Nezávislá média v crowdfundingu
16. 7. 2015

Nezávislá média v crowdfundingu

O tom, že lze podporovat nezávislá média prostřednictvím crowdfundingu, víme už ze zahraničí. Skutečný průlom u nás ale přinesla až nedávno ukončená kampaň DVTV EXTRA.

DVTV EXTRA získala v crowdfundingové sbírce 2.174.374,- Kč. Kampaň trvala jeden měsíc a podpořilo ji celkem 2413 startérů/přispěvatelů. Celková vybraná částka, počet startérů, počet sociálních interakcí a výše procentuálního plnění – 290%, z ní udělalo nejúspěšnější česko-slovenskou crowd-fundingovou kampaň v žánru médií.

Nejlépe ukazuje průběh kampaně infografika:

1506_Infografika_DVTV_Startovac.png



Rekordní byla i rychlost, kterou se sbírka začala plnit. Za 24 hodin získala 508.000 Kč. Startéři přispívali částkami od 49 Kč do 100.000 Kč. Průměrná výše příspěvku byla 901 Kč a výrazně největší průměrnou hodnotu příspěvků měly čtvrtky. Více než polovina příspěvků byla zaplacena kartou, ale i převodem a PayPalem přišly významné částky.

Nejvyšší odměnu „Buď naším sponzorem!“ za 100 000 Kč koupily O2 TV a NaCesty.cz , které budou rok uváděny v závěrečných titulcích. Nejpopulárnější odměnou byly hrnky #sledujudvtv, které se vyprodaly všechny. Rovněž všechny rozhovory byly vyprodány.

Na Startovači se po Infobaden TV, Novinách pro Prahu 10 a Rádiu Patriot jedná o čtvrtou kampaň na nezávislé médium.

Úspěšně monetizovat vlastní digitalní obsah je opravdu hodně težké. Totéž platí i pro crowdfundingové kampaně, které mají za cíl výrobu takového obsahu. Z našeho pohledu se tedy jedná jednoznačně o úspěch, jak samotné DVTV, tak i crowdfundingu v Česku a na Slovensku.“

Martin Brykner - Startovač