
Ke Slunci se nejlépe dostanete z Bohnického údolí, nebo přívozem Sedlec - Zámky, kolem psího útulku a dolů po cklostezce.
Planetární stezka od Bohnického údolí do Máslovic rostla postupně celý rok a tak ji v různém stavu rozestavěnosti už prošel kde kdo. V současné době čeká už jen Slunce na finální nátěr a po pár drobných zásazích štětcem bude konečně k vidění tak, jak její autoři z Kosmo Klubu zamýšleli. Bude tak příležitost setkat se s tvůrci i startéry a projít si ji od Slunce až po Sednu (nebo až kam dojdete).
Malá oslava s programem bude přichystána u planety Jupiter.

Pojízdné prodejně jste pomáhali na svět v projektu Nastartuj dobroTY. Teď se konečně budete moci na vlastní oči přesvědčit, co z toho vzešlo.

Je to vlastně novinářské pravidlo pro zjišťování základních informací známé také jako 5W (Who? What? When? Where? Why?).
My je můžeme použít podobně a sice pro kontrolu, jestli máme opravdu v projektu všechny základní informace. Pokud jste si v předchozích článcích přečetli, že byste měli vždy dávat podstatné informace na začátek krátkého popisu, hlavního textu i videa tak jsou to právě tyto.
Ten starý novinářský tahák může být zároveň také nejjednodušší pomůckou při psaní dalších textů.
Otázku "Kdo?" v krátkém popisu a v úvodním odstavci hlavního textu odpovídáte stručně (například "studenti Školy čar a kouzel v Bradavicích") a podrobněji se o autorech rozepíšete až v BIO.
Úvodní odstavec má především velmi stručně odpovědět hlavně na otázky: Co?Kdy? Kde? Proč? Případně pak také "Jak?".
Odpovědi na každou z těchto otázek pak můžete věnovat jeden samostatný krátký odstavec. Ve výsledku tedy budete mít naráz 5 až 6 odstavců (1 úvodní a 4 rozepsané odpovědi nebo 1 úvodní + 4 + Jak?)
To už zpravidla bývá celkem dostatečný text a zároveň už většinou opravdu obsahuje vše co si přeje potenciální podporovatel vědět.
POZOR! Tyto otázky nepatří do mezititulků.
Obecně je trochu diletantské používat jako mezititulky řečnické otázky. O to horší je pokud si jsou titulky vizuálně podobné a vůbec nejhorší je, pokud pocházejí z obecně známé pomůcky.
Buďte trochu kreativní a v mezititulku raději vyzdvihněte to nejzajímavější z uváděného odstavce.
Samozřejmě že každý projekt má svá specifika. Například při vydávání desky nebo knihy se může určení místa vztahovat tak maximálně k jejich křtu (pokud jej pořádáte).
Poprvé na Startovači - Co na člověka čeká a co by neměl opomenout, když si zakládá svoji první crowdfundingovou kampaň na Startovači.
Základní otázky - Dokáže váš projekt odpovědět na otázky: Kdo? Co? Kdy? Kde? Proč? Měl by, je to důležité!
První pravidlo: Nezalžeš! - V crowdfundingu je tohle pravidlo mnohem přísnější, než v běžném životě.
Startovači, podporovatelé, fanoušci, donoři, backeři... - Je zarážející jak málo autorů se vůbec zamyslí nad tím možná nejdůležitějším: Kdo vůbec jsou? A proč nám ti lidé dávají peníze?
Pověry o crowdfundingu - Mnohem větší problém, než ten, že lidé o crowdfundingu stále málo slyšeli a neví tedy co to je, je ten že mnoho lidí předem přichází s iluzí, že ví, co to je crowdfunding.
Píšeme projekt - Neexistuje žádný spolehlivý návod, který by říkal, jak přesně má vypadat text crowdfundingového projektu. Přesto je dobré se při psaní držet několika jednoduchých zásad.
Před kamerou, za kamerou - Povězme si něco o tom, jak se proklínaný filmař Uwe Boll konečně srazil s realitou a také o tom, jak Startovač objevuje v lidech filmařský talent.
Jak dobrý je můj cíl? - Dá se nějak dopředu zjistit, jestli projekt uspěje? Dá se říci, jestli je cíl vašeho projektu vůbec vhodný pro crowdfunding? A jak moc? Ano dá!
Můj výjimečný projekt - Povězme si něco málo o výjimečnosti a porušování pravidel.
Nechci slevu zadarmo! - Nesmysly v crowdfundingových kampaních.
Skutečná hodnota crowdfundingových odměn - Pro autory kampaní bývá nesmírně těžké pochopit, jako hodnotu skutečně mají odměny v crowdfundingových kampaních. Podporovatelé to ale chápou hned.
Knížky z kampaní - Kdyby všechny knížky, které vyšly díky kampani u nás nesly logo Startovače, byl by už docela obstojným nakladatelstvím. Stojí za to, se na ně tedy podívat podrobněji.
Startovač vs nakladatelství - Co jako autoři knih můžete od crowdfundingového projektu čekat, a co za vás v žádném případě neudělá.
Fantasy knížky a jejich kampaně - Na co je důležité myslet při tvorbě kampaně na vydání fantasy knihy?
15, 30, 42 nebo 60 dní? Jak si střihnout kampaň? - Jak jste si asi všimli, má Startovač poměrně pestrou nabídku různých délek kampaní... tedy celkem čtyři. Různě dlouhé kampaně se ale neliší jen délkou.
Prokletí renesanční osobnosti - Napsat texty, nafotit obrázky, natočit video, udělat grafiku, vymyslet odměny. Na to aby byl jeden... Ne na to by určitě neměl být jeden.
Nebuďte "pan Reklama" - Možná nejdůležitější rada v crowdfundingu zní: Projekt žije dokud se o něm mluví! Snažte se aby se o něm mluvit nepřestalo. Snažit jistě, ale jak?
Poštovné - Skrytá hrozba - Při počítání nákladů na projekt autoři započítávají kde co, ale zároveň zapomínají na jednu poměrně velkou a trochu zákeřnou položku.
Výhody blogerů - Jakou roli v kampani může mít vaše dovednost v blogování?
Síla středu - Na koho cílíte? Podpoří vás spíše studenti nebo důchodci? Možná děláte chybu v tom, na kterou skupinu se spoléháte.
Podruhé do stejné řeky - Někdy se vyplatí navázat na úspěšný projekt. Průkopníkem navazujících projektů se nedávno stal magazín Fireside.
Jak vybrat sto tisíc a víc? - Potřebujete na svůj projekt více než sto tisíc korun nebo čtyři tisíce euro? A umíte ho napsat, udělat a vést tak, aby měl šanci vybrat takovou částku?
Crowdfundingový projekt na Facebooku a jiných sociálních sítích - Jak je to vlastně s těmi sociálními sítěmi, a která z nich je nejvýhodnější pro crowdfunding?
Každé pondělí je malý start - Proč lidé po víkendu tak snadno zapomínají na váš projekt? A dá se to i nějak využít?
Pár rad pro cestovatelský crowdfunding - Dan Přibáň sepsal pro autory jiných crowdfundingových cestovatelských projektů několik poznámek a nabídl nám je k zveřejnění. Určitě stojí za zamyšlení.
Zrádný čas zdánlivého klidu - Uprostřed klesá zpravidla jak zájem o kampaň, tak počet příspěvků. Zdánlivý klid má tendenci ukolébávat jak podporovatele tak autory kampaní.
Jak čtou lidé váš projekt? - Proč se doporučení k psaní projektu tolik liší od běžného slohu?
Kdo je gatekeeper? - To slovo samozřejmě znamená "vrátný", ale v tom významu, ve kterém jej budete potřebovat, se používá takto. V on-line slovníku cizích slov najdete také definici:
osoba, která vybírá zprávy a události, prověřuje je, kontroluje, upravuje a přetváří a navrhuje k individuálnímu sdělování nebo medializaci
Právě o tento význam nám teď jde.
Za první metou - nové cíle - Cíle za hlavním cílem dávají kampani další smysl a napínavost po dosažení cílové částky. Myslíte na ně?
Nebojte se léta - Nic tak dobře nevyvrací zažitou pověru, jako praktická zkušenost. Léto není horší dobou pro crowdfunding než jaro nebo podzim.
Vánoce strachů a planých nadějí - Co očekávat a jak připravit kampaně které poběží o Vánocích nebo i jiných svátcích.
Dvojjazyčný projekt - Pro mezinárodní akce je "hřích" stavět před zahraniční příznivce projektů zeď v podobě češtiny, zároveň ale nemůžete opustit domácí fanoušky.
A co když neuspěju? - Obecné doporučení je: Nemyslete na to! Jenže každému hloubavějšímu člověku musí být jasné, že pokud na Startovači uspějí 3/5 projektů, musejí ty 2/5 neuspět. Co dál?
Kde je slíbený projekt a co s tím uděláme? - Nedostali jste slíbenou odměnu? Autor s Vámi nekomunikuje? Pokud ano, tak čtěte dále.

Krátký studentský film na motivy Lovecraftovy básně vzbudil svou kampaní pozornost v říjnu 2016. Nakonec vysbíral 116 820 Kč čili 122 % cílové částky.
Trochu špatnou zprávou pro opozdilce je, že místa v kině jsou již zaplněna zájemci, kteří si vstupenky zakoupili v kampani zde na Startovači. Plánovány jsou proto další projekce a nejen v Praze.
Pouze na premiéře vystoupí i orientální tanečnice Rozali Pasini.
Ve filmu se objeví také masky z Zombí FX: Zombího Obludárium.
Další informace můžete hledat na facebookových stránkách filmu.