Blog

18. září 2013

StartCast 01

Ok. Ok. Uznáváme. Máme se ještě hóóóódně co učit. Slibujeme, že příště budeme o dost lepší (např. se přestaneme točit v židlích jako kdybychom měli něco hodně nepříjemného zasunutého v zadní části těla. Pokud to nepůjde, tak si koupíme gauč). Takže první Startcast je o deskových hrách. Host: Jan Lička aka Sindor
Netradiční kniha Patricka Zandla bude.
Příběh strýčka Martina - infografika Obrázek

Plná verze infografiky

Pozoruhodné je, že počet Facebook like je stejný jako počet příspěvků. Obvykle bývá počet příspěvků na 15% počtu Facebook like-ů.

Výrazné je také 38% zastoupení PayPal plateb v případě tohoto projektu.

Pro srovnání:

 

Další informace, které mohou být pro potenciální zakladatele zajímavé:

  • Nejdražší odměna (699 Kč) = 50x očíslovaná podepsaná kniha byla vyprodaná během 30 dnů. A k jejímu zakoupení lidé nejvíce používali platbu kartou.
  • V průběhu kampaně přidané 5x kombo (za 600 Kč) Koncernová pětiletka a Příběh strýčka Martina bylo vyprodané za 17 dnů.

 

 

První česká hra, která uspěla.
Finální ohlédnutí za Bránami Skeldalu Obrázek

Kampaň BS byla v mnoha ohledech unikátní a specifická. Nakonec měla i šťastný konec a vůbec poprvé se v Česku a na Slovensku takto zafinancovala „počítačová“ hra nebo aplikace. Cesta za úspěchem rozhodně nebyla jednoduchá a my jen smekáme klobouk před autorem Jindrou Rohlíkem, že to nevzdal a pracoval na tom, aby se to prostě povedlo. Brány Skeldalu musely čelit hned několika větším nepříjemnostem.

1.) Překvapivě hodně lidí věří, že udělat aplikaci nebo hru stojí asi tak 10-20 000Kč
2.) Brány nemohly jako odměnu dávat nějaký fyzický produkt např. CD, Bluray, knihu apod., což je věc se kterou se crowdfunding dělá neporovnatelně snadněji (Mám to koupit teď nebo až za pár týdnů co to vyjde, že?)

Myslím, že Skeldal potvrdil tím čím je. Není to mainstream s deseti a sta tisíci fanoušky na soc. sítích. Brány Skeldalu jsou kult tj. věcí kterou má opravdu hodně rádo menší množství lidí. Jeden z nich dokonce natolik, že ji podpořil opravdu horentní sumou, aby port mohl vzniknout.

Počet startérů – 160 (165 příspěvků)

Vybraná částka – 187 306 Kč

Pro ty, kteří mají rádi detailnější čísla a statistiky tak níže najdete tradiční infografiku http://infogr.am/671e814c8486-5529

V počtu zhlédnutí videa a „likeování“ jsou v Česku bezkonkurenční jednička. Uvidíme jestli je Indian TV překoná.

Brány Skeldalu si znovu připomeneme, až hra vyjde a vy si ji budete moci stáhnout do vašich tabletů a smartphonů.

Děkujeme všem co Jindru a BS jakoliv podpořili.

Vyhodnocení kampaně Nový klip na singl z Anglie. Kolik lidí přispělo? Kolik lidí vidělo jejich video? Kde v Česku mají největší podporu? Would you like to know more?
Jak si vedli A Banquet ? Obrázek

Projekt byl úspěšný. Vybráno – 66 945 Kč za 30 dnů (103%).

Počet startérů - 80 

Počet přehrání promo videa – 2 201 (2 031 na v našem youtube kanále a cca 170 u A Banquet)

Počet „like“ u kampaně – 451

Lidé kampaň A Banquet skutečně viděli. To v česku zatím není moc zvykem. Všem co přispěli a sdíleli moc děkujeme.

Klukům blahopřejeme. Vybírat na videoklip není vůbec snadné. Hodně štěstí.

Pro ty co milují čísla a grafy je vše v infografice. http://infogr.am/A-Banquet-na-Startovai

Stručné info o tom jak si zatím vedeme.

Asi není třeba se dlouze rozepisovat. Tohle je hlavně o číslech, takže vzhůru do toho.

Počáteční stav jedna velká tlustá NULA. Stav k 17.4.2013 tj. tři týdny po spuštění Startovače.

YOUTUBE - 1131 subscriberů

Celkový počet přehrání videí - cca 30 000

Projekt Marka Dobeše Vidět a Zemřít - 2 738 (Navíc Marek v průběhu kampaně své video jemně updatoval. Nové video už je embedované z jeho youtube stránek a sem se tedy nepočítá)
Projekt kapely A Banquet - 1 706
Projekt Brány Skeldalu-1 769 (Jindra má ve svým kanále dalších cca 3000)
Projekt kapely Krumpáče - 880

Plus jsou tam samozřejmě ty naše kraviny (wtf video projekty).

Po třech týdnech je to poměrně velmi dobré skóre. Tolik subscriberů nemají ani některé známé hudební kapely (o společnostech nemluvě), které mají youtube kanál už několik let.  Projekty mají slušný počet zhlédnutí. Brány Skeldalu daly spontálně vzniknout dalším videím vyjadřující podporu. Např. zde je jedno kluků ze slovenského GameBoxu http://www.youtube.com/watch?v=hhZatfe9KVs

VERDIKT - zatím spokojenost. Vytvořili jsme dobré podhoubí pro videa k projektům. Sami nějaké nové video brzy přihodíme.

FACEBOOK

Likes - 427

Talking about - 171 (teď jsme trochu spadli, ale dlouho jsme tohle číslo drželi na slušných 3/4 celkových like. Jasně, že to se příliš dlouho dělat nedá)

Post s největším počet like - Update k Projektu Brány Skeldalu (15+2shares)

Projekt s největším počtem"To si mi líbí" - Brány Skeldalu (657) 

VERDIKT - Doby, kdy lidé na FB bezhlavě "likeovali" téměř cokoliv, jsou už (bohudík) pryč. Vidíme to tak na horší dvojku. Zkusíme nějak vylepšit. Nicméně velrybářské akce, které s oblibou provádí ČSSD nebo ODS na severu Čech, od nás nečekejte. Na rozdíl od nich jsou nám mrtvý duše k prdu.

 

G+

33+

VERDIKT: S G+ se zatím jen tak lehce oťukáváme a vyčkáváme, kdo zaútočí první. Je to tak trochu jako v zápase sumo. Oba zápasnící zatím pouze solí dohyo, koukají si zle do očí a pak hrdě odcházejí k sobě do "rohu", aby nabrali další hrst soli, posolili dohyo a vše se v nezměněném pořadí opět opakovalo. Zatim za 4. Je co zlepšovat. Doufáme, že za pár měsíců bude tohle číslo několikanásobně vyší. Byla by ostuda, kdyby tomu tak nebylo.

 

Twitter

32 followers

VERDIKT: Jedeme pomalu, ale jistě.  Podobné jako u G+. Pokud za pár měsícu nebude tohle číslo o dost větší, tak jsme totální loosers.