Blog

Opět tu máme pár pozvánek na filmy, které vznikly, také díky vám. Tentokrát je to muzikál Stojí hruška a první díl dokumentu o převozu naganského speciálu.
Se Startovačem do kina Obrázek

19. února 2017 můžete vyrazit do pražského klubového kina Ponrepo na muzikál Stojí hruška.

Divadelní spolek ABSENT 90's na něj vybral v kampani Stojí hruška - filmový muzikál.

hruska.jpg

Film Stojí hruška je pohádková legenda na lidové motivy, která vychází ze stejnojmenné divadelní hry Milady Mašatové.

Je to příběh o touze někam patřit, být součástí něčeho většího, příběh o oběti a o ochotě rozdat se druhým. Příběh o tom, jak je důležité naslouchat přírodě, sobě navzájem i svému nitru.
Filmový muzikál Stojí hruška je nejen o člověčí duši, která je připravená přijímat i dávat spoustu lásky.

VSTUPNÉ JE DOBROVOLNÉ.
Po projekci filmu bude následovat případná diskuze a film o filmu.

Hrají: Máří Marková, Nikoleta Bartošová, Laco Ďateľ, Terka Čechová, Erika Capová, Karolína Nebeská (Hejlová), Zuzana Česáková, Barbora Capová, Krystyna Pękała, Filip Harviš, Vít Zbo, Adam Suchánek, Ester Petřeková

Scénář a režie: Lukáš B. Citnar a Markéta Zborníková

Událost na Facebooku

Pokud nejste z Prahy ale třeba z Uherského Hradiště můžete hned druhý den - v pondělí 20. 2. 2017 od 17.30 v kině Hvězda vidět úplně jiný film, jak ostatně napovídá už jeho název Velký přelet epizoda 1.

VP-plk-nahl.jpg

Slovy tvůrců a aktérů: Film z produkce AirZone.tv pokrývá „pražskou“ etapu Velkého přeletu – od zahájení demontáží na konci roku 2014, až do vyklizení kbelské stojánky na konci roku 2016. Dokument zachycuje postup demontážních prací i samotného Velkého přeletu z Prahy do Kunovic. Připomeňte si s námi vítězství velká i malá, ale i dílčí prohry, které museli TU-banditos během dvouletého zápasu skousnout...

Právě rok před touto projekcí totiž odstartovala kampaň VELKÝ PŘELET aneb stádo slonů uchem jehly tohle dobrodružství za záchranu historického speciálu z Nagana.

Uložit

Uložit

04. leden 2017

Projekt Babiš

Nejznámější český lovec mýtických bytostí a zlořádů všeho druhu, Ohnivý Vendelín, se vrací se svým největším projektem.
Projekt Babiš Obrázek

Po odchytu neviditelného Sobotky, víno měniče Ratha, hejkala Bakala a létajícího hrocha Paroubka se tentokráte Ohnivý Vendelín vydává po stopách lstivého a nechutně zámožného trpaslíka Babiše. Ten přivandroval bůhví odkud a od té doby škodí a škodí. Krade hospodským mědáky z měšce, mění obilí ve žlutý sliz, vybíjí ve velkém slepice a odsává mléko z čehokoliv, co má cecek.

Víme to my. Víte to vy. Babiš musí být zastaven. Nikdo z nás, ale nemá odvahu se mazanému Babišovi postavit. Jeho sojky bonzačky jsou všude. Naštěstí je tu, ale Ohnivý Vendelín, který se nebojí ničeho. Odchyt, ale nebude snadný a možná bude tentokrát Vendelín potřebovat pomoct nás všech.

Položme tedy korbely s pivem a vyjděme z hospod! Odložme cepy a kosy a vyjdeme z polí! Zahoďme krumpáče a lopaty a vyjděte z dolů! Vendelín nás potřebuje a když mu všichni dáme LIKE, tak se všechno změní k lepšímu.

Ohnivý Vendelín by rád zatím poděkoval těmto Čechům, Moravanům a Slezanům za pomoc s natočením crowdfunding promo videa.
Mikoláš Tuček - herecká příprava a konzultace
Samír Hauser - herecká příprava a konzultace
J.J. Abrams - best boy
Martin Brykner - scénář
Marek Brykner - střih
Vanessa a Sofia Bryknerovy - návnada
Petr Smazal - režijní vedení
Jan Vlnas – kamera
Citizen - pilot
Jakub Červinka – grafika a technika
Karel Matějka – animace
www.startovac.cz – produkce

Více našich trochu divných parodických videíí nalezne zde https://www.youtube.com/user/startovac 

 

 

Napsat texty, nafotit obrázky, natočit video, udělat grafiku, vymyslet odměny. Na to aby byl jeden... Ne na to by určitě neměl být jeden.
Prokletí renesanční osobnosti Obrázek

Jedním z nejvytrvalejších mýtů v crowdfundingu je představa, že všechno co v projektu je potřeba by měl opravdu udělat jeden člověk. Existují dokonce i spolky, firmy a kluby, kde všichni samozřejmě vědí, že projekt nechají na jednom dobrovolníkovi a "on to nějak zvládne".

Zvládne, možná.

Víte crowdfunding učí lidi tomu, že by měli náročné věci, velké, hezké věci, dělat společně, protože úsilí jednotlivce má své limity. Totéž ale platí už při přípravě crowdfundingové kampaně. Existuje více důvodů, proč ji připravovat společně i kdybyste si byli naprosto jisti, že to zvládnete sami.

Víc hlav - víc inspirace

Crowdfundingový projekt stojí na dobrých nápadech. Pokud se do jeho přípravy pustíte s lidi, kteří vás inspirují, bude to na něm poznat. V textu, odměnách i v grafice je dobrá spolupráce vidět.

Víc schopností

Ano prezentace projektu se skládá z mnoha součástí - už zmíněný text, video, grafika, fotografie atd. Univerzální tvůrce ani nemůže být ve všech tak dobrý jako když je zpracuje více lidí, zároveň se tak příprava projektu přiměřeně zkrátí, protože každý připravuje hlavně svoji část.

Více lidí bude chápat smysl projektu

Při vedení samotné kampaně je poměrně podstatné, kolik lidí umí smysluplně vysvětlit, co to je crowdfunding, jak přispívat a k čemu to celé bude.

Více lidí má více známých

I když se okruhy vašich známých překrývají, nikdy nejsou úplně stejné. Srovnat jak to asi vypadá si můžete například na Facebooku. S mnoha lidmi budete mít společných několik desítek známých. Jejich okruh známých bude ale čítat sto až několik set lidí.

 Víte co to znamená?

Projekty, které připravují a vedou týmy, mají až trojnásobně vyšší šanci na úspěch než ty, které vedou jednotlivci.

Snažit se tedy být v tomto případě renesanční osobností, i když máte jiné možnosti, může být tedy hodně špatný nápad.

Více se dočtete také na blogu Indiegogo.

Takové Vánoce ještě na Startovači nebyly. Že by autory konečně opouštěl přehnaný strach ze závěru roku?
Pořádně rozjeté Vánoce 2016 Obrázek

Při pohledu na Startovač musí mít člověk pocit, že naši autoři konečně prolomili kletbu vánočního času, protože právě teď poběží přes svátky na dvacet šest projektů. Z toho šest už před svátky překročilo hranici 100% a dalších šest bylo za polovinou cílové částky.

Dva z projektů si dokonce v tomto období zvolily patnáctidenní kampaň.

Tak jako už dříve je zřejmé, že různé roční doby a různé svátky mají svá specifika, ale pokud je nepřeceňujete a umíte své fanoušky najít, není čeho se bát.

Proto i když jsou Vánoce, je tu místo pro jedno buddhistické moudro, které se právě k vedení kampaní o svátcích velmi hodí:

Všechny zdi o které si hlavu rozbíjím jsou v mé hlavě.

O vedení kampaní v těchto obdobích si můžete přečíst také v článku Vánoce strachů a planých nadějí.

Při počítání nákladů na projekt autoři započítávají kde co, ale zároveň zapomínají na jednu poměrně velkou a trochu zákeřnou položku.
Poštovné - Skrytá hrozba Obrázek

Doba kampaně je časem slibů a vzájemného předávání nadšení. Po jejím úspěšném zakončení pak nastává čas, kdy je třeba všechny sliby splnit. To znamená nejen vytvořit odměny a realizovat projekt, ale také dostat odměny od vás k vašim podporovatelům.

Abyste na rozesílání neutratili všechny peníze pro samotný projekt, musíte mít všechno rozmyšlené a spočítané velmi dlouho dopředu.

Pro potřeby většiny projektů na Startovači cekem dostačuje správné nastudování ceníku České pošty. Všechny dražší odměny by přitom měly být zasílány doporučeně a v některých případech nemusí být od věci zvážit i využití zásilkové služby, nebo naopak osobní předání.

Celkové poštovné se obecně velmi špatně odhaduje dopředu, protože nemůžete vědět, kolik a jakých odměn si podporovatelé v kampani pořídí. Můžete ale počítat s poštovným jako částí nákladů na jednotlivou odměnu.

Právě poštovné poskytuje nemalou výhodu lokálním crowdfundingovým serverům. Ačkoli totiž na mezinárodních serverech můžete teoreticky vybrat více peněz, zásilky přes velkou část zeměkoule značně zvyšují náklady na jednotlivé odměny a tím i jejich ceny. Zároveň je ale skutečná výše poštovného o to hůře odhadnutelná.

Do podobné pasti se však můžete dostat i zde na Startovači, pokud máte projekt, který je částečně zaměřený i na zahraniční podporovatele.Proto je v takových případech důležité uvádět, do kterých zemí autor projektu odměny zasílá bezplatně a do kterých už ne.

V některých případech je u většího množství zásilek výhodnější do konkrétní země (například do Německa, Rakouska nebo na Slovensko) zajet a poslat zásilky až z místní pošty. I zde je samozřejmě důležité velmi dobře počítat.

Výše poštovného u crowdfundingových projektů bývá relativně zanedbatelná jen při zasílání pohlednic, samolepek, placek a certifikátů. Jakmile se pokusíte cokoli těžšího, začne raketově narůstat. O to výrazněji pokud posíláte těžší a dražší odměny do zahraničí.

Autoři projektů přirozeně přemýšlejí o tom, jak poštovné platit co nejnižší, případně neplatit vůbec. Většina takových pokusů je ale na úkor odměn nebo podporovatelů. Pokud se spolehnete na odměny posílané pouze elektronicky, velmi pravděpodobně tím váš projekt hodně ztratí na atraktivitě. Vytvoření výdejních míst zase vezme projektu schopnost obsáhnout větší prostor, protože jen málo podporovatelů je ochotných trmácet se za svou odměnou třeba do jiného kraje. Vytvoření výdejních míst je naopak téměř nutností pokud máte v odměnách potraviny, například dorty.