Startovač - financování projektů

12h vytrvalostní Babetta závod - crowfunding kampaň

12h vytrvalostní Babetta závod

Po více než 30 letech chceme uspořádat profesionální dvanáctihodinový vytrvalostní Babetta závod na rychlostním oválu v areálu firmy Tatra Kopřivnice

Ostatní

12h vytrvalostní Babetta závod
Datum: 30.6.2018
Místo konání: rychlostní ovál v areálu firmy Tatra Kopřivnice
GPS: 49.5965733N, 18.1638872E
Mapa: https://mapy.cz/s/2hCAq
Kontaktní email: Babetta12hzavod@seznam.cz
Facebook stránka s aktuálními informacemi: https://www.facebook.com/zavodbabett

PO STARTOVAČI BUDE REGISTRACE ZÁVODNÍCH TÝMŮ POKRAČOVAT I NADÁLE NA FACEBOOKU A  NA NOVÝCH WEBOVÝCH STRÁNKÁCH, KTERÉ VYTVÁŘÍME.

SPONZOŘI  NÁS MŮŽOU NADÁLE KONTAKTOVAT, VŠE VYŘEŠÍME INDIVIDUÁLNĚ TAK, ABY BYLA OBOUSTRANNÁ SPOKOJENOST.

A NAKONEC VÝZVA PRO DIVÁKY. LÍSTKY LZE ZAKOUPIT V PŘEDSTIHU (KONTAKTUJTE NÁS), ALE TAKÉ PŮJDOU ZAKOUPIT PŘÍMO NA MÍSTĚ, KDE BUDE PŘIPRAVEN BOHATÝ DOPROVODNÝ PROGRAM. NEPŮJDE TEDY JENOM O 12H ZÁVOD. VEMTE SSEBOU CELOU RODINU, PŘÍPADNĚ PŘIJEĎTE CELÁ FIRMA PODPOŘIT SVŮJ TÝM. KAPACITA AREÁLU JE V PODSTATĚ NEOMEZENÁ, TZN. NĚKOLIK TISÍC LIDÍ BEZ PROBLÉMU.

bkbsmall.png

Ahoj, tady Babetta klub Brno. Kdo Jsme? Na internetu, zejména na Facebooku https://www.facebook.com/BabettaKlubBrno/  velmi známá skupina nadšenců, srdcařů, kteří znají každý model Babetty do posledního šroubku včetně historie výroby a výrobních modifikací.

Photo 06.08.16 17 24 24small.jpg

BkB s čestným členem majitelem Motomaxu panem Josefem Hlavatým

Máme několik tisíc fanoušků po celém světě, organizujeme Babetta srazy.

20170722_135848small.jpg

Mezinárodní Babetta sraz Vápenky 2017

Možností zazávodit si moc není, a tak využijeme každou možnost, kde můžou startovat Babetty.

IMG_20170916_102642small.jpg

vyhra.jpg

Rallye Kozel Bouzov 2017

Img_8750small.jpg

Babetta B1 závody Hulín 2014

Jezdíme na výlety a expedice nejen po ČR.  

IMG_20170617_151011small.jpg

Na Babettách 228 Z Brna do Prahy a zpět (500 km víkendová akce)

Dsc_4464small.jpg

Na Babettě kolem ČR 2012

 

Img_9071small.jpg

Expedice Pula 2014

Zasluhujeme se podstatně o zachování výroby náhradních dílů a uvádění nových náhradních dílů na trh. Komunikujeme s některými výrobci a starými servismany a jsme v kontaktu s bývalými konstruktéry Babett.Img_6082small.jpg

návštěva bývalé výrobní haly na Babetty v Povážské Bystřici

Img_6074small.jpg

na fotce uprostřed konstruktér automatické dvourychlostní převodovky ing. Jiří Bednář

Před mnoha lety za socialismu, možná ještě krátce na začátku 90.let se pořádaly závody Babett, ale postupně tyto aktivity upadly v zapomnění a nyní v době, kdy Babetty opět zažívají comeback a  lidé na nich začínají ve velkém jezdit, tak chybí možnost účastnit se nějakého podniku na profesionální úrovni. V posledních pár letech často slýcháváme, že by si lidé rádi na Babettách zazávodili, ale není kde.

Proto jsme se rozhodli, že bychom rádi zrealizovali první ročník unikátního 12h vytrvalostního závodu Babett na profesionální úrovni v Kopřivnici v areálu firmy Tatra, která disponuje testovacím/závodním rychlostním oválem o celkovém obvodu 1 míle (1600m). Ukázkové video dráhy viz https://www.youtube.com/watch?v=1RNxguiLhHs .

Proč zrovna v Tatře a ne jinde? Myšlenku uspořádat 12h závod nosíme v hlavě už téměř 2 roky a mezitím jsme si zmapovali všechny závodní okruhy v ČR a částečně v SR. Nakonec nejlevnější a zároveň kupodivu nejvhodnější trať na pořádání našeho podniku se ukázal právě rychlostní ovál v Kopřivnici.

Cílem tohoto závodu je připravit co možná nejspolehlivější Babettu a ujet na ní v týmu 2-7 jezdců, kteří se budou střídat dle svého uvážení, za 12 hodin co možná nejvíc kilometrů (kol) s minimem nebo nejlépe žádnými poruchami.

Rychlostní ovál je situován na svahu místního kopce Pískovna. Převýšení na oválu mezi nejvyšším a nejnižším bodem je 30 metrů. Doporučujeme si ovál proletět a důkladně zmapovat například v Google Earth.

profil trati.jpg

Profil tratě

Aby bylo možné závod zrealizovat, bude třeba vybrat částku minimálně 145 tisíc Kč. Volíme startovač, aby vybrání výsledné částky probíhalo transparentním způsobem. V částce je zahrnutý pronájem trati (80 tis Kč bez DPH),  pronájem sanitky s lékařem (máme cenové nabídky za 15-20 tis Kč), hasiči + pitná voda, profesionální časomíra (máme cenovou nabídku cca 15 tis Kč), finanční odměna pro 12 traťových komisařů,  vybavení pro pořadatele a traťové komisaře, ceny pro vítězné týmy + provize startovači 7%).

Rád bych ještě uvedl, že samotný Babetta klub Brno tuto akci pořádá bez nároků na jakýkoliv honorář a jde o závod pro každého, prostě Babeťťáci Babeťťákům.

Základní informace a ceník

Maximální počet týmů Babetta je neomezen.

Doplňkový závod Moped mix je určen ostatním značkám mopedů. Maximální počet týmů:15

Startovné za tým (min 2, max 7 jezdců):  6 000 Kč. Jakýkoliv další doprovod platí vstupné diváka. Dne 15.2.2018 jsme se usnesli na poradě s organizátory závodu, že povolíme registraci i dvoučlenným týmům, protože někteří zájemci mají problém sestavit tříčlenný tým a velice by si přáli účastnit se závodu. Bohužel nelze již měnit text "odměny" (startovného), tak platí, co je napsané výše. Počet jezdců půjde po registraci samozřejmě rozšířit až do těch 7 jezdců.  Děkujeme

Vstupné divák: 0-6 let zdarma, 7-17 let 50 Kč, 18+ 100 Kč.

Parkovné divák: 50Kč/den/auto uvnitř závodního okruhu (závodní týmy a stánkaři mají parkovné v ceně)

Sponzorské dary: 500, 1 000, 2 000, 3 000, 5 000, 10 000 Kč.

Prodejní stánky : malý 2 000 Kč, velký 4 000 Kč.

Všechny částky složené na startovači jsou vratné v plné výši pouze v případě, že nedojde k vybrání cílové minimální částky. Pokud se cílová částka vybere, všechny vybrané prostředky se stanou nevratnými. Tímto chceme eliminovat týmy, které by si později rozmyslely účast a chtěly peníze vrátit nazpět a ohrozili by tím rozpočet na konání závodů. Pokud se vybere více, budou prostředky vynaloženy na další zkomfortnění závodu, do cen vítězům, apod.

Pravidla závodu

Každý závodník jede na vlastní nebezpečí, před startem podepíše prohlášení, že si je toho vědom.

Kategorie motocyklů:

-        jednorychlostní  Babetta originál 206, 207. Tato kategorie se otevře, pokud se přihlásí minimálně 5 týmů, jinak budou Babetty závodit společně s kategorií dvourychlostní Babetta originál

 -       dvourychlostní Babetta originál 210, 215, 225. Vzhledem k charakteru závodu a profilu trati považujeme B215 Babettu jako dvourychlostní, protože první rychlostní stupeň v tomto závodě opravdu potřebovat nebudete

 -       Babetta speciál  206, 207, 210, 215, 225

 -       Moped Mix (Moped obecný-Mopedus Generalis). Do této kategorie spadá jakýkoliv jiný moped, tedy originální padesátka s přídavným šlapacím zařízením. ( Ostatní typy Babett, Korado, Stadion, Puch, Sachs, Herkules, Piaggio, Gizmo atd.) Vyhlašovaná budou první 3 místa. Zde půjde o doplňkový závod. Vycházíme tak vstříc těm, kteří nemají přímo Babettu, ale chtěli by to také na okruhu pořádně rozjet a porovnat svůj stroj s ostatními. 

Pravidla budou hlavně o bezpečnosti a chování na trati, viz společná pravidla všech kategorií, tedy jezdci v týmu se budou střídat, pokud možno pravidelně. I v této kategorii bude zavedena karta stroje, kde bude zaznamenáno střídání.

Podmínky pro kategorii originál

Pro modely 206, 207.  Převod 12/35, Jikov DC 2912, 63-65 tryska.  Povolené úpravy zkrácení kolínka výfuku, Dellorto 12, převod 13/35, olejové tlumiče. Vložka válce, vložka výfuku, ani koncovka, ani plášť výfuku nesmí být upravována. Zákaz použití silnějšího turbíčkového válce (např. B207.356 model).

Pro modely 210, 215, 225 převod 13/51, Jikov DC 2912, 63-65 tryska. Povolené úpravy zkrácení kolínka výfuku, Dellorto 12, převod 14/51, olejové tlumiče. Vložka válce, vložka výfuku, ani koncovka, ani plášť výfuku nesmí být upravována.

Všechny ostatní úpravy, byť jen nepatrné (např. zkrácení sání), leštění kanálků, odlehčování rámu, budou znamenat přesun týmu do kategorie speciál. Po závodě proběhne u vítězných strojů inspekce nevizuálních dílů a i poté může dojít k překvalifikaci strojů do kategorie speciál. Nedoporučujeme tedy podvádět, inspekci budou provádět zkušení specialisti přes Babetty. Přečtěte si prosím také pravidla společné pro všechny kategorie.

Podmínky pro kategorii speciál

Převod na B206/207 motoru 12 nebo 13/35 a na dvojrychlostním motoru typu B210/215/225 13 nebo 14/51. Primární převod musí zůstat stejný. Tzn. převodový poměr pro řemen, ozubené kola v převodovce musí zůstat originální.

Válec v kategorii speciál musí pocházet z Babetty, tzn. je třeba použít B207 nebo B210 válec. Je tedy možné použít například válec B207 na B210 motoru nebo naopak. Je rovněž dovoleno navařit/našroubovat přídavné žebrování na válec dle svého uvážení. Kapalinové chlazení válce není povoleno, válec musí být chlazen vzduchem.

Vložku válce můžete vyrobit vlastní (z libovolného materiálu) nebo upravit stávající originální litinovou.

Hlava válce může být použita libovolná (originál B207/B210, vějířovitá nebo z jiné motorky). Opět ale platí pravidlo, že je povoleno pouze chlazení vzduchem.

Sání je možno upravit jakkoliv (klapkové/bezklapkové), je povolen karburátor s difuzorem větším než 12 mm. Brzdy můžou být dle uvážení bubnové nebo kotoučové, můžou být použity i jiné bubny (např. z Pionýra), ovšem ráfek musí být vždy 16 palcový včetně pneumatik.

Návrh výfuku a výfukového potrubí necháváme zcela na libovůli soutěžního týmu.

 Rám může obsahovat výztuhy,vidlici je možné použít jakoukoliv. Rozvor kol by měl být stejný jako u originální Babetty. Jezdec nesmí na Babettě ležet ať již na břiše nebo na zádech, ale sedět. Zákaz používání aerodynamických kapotáží.

Technické podmínky Moped Mix:

Předpokládají se stroje v originálním stavu, obsahu do 50ccm.

Zpětné zrcátko demontováno. Zachované veškeré originální kryty pohyblivých částí. Bez úprav motoru i rámu. Řetězové převody též v originálu. Funkční světla povinná. Prostě nejlépe tak, jak to vyjelo z fabriky.

Opravy strojů jsou povoleny tak , jako u Babett. Tedy, vyjma svařování a výměny celého motoru jako celku, lze opravit cokoliv.

U této kategorie nebudou, vzhledem k typové různosti strojů, brány v potaz protesty technického rázu (vztahujících se na stroje)

 

Pokud si nejste jisti, jestli vaše úprava projde pravidly, prokonzulte s námi své úpravy před registrací na startovači na kontaktním emailu nebo na Facebooku. Nesplnění výše uvedených podmínek povede k diskvalifikaci bez nároků na vrácení registračního poplatku.  Přečtěte si prosím také pravidla společné pro všechny kategorie.

Společné podmínky pro všechny kategorie

Babetta v kategorii standard i speciál musí být vybavena všemi ochrannými prvky rámu. Rozumí se blatníky a ochrana řetězů,tedy i boční plasty a stojan. Vše je kvůli bezpečnosti a kvůli váze strojů. Zákaz používání aerodynamických kapotáží. Pokud si nejste jisti, jestli vaše úprava projde, pošlete detailně vyfocenou fotku Babetty předtím, než se registrujete, pro schválení na kontaktní email.

Babetta bude po celou dobu závodu osvětlena zepředu i zezadu, jinak bude traťovým komisařem závodník svolán do depa (červený praporek plus číslo stroje) a na trať se bude moci vrátit až po opravě osvětlení. Osvětlení může být realizováno i LED přídavnou svítilnou vepředu a červeným blikačem vzadu o svitu minimálně srovnatelným s originálem.

Rám, nádrž, kola a motor musí být originál z Babetty, ke které přísluší rám. Není dovoleno mít B207 motor na 210 rámu nebo naopak a totéž platí i o nádrži.

Během závodu je možná i kompletní rozborka a sborka motoru či jiná oprava jakékoli části stroje  (vyjma svařování rámu, vidlice, apod.) Závod je nutné odjezdit na stejné kartery a válec. V kategorii originál je možné vyměňovat pouze za originální (druhovýrobní) nijak neupravené díly. Defekt je možné řešit lepením, či výměnou duše, pláště.

V motoru musí být píst 0-12 výbrus tzn. vrtání 39-42mm. Větší vrtání, ani zdvih nebude tolerován, po závodě proběhne kontrolní měření.

Každá Babetta nebude mít namontované žádné zpětné zrcátka. Zadní jezdec vidí vždy situaci před sebou a je plně zodpovědný za své chování a své reakce.

Palivo benzín Natural 95, 98 nebo 100 oktanů. Jsou zakázány jiné typy paliva a maziv např. kerosin, metanol + ricinový olej, nitro, apod. 

Dotankování stroje, opravy stroje a výměna jezdce bude možná pouze v depu.

Každý závodník musí splňovat předepsanou výstroj. Oranžovou reflexní vestu (možno s výhodou použít tu, co máte v autě), přilbu a ochranu zraku, pevnou obuv a kožené rukavice, dlouhý rukáv a nohavice (prvotní ochrana proti silniční vyrážce). Traťový komisař nedovolí vjezd nedostatečně oblečeného jezdce na trať a zároveň bude zaznamenávat do karty stroje každého týmu jméno jezdce při nájezdu do trati,aby se zajistilo ,co možná pravidelné, střídání jezdců.

Před závodem proběhne podrobná vizuální kontrola všech viditelných částí Babetty, po závodu dojde k přeměření válce, kontrole výfuku a karburátoru prvních 3 vítězných Babett v dané kategorii.

Okamžitá diskvalifikace za nesportovní chování (ohrožování ostatních jezdců). Rozhoduje videozáznam nebo svědectví minimálně 2 lidí (např. traťový komisař a závodník z jiného týmu)

Slušné chování a ohleduplnost na trati. Oznámení o změně směru jízdy se bude značit upažením. Porucha stroje na trati se bude signalizovat vztyčením ruky, jak ve škole. Je to oznámení poruchy jezdcům i traťovým komisařům.

Závod se bude odehrávat v nejvnitřejším  pruhu oválu. Vnější pruhy budou sloužit jako servisní.

Při poruše Babetty se nebude Babetta opravovat přímo na trati. Babetta se odstaví do nejvnějšího pruhu a závodník urychleně informuje nejbližšího traťového komisaře, který okamžitě přivolá safety car. Safety car bude blikat všemi  4 směrovými světly, případně mít na střeše ještě maják během nakládání a přesunu porouchané Babetty. V tuto dobu je třeba dbát zvýšené opatrnosti na trati. Safety car a Sanita budou mít VŽDY přednost na trati i v depu!

Po naložení Babetty do safety caru bezpečně dojedou všichni do depa, kde se rozhodne o opravě a dalším setrvání v závodu nebo o odstoupení.

Závodník vyjíždějící z depa dává přednost všem závodníkům na trati a může na trať vyjet až v okamžiku, kdy nebude kolidovat s žádnou rozjetou Babettou.

Povolená maximální rychlost v depu a mimo závodní ovál je 10 km/h. Při překročení této rychlosti dojde k okamžité diskvalifikaci závodního týmu. Rychlostní omezení začíná platit ihned při opuštění závodního oválu. Pro účely vyzkoušení stroje vyhradíme v depu speciální oddělenou dráhu, kde může být vyšší rychlost než 10km/h.

Není možné, aby celý závod odjezdil pouze jeden závodník v týmu. Dbejte prosím o včasné střídání unavených jezdců.

Alkohol je u závodníků po celou dobu závodů přísně zakázán.

Věk závodníků je stanoven od 16 let. U mladších závodníků 16-17 let budeme vyžadovat notářsky ověřený souhlas se závodem od rodičů, případně jejich osobní účast a podpis jakožto zákonného zástupce. Jelikož se závod koná na uzavřeném soukromém okruhu, není pro účast na závodech  nutné vlastnit řidičský průkaz.

Organizátor si vyhrazuje plné právo na jakoukoli změnu pravidel a to bez udání důvodu.

Podmínka pro úspěšnou účast na závodě:

  • včasný příjezd týmu do areálu v 6-6:30 ráno (později už bude problém časově stíhat registraci a přípravu Babetty na závod)
  • registrace všech členů týmů nejpozději do 7:00 včetně předstartovní technické kontroly stroje
  • zaplacený registrační poplatek na startovači
  • 1 Babetta stroj dle pravidel pro danou kategorii
  • podepsané prohlášení o účasti v závodě na vlastní nebezpečí, souhlas s pravidly (podepisuje každý závodník v týmu)
  • předepsanou výstroj

Protesty:

Pokud někdo vznese námitku proti jinému účastníku, zaplatí kauci 1500 Kč, která mu bude vrácena v případě oprávněnosti protestu a v případě falešného obvinění připadne poškozenému.

Protesty se dělí na tyto kategorie

-          protesty technického rázu v depu (např. někomu se nezdá něco na originální Babettě jiného týmu)

-          protesty na základě důkazního materiálu (předloží videozáznam, fotku podvádění, apod..)

-          protesty traťových komisařů vůči jezdcům nebo jezdců na činnost pořádajícího personálu (např. bezdůvodné zpomalení určitého jezdce na trati traťovým komisařem, nebo bezdůvodné zkracování trasy závodníkem při závodu)

Doporučujeme se vybavit kamerkami nebo fotoaparátem pro snadnější dokazování později vzneseného protestu.

Časový harmonogram závodů (sobota 30.6.2018)

6:00 – 6:30 - časové okno pro vjezd závodních týmů do areálu firmy Tatra (později bude upřesněna brána, přes kterou budete moci vstoupit do areálu)

6:30 - 7:00 - registrace týmů, předání závodního čísla a čipu, předstartovní inspekční kontrola. Prosíme týmy, aby se v tuto dobu dostavili k registraci společně se strojem. Pozdější registrace nebude z časových důvodů již možná a týmu nebude umožněn start na okruhu!

7:00 - 7:30 - čas vyhrazený pro organizátory pro řešení případných nesrovnalostí se závodními týmy, předstartovní inspekční kontrola

7:30 – 7:45 – briefing před stánkem pořadatelů, organizační pokyny pro závod. Nutnost účasti všech týmů

7:45-7:55 – rozvoz traťových komisařů na trať, zahřívací kolo pro závodníky

8:00 - start závodu

20:00 – ukončení závodu

20:00 - 20:30 zpracování výsledků, inspekční kontrola vítězných strojů

20:30 - 21:00 vyhlášení výsledků, předání cen

21:00 - 23:00 úklid, opuštění areálu

 

Doplňující informace:

Kontaktní email : Babetta12hzavod@seznam.cz   (na emaily budeme reagovat většinou ve večerních hodinách. Jsme pracující lidé, takže nejdříve povinnosti a zábava až večer)                 

Stránky na Facebooku: https://www.facebook.com/Babetta12hzavod-176890102905345  

Podrobná pravidla pro pořadatele a podrobné pokyny pro závodní týmy budou doplněny v okamžiku úspěšného vybrání cílové částky. Doporučujeme pravidelně sledovat dění na FB stránce, kde budeme podávat průběžné informace k závodu.

Pokud by nám někdo chtěl podat pomocnou ruku a zhostit se role traťového komisaře (pro jakoukoliv zodpovědnou roli vyžadujeme osobní schůzku v Brně, Prostějově nebo v Kopřivnici) nebo jinak finančně či sponzorským darem přispět, budeme jen rádi. V každém případě nás nejdříve kontaktujte na emailu nebo na Facebooku.

Jsme schopni v průběhu kampaně, i po ní vytvořit další odměnu šitou na míru pro konkrétního sponzora na startovači i mimo startovač (možnost zaslání sponzorského daru do neziskové organizace kvůli snadnější evidenci v účetnictví).

Občerstvení bude zajištěno dle přihlášených stánkařů, viz odměna typu stánek. Momentálně máme zarezervovaný jeden stánek s občerstvením v případě, kdyby nikdo náhodou neprojevil zájem o zajištění zde na startovači.

WC v areálu bude zajištěno formou TOI TOI budek.

Elektrických přípojek je v areálu dostatek, jsou standardní jako doma na 220V s 16A jističi. Doporučujeme si ssebou vzít dostatečně dlouhou prodlužovací šňůru, případně rozdvojky, pokud by se na jednom místě sešlo více odběratelů.

Voda v areálu je jen na jednom místě pouze užitková (vhodná na mytí rukou či nádobí, ale ne na pití) ! Berte prosím toto v potaz a pitnou vodu si dovezte.

Doplňující videa:

Maximálka Babetty z pohledu řidiče auta

Testování originální a upravené Babetty, abyste si udělali představu o areálu a profilu trati

 

Nenašli jste odpověď na svůj dotaz? Napište nám na Facebook nebo na kontaktní email. 

Za BkB sepsal a potvrdil správnost všech údajů předseda klubu Pavel Majerek a tým, který se podílel na sepsání pravidel závodů.

tym.jpg

Co si o tomto projektu myslíte?