start1.png

Vzpomínky panského kočího Knihy

Podpořte vydání knihy. V plánu máme vytisknout 100 knih. Jedna může být vaše...

Gloria!
25. 12. 2020

Gloria!

Doba kočárů je dávno zapomenuta, na auta se lidé dívají s nedůvěrou. Hrstka vyvolených teď letí vesmírem rychlostí padesát kilometrů za vteřinu.

Doba kočárů je dávno zapomenuta, na auta se lidé dívají s nedůvěrou. Hrstka vyvolených teď letí vesmírem rychlostí padesát kilometrů za vteřinu.

Podvedení zachránění i zachránění podvedení.
Zamilovaná studentka Ča se vrací na planetu Zem a píše si poznámky.

Disclaimer: Skutečné postavy v této knize jsou zcela fiktivní. Smyšlené postavy jsou naopak skutečné. A mezi nimi mnozí z vás...

Jako poděkování za vaši podporu projektu Vzpomínky panského kočího vám do 1. ledna 2021 nabízím knihu Gloria se slevou. Do neděle 27. prosince dokonce zdarma.

Kniha je ve formátu EPUB k mání zde.

Konec kočárů, startujeme auta
23. 10. 2020

Konec kočárů, startujeme auta

28. října 1918 zmizelo Rakousko-Uhersko z dějin. Ani starý panský kočí si už nikdy na kozlík nesedne. Je tu ovšem jeho stejnojmenný prapravnuk, ředitel čimelického muzea, který disponuje několika podivuhodnými artefakty. Nastartujte motory, jedeme dál.

28. října 1918 zmizelo Rakousko-Uhersko z dějin.

Želbohu si už ani panský kočí na kozlík nikdy nesedne. Je tu ovšem jeho stejnojmenný prapravnuk, ředitel čimelického muzea, který disponuje několika podivuhodnými artefakty. 

Nastartujte motory, jedeme dál.

Čeká vás knížecí benz, ikonické embéčko, červený renault a celé dvacáté století.

Po Vzpomínkách panského kočího tu je slíbený druhý díl, Uličníci.

Knihu je možné koupit přímo od nás ve formátu epub. 

Ale to není vše! Chystáme pro vás i třetí díl z (netak)daleké budoucnosti - pro všechny zdarma*. Stačí si napsat zde.

*Proč je třetí díl zdarma? Rody Kašparů a Glatzů se konečně protly, ale na Joniho se sype rána za ranou. Čerstvě ženatý (vy-víte-s-kým-nebo-se-nechte-překvapit) čelí blackoutům, virům, vejprům, tajemných abillardům a povšechnému rozpadu civilizace. No, měl jsem to dobře vymyšlené, ale vypukl Covid#19 a já si uvědomil, že ode mě kdosi opisuje! Pokusil jsem se příběh překopat, ale nejsem Milan Kundera. Z knihy zbyl velký fragment, nedokončený turistický průvodce, velká oslava malého knižectví a krásná Gloria. A nebo to také bude jinak. Máte se nač těšit.

Váš JIII

PS Poznáváte muže na fotografii? Tak nasedat! Směr: Vídeň.

PPS Víte, že Gloria skutečně žije?

PPPS Sdílejte na sítích, než to smažou!

Cílová rovinka!
3. 9. 2019

Cílová rovinka!

Cílová rovinka!

Máme před sebou poslední úsek cesty. Posledních šest dní. Ty prý bývají nejnáročnější.

Koně je třeba dobře namotivovat extra-porcí ovsa. A pro vás máme také něco výjimečného. Nejštědřejšímu z vás bude nabídnut dědičný titul a místo v Horní komoře českého Sněmu. Vážně. Jeho Veličenstvo nám to včera slíbilo při soukromé audienci spojené s večeří. Taková nabídka nepřichází každý den, ale Jeho Veličenstvo má také své zájmy a přeje si, aby kniha Vzpomínek spatřila světlo světa. 

A těší se na pokračovaní, takže, vážení, myslete i na své děti. Další tři v pořadí nejštědřejších dárců mají příslib povýšení do šlechtického stavu. Ovšem již bez nároku na dědičná místa na Sněmu. Pochopitelně. No, kdy vám někdo nabídl něco podobného? 

A pokud ještě váháte, je zde poslední trumf - osobní setkání s Jeho Veličenstvem. Podle vývoje situace někdy mezi léty 1918-1921. Toho se dostane tomu z vás, kdo tento projekt nasdílí na FB či Twitteru, napíše na Startovač komentář a získá nejvíce lajků. Tak mi bylo řečeno, ale moc tomu nerozumím.

Takže pište, sdílejte, podporujte!

xxxxxx

INFO: POKUD SE NEVYBERE POŽADOVANÁ ČÁSTKA, VRÁTÍ VÁM STAROTOVAČ VŠE ZPĚT DO POSLEDNÍHO KREJCARU. A MY VÁM POŠLEME KNIHU TAK JAKO TAK, JEN V ELEKTRONICKÉ PODOBĚ. BŮH OCHRAŇUJ KRÁLE!

 

Taxis!
28. 8. 2019

Taxis!

Překážka, která straší. Koně letí vpřed, koně letí vpřed, koně letí vpřed...

Překážka, která straší. Koně letí vpřed, koně letí vpřed, koně letí vpřed...

11. dní do konce. Rozbíháme se do finále.

Kdysi jsem starého knížetepána vezl do Pardubic na velkou. Ono to zní divně, ale my koňáci tomu rozumíme. My to tak prostě říkáme. On tedy knížepán nezávodil, nebyl to jeho styl. Ale rád se setkal s urozenými pány a koně byla jeho velká láska. 

Já tam koukal na jockeye jako u vytržení. To tempo! A místo aby překážky objeli, vrhali se přes ně! Taky aby ne, když měl vítěz slíbených 8000 zlatých! A to měl s koněm uběhnout jenom nějakých sedm kilometrů. Mě kdyby takhle platili, tak jsem za chvilku milionář.

Knížepán mi cestou řekl, že úplně nejtěžší je Taxis. Viděl jsem toho pána, ale znám i těžší. A o dost. Pan Ziesel mi řekl, že u zrodu Velké pardubické, která se poprvé konala v roce 1874, stáli princ Emil Fürstenberg a hrabata Maxmilián Ugarte a Oktavián Kinský, který měl praktické dostihové i honební zkušenosti a přispěl svými radami zvláště při projektování jednotlivých skoků. Již tehdy se v kurzu objevil „Hlavní příkop,“ časem zvaný také „Oplocený příkop“, „Velký příkop“ či „Tribunní skok“. Po prvním ročníku se rozpoutala diskuse o jeho zrušení, které požadovali zvláště mladší jezdci v čele s Emilem Fürstenbergem. Jejich oponenti ovšem prosadili zachování příkopu. Princ Egon Thurn-Taxis (1832 – 1892) tehdy pronesl slavný výrok: „Pánové, já tento skok už nikdy překonávat nebudu, a jak se tak dívám kolem sebe, tak vy také ne. Nevidím tedy důvod, proč bychom jej měli rušit a někomu něco ulehčovat.“ Osmnáct let poté, v roce 1892, byla překážka poprvé oficiálně označena jeho jménem.

My si taky nebudeme nic ulehčovat. Proto každého prosím o sdílení tohoto projektu. Ať mají koně co žrát. Sdílet můžete mezi svými přáteli. Na FB, twitteru i po hospodách.

 

Řekli o Taxisu
„Taxis je překážka jako každá jiná.“ (Jana Nová)
„Je to podivné, ale v šedesátých letech jezdci nepřikládali Taxisu takovou důležitost jako Velkému vodnímu příkopu. Tam jich ztroskotávalo víc.“ (Rudolf Deyl starší)

Zrychlení
26. 8. 2019

Zrychlení

Jsem jen pouhý panský kočí...

Jsem jen pouhý panský kočí, ale o koních, kočárech, rychlosti a zrychlení vím svý. Umím si dobře spočítat, kdy koním přitáhnout a kdy popustit. A někdy také musí dojít na práskání bičem.

Čtrnáct dní do konce cesty a chybí nám ujet ještě 20807 km. To je 1486 km denně, 62 km za hodinu. Pro vás v roce 2019 to může znít jako banalita, ale v zatáčce mezi lety 1914 a 1903 je to poměrně fuška a také je před námi to táhlé stoupání a jazykové boje. Povinná přestávka U Punktací a nezpevněná cesta U Fundamentálek. 

No, prostě bych nerad začal popohánět bičem. Sarajevo je stále daleko.

 

Zájezdní restaurace
16. 8. 2019

Zájezdní restaurace

Co by to bylo za jízdu bez zastávky v zájezdní restauraci?

Co by to bylo za jízdu bez zastávky v zájezdní restauraci? Takže jsme i my, jakmile jsme nastartovali tento vzpomínkový projekt, nasedli do vozu a zastavili se u jedné báječné restaurátorky. Jmenuje se Lenka Útratová a tvrdila nám o sobě, že je hlavně krajinkářka. Nebo kopečkářka. Slovo dalo slovo a Lenka se ujala restaurace kočího kreseb. Ano, je to pravda. Takže pokud se na knihu sejde dost peněz (cítíte tam ten náznak?), vyjde kniha a v ní odborně restaurované kresby. V každé knize alespoň jeden!

 

Jinak, mezi námi, Lenka nemá život zrovna snadný, ale dělá jí radost dělat radost. Zřídila se i vlastní stránky. Můžete na ně kouknout.

Zde si můžete prohlédnout některé Lenkou restaurované kresby - výběr žen, které bychom neradi v knize opominuli. Marie Terezie princezna ze Schwarzenbergu, kněžna Ida, rozená Liechtensteinová, Marie, rozená hraběnka Kinská, kněžna Windischgrätzová, rozená Schwarzenbergová a Vilemína, rozená princezna z Oettingen-Wallersteinu.

   

 

 

 

Další meta za námi.
2. 8. 2019

Další meta za námi.

37%! Kočí Kašpar vždycky říkával, že jakmile ujel 37% trasy, nabyl dojmu, že už se mu nevyplatí obracet kočár domů a je lepší dojet do cíle. My si to myslíme taky.

Další meta za námi.

37%! Kočí Kašpar vždycky říkával, že jakmile ujel 37% trasy, nabyl dojmu, že už se mu nevyplatí obracet kočár domů a je lepší dojet do cíle. My si to myslíme taky.

Koně mají síly dost, oves nakoupil knížepán ve velkém. Blížíme se k táhlému kopci. Za další zatáčkou uvidíme starou lípu. Jen trochu švihnout bičem, pro jistotu. 

Takže, pokud každý z nás získá ještě jedno či dva čtenáře, měla by jízda skončit dobře. Nepolevit, nepoklesnout v kolenou. Díky moc. :)

Prásk!

Jsme ve čtvrtině cesty.
23. 7. 2019

Jsme ve čtvrtině cesty.

Dosáhli jsme 25% požadované částky. Díky. Super.

Dosáhli jsme 25% požadované částky. Super. Děkujeme.

Pokud bychom jeli kočárem po obvodu Země, měli bychom za sebou 10 000 km. 

Nemůžeme ale u opratí usnout. Jízda pokračuje.

Máme na všechny podporovače prosbu. Pokud by každý z vás dokázal o knize říct třem svým známým, máme vyhráno. Kdo nemá tři známé, může říct dvěma :))

Hyjé vpřed, vlastně vzad!

11. 7. 2019

Soutěž

Poznej a chraň!

Chléb, knihy a hry, radí moudré latinské přísloví. Lidé se chtějí trochu pobavit, než kliknou a přispějou na dobrou věc, radili nám na Startovači. Dobrá, máme pro vás hru. Kdo první pozná, kohože panský kočí namaloval? On tedy malovat uměl, ale my umíme obrázek deformovat. A postupně budeme nabízet další a další nápovědy. A cena pro vítěze - rukopisná verze pokračování této knihy! Asi nepřekvapí, že v nich už nebude ten kočí. Ale za to se dozvíte, kdo to byl ten OF v roce 1989.

Hrajte si, ale nezapomeňte odkliknout tu podporu projektu.

Tedy, Kdo je na obrázku číslo 1?

A po vybraných prvních 1000 Kč nabízíme druhý obrázek Téhož.

A do nového týdne nasazujeme třetí obrázek. Stále téhož.

Štěstnou sedmičkou podporovatelů se blížíme první metě deseti procent. Díky. A je tu čtvrtý obrázek Téhož. Rysy ztrhané, ale jinak je to fešák...

15% procent za námi. Díky, díky. Přidávám poslední nápovědu k obrázku Téhož. 

Jsme za čtvrtinou. A máme odkrytou jednu osobnost. Ano, byl to kníže Felix Schwarzenberg

Blahopřejeme úspěšným řešitelům.

Vybráno35 043 Kč(100 %)

100 %
35 000 Kčpožadováno
36startérů
Podpořit projekt

zakladatel projektuJan Divecký

Odměny

100 KčAltruista

Když jsme dojeli do Vosova, tak si mne pan Bedřich zavolal k sobě a dal mi deset korun na pivo. Deset korun! To bych mohl poručit za všechny, ale takový já nejsem. Koupil jsem si sklenici piva a viržínko za šedesát krejcarů a zbytek dal večer manželce, která je za každou korunu navíc vděčná. (Ze vzpomínek Vojtěcha Kašpara)

Počet odměn není omezen

Odměna nedostupná

350 KčČtenář

Čtenáři milují knihy. Budeme na ně myslet. Každý dostane ručně signovaný výtisk.

Počet odměn není omezen

Odměna nedostupná

550 KčMonarchista

Kromě knihy snad každého monarchistu potěší i fakt, že v této knize se Rakousko-Uhersko rozhodně nerozpadne! Bůh ochraňuj krále!

Počet odměn není omezen

Odměna nedostupná

750 KčSběratel

Sběratelé milují kuriozity. Šťastných třináct dostane číslované výtisky. Přirozeně ručně signované. Kromě autora se pokusíme k podpisům přimět i další potomky hrdinů knihy.

Počet dostupných odměn: 5/13

Odměna nedostupná

3 000 KčTajemný pan Ziesel

Nejste zrovna vy tím tajemným panem Zieselem?

Počet dostupných odměn: 0/1

Odměna nedostupná

3 500 KčAristokrat

Mezi pánem a poddaným je zvláštní vztah. Jeden je nahoře, druhý dole, ale oba si myslí, že mají toho druhého na starost. Buďte grand!

Počet dostupných odměn: 9/10

Odměna nedostupná

11 000 KčDedikant

Mezi tiskaři v Čechách se fenomén dedikování knih uchytil až zásluhou Mikuláše Bakaláře (1501). Někteří autoři (kupříkladu známý pisatel latinských předbělohorských pamfletů Michal Pěčka z Radostic) hledali své ochránce vskutku vysoko. Oslovovali nejen přední katolickou šlechtu a císaře, nýbrž i papeže. Konvence neporušili ani tehdy, připsali-li dílo z různých pohnutek hned několika osobám najednou. Kupříkladu Šimon Lomnický z Budče věnoval své dílo sedmadvaceti osobám... Držíme se těchto tradic, poděkujeme třem z vás jmenovitě přímo v knize. (Zdroj: Petr Voit, Encyklopedie knihy)

Počet dostupných odměn: 3/3

Odměna nedostupná

17 500 KčKnížepán

Mě na psaní nikdy neužili. Co šlo, vyřídil jsem si vždy ráz na ráz, pěkně prosím, trochu přilepšit gáži, děkuji uctivě. Myslím, že je lépe opucovat boty a zajít do panské kanceláře, než sepisovat dlouhé orodace... (Ze vzpomínek Vojtěcha Kašpara)

Počet dostupných odměn: 1/1

Odměna nedostupná