Startovač - financování projektů

VELOREX EXPEDICE ISLAND 2015 - crowfunding kampaň

VELOREX EXPEDICE ISLAND 2015

Podpořte výpravu čtyř historických tříkolek Velorex na ostrov Island Umožněte nám natočit dokument o zajímavé cestě

Technika

Líbí? Dejte to vědět ostatním.

Chtěli bychom s Vaší laskavou podporou dokázat, že bezmála padesát let staré tříkolkyVelorex dokáží projet i náročnou trasu po okružní silnici kolem ostrova Island. Cestou samotnou, chceme vzdát poklonu konstruktérům tříkolek Velorex, vynálezcům, bratrům Františku a Mojmíru Stránských a všem pracovníkům výrobního družstva Velorex, kteří s láskou vyráběli tyto jedinečné a unikátní stroje.   

0706.jpg

Island je po finanční stránce velice náročnou destinací. Jen za lodní lístky jsme zaplatili tolik, na kolik nás vyšla celá předchozí expedice do jižního Norska. Na Island je možné přivézt pouze velmi omezené zásoby jídla a pohonné hmoty patří také k nejdražším v Evropě. Cestu hradíme z více zdrojů, ale náš rozpočet je hodně napnutý. Rádi bychom pořídili kvalitnější filmový a obrazový materiál a vytvořili hodnotnější dokument o tom, jak se historickým tříkolkám Velorex vedlo v náročných podmínkách drsného Islandu. Nesporné je, že pokud počasí a technický stav dovolí, dotknou se kola Velorexů dne 18.6. 2015 Islandské půdy poprvé a rozhodně by se nám při tom lépe dýchalo, kdyby to bylo i díky Vaší podpoře a laskavosti. O své zážitky se s Vámi rádi podělíme.

Island mapka.jpg

Expediční Velorexy si můžete přijít prohlédnout dne 23.5. 2015 do Opletalovy ulice před budovu Autoklubu České republiky, kde je budeme vystavovat. Zde také zájemcům představíme naživo projekt naší cestya na Island.

S historickými tříkolkami Velorex jsme projeli Švédsko, Norsko, Finsko, Velkou Británii a řadu dalších zemí. Dosáhli jsme Severního mysu, ostrova Loch Ness a několikrát i Severního polárního kruhu. Kola našich strojů se točila na Lofotech, Shetlandech i Orkneyích. Další naší severní metou je Island. Království ohně a ledu na pomezí Evropy a Ameriky. Neuvěřitelný nápad vznikl loni na podzim jen jako hypotetická meta. Vysněný cíl, k jehož realizaci je dlouhá a obtížná cesta. Moc jsme ani nevěřili, že by se nám takový sen mohl splnit. I přesto jsme začali pracovat na itineráři, časovém a finančním rozpočtu výpravy. V lednu jsme se definitivně rozhodli, že do toho jdeme. V letošním roce totiž slavíme 25. výročí založení našeho Velorex clubu a taková cesta je pro oslavu čtvrt století s tříkolkami více než důstojným podnikem.

B00031.jpg

 Loď nám jede z dánského přístavu Hirtshals 16.6. 2015. Na cestu do přístavu jsme vyčlenili pět dní. Pak nás čekají dva dny na moři a čtrnáct dní na Islandu. Poté to samé zpět. Doma bychom chtěli být 9.7. 2015 . Start expedice proběhne 11.6. 2015 v Kralupech nad Vltavou.

06iszajezd-island-vkostce.jpg

 Jsme zvyklí na bojové podmínky. Na svých cestách jsme vždy vozili většinu jídla s sebou, spíme pod širákem či ve stanech. Máme s sebou také množství náhradních dílů a speciální nářadí. Dokážeme tak odstranit většinu závad na místě či  rozebrat i složit motory našich strojů i v polních podmínkách. Výpravu spolufinancujeme i z vlastních zdrojů. Náklady budou výrazně převyšovat cílovou částku zde na startovači.

C0013.jpg

Expedice se zúčastní čtyři stroje Velorex 16/350. Tříkolky s trubkovým rámem potažených umělou koženkou poháněných dvouválcovými dvoudobými motory Jawa o obsahu 350 cm3 a výkonu 16 koní. Posádku tvoří čtyři piloti. Láďa, Robert, Emil a Štěpán. Všichni zkušení cestovatelé, znalí severních oblastí.

B00028.jpg

Tříkolky OS-KAR, později Velorex se začaly vyrábět v Parníku u České Třebové v roce 1951. Výroba později přešla do Solnice u Rychnova nad Kněžnou a poslední seriový tříkolový stroj opustil brány závodu v roce 1971. Do té doby bylo vyrobeno více než 15000 kusů tohoto unikátního stroje určeného primárně pro naše invalidní spoluobčany. Tříkolky byly vybavovány patentovaným ručním ovládáním a později byly dodávány také podnikům jako služební vozidla. Dnes jsou vyhledávanými veterány pro svou unikátní koncepci tří kol a trobkového rámu potaženého koženkou z PVC. Více o historii a expedicích s těmito stroji naleznete na klubových stránkách www.velorexclub.cz

C0014.jpg

     

 

 

 

Co si o tomto projektu myslíte?