Startovač - financování projektů

VELKÝ PŘELET aneb stádo slonů uchem jehly - crowfunding kampaň

Novinky - VELKÝ PŘELET aneb stádo slonů uchem jehly

Pomozte nám zachránit český AIR FORCE ONE! Pomozte nám dostat do leteckého muzea letoun TU-154, který před 18 lety přivezl zlaté hokejisty z Nagana!

Technika
Oddělili jsme poslední velké části - vnitřní části křídel čili centroplán od trupu a teď už řešíme, jak to naložit, kdy a kudy to vézt. ;-) Naganský expres je připraven k Velkému přeletu! Přípravy finišují :-) Obrázek

Milí startéři, 

rádi bychom vám sdělili dobrou zprávu. Ba co dobrou, báječnou :-) "Naganský expres" je připraven k Velkému přeletu! Během uplynulého měsíce se nám na demontážích povedlo udělat obrovský kus práce a oddělili jsme centroplán čili vnitřní části křídel od trupu! Povedlo se to, o čem nám někteří tvrdili, že to nepůjde, že to je technicky neproveditelné. Ale jak říká stará moudrost, "zase se našel nějaký blbec, co neví, že to nejde, a udělal to" :-)

31. 7. se nám povedlo odpojit pravou stranu a o 14 dní později i levou. Teď už tedy finišujeme s přípravami. Musíme třeba promyslet způsob, jak na návěsy naložit neforemný a velký stabilizátor, vyklidit nebo zajistit uvnitř letadla všechny pohyblivé části, a tak dále. Přepravní firma mezitím vyřizuje potřebná povolení a plánuje samotný převoz. Doufáme, že se na Velký přelet vypravíme do konce září. Jakmile bude datum definitivně stanoveno, dozvíte se to jako první ;-) 

cenP-b.jpg

Dobrou zprávu máme také pro ty z vás, kteří jste si na jaře koupili odměnu hrníček - ty se už rozletěly k novým majitelům. Dokončujeme také odměnu Fotogalerka. Bohužel však nastalo další zdržení u odměny Minimodel Naganského expresu - tam se výroba bohužel trochu zadrhla. Moc nás to mrzí a věřte, že kdybychom s tím mohli něco dělat, dávno bychom to udělali (mnozí z posádky Velkého přeletu si kovový minimodel také koupili a nemůžou se ho dočkat). 

Děkujeme vám za pozornost a také za veškerou přízeň a pomoc. Zůstaňte prosím na příjmu - jdeme do finále a brzy se vám přihlásíme znovu ;-) 

Vaše posádka Velkého přeletu

Věříme, že se podaří rozeslat zbývající odměny pro všechny naše startéry v co nejkratším termínu. Stav odesílání odměn + novinka z demontáží Obrázek

Mrzí nás prodlení spojené s distribucí odměn, a proto bychom Vás rádi informovali o stavu posledních neodeslaných odměn (hrníček, minimodel, galerie apod.).

Hrníčky - Hurá, dostali jsme avízo, že do 20. 7. 2016 k nám od výrobce konečně dorazí odměna hrníček. Následně budeme tyto hrníčky (a kombinace hrníčku s jinými odměnami) co nejrychleji rozesílat. 

Minimodel Naganského expresu na klíče - U odměny „Minimodel “ stále ještě čekáme na dodání od výrobce, ale vzhledem k tomu, že je v poslední fázi výroby, je očekáváme v nejbližší době. 

Přeleťte s námi fotogalerku Velkého přeletu - Tuto odměnu (její 1. díl) budeme odesílat po dokončení demontáže centroplánu. 

Odměny obsahující tandemový seskok s padákem - Tyto odměny můžete očekávat v brzké době (cca do konce července). Omlouváme se za zpoždění způsobené technickými problémy, které se konečně podařilo vyřešit. 

Dále o aktuálním stavu odměn a projektu ve videu StarCast 17: Velký přelet od  5:00 min.

Nejnovější informaci o vývoji demontážních prací na letounu TU-154M reg. č. 1016 „Naganský expres“ naleznete na stránce muzea ZDE.  

Děkujeme Vám za pochopení, podporu a za sympatie. Bez Vaší pomoci bychom to nedokázali! 

Vaše posádka Velkého přeletu

Foto: Černá skříňka

Rozeslány Velké přeletovice, přívěšky, letenky CARGO, ECONOMY CLASS, FIRST CLASS a ECONOMY CLASS s dresem a FIRST CLASS s dresem a k odletu se připravují bílá trička :-) Další odměny jsou na cestě k vám + novinka z demontáží :-) Obrázek

Vážení startéři,

máme pro vás dobré zprávy. Ta první je, že jsme k vám vypravili další várku odměn! Ti, kteří si objednali letenku CARGO, ECONOMY CLASS, FIRST CLASS a ECONOMY CLASS s dresem a FIRST CLASS s dresem, mohou v dohledné době čekat doručení balíčku nebo už je u nich na poště nebo doma. Dostali jsme také z výroby bílá trička všelikých velikostí a druhů, takže kdo čeká na bílé triko, může se také začít těšit a chystat.

Kapitán Marty prosí, abyste byli ve střehu a připraveni převzít si své zásilky - dorazí buď Českou poštou nebo PPL. Po první vlně rozesílání se nám totiž několik balíčků vrátilo zpět nepřevzatých - a to, jak určitě uznáte, je škoda jak pro startéry, tak pro nás :-)

V první vlně jsme rozeslali památeční letenky, šroubky a bity, samolepky, nášivky, klíčenky Remove Before Flight a perníčky Naganský expres. O něco později odletěly i Velké přeletovice a přívěšky na náramek/řetízek. Pokud jste tedy měli objednány kombinace výše uvedených odměn, měli byste je už mít doma, nebo k vám v nejbližší době dorazí ;-)

Stále se čeká na výrobu minimodelu Naganského expresu na klíče a na hrníčky, jakož i na černá trička. Vydržte, prosíme!

;-)

Druhou dobrou zprávou, o kterou bychom se s vámi rádi podělili, je zpráva o dalším pokroku při rozborce letadla - naše práce ve Kbelích má další zdálky viditelný výsledek: tůčko je bez ocasu! V sobotu 14. 5. se nám podařilo pomocí jeřábu sejmout kýl čili svislou ocasní plochu Naganského expresu.

kylovka (11).jpg

Sobotnímu jeřábování předcházely téměř tři měsíce příprav. Nejprve bylo nutné odkrytovat úsek pod kořenem ocasu, v němž se nacházely desítky svorníků spojujících kýlovou plochu s trupem, a poté je postupně povolit a vyrazit ven. Opět se pracovalo v obtížných podmínkách ve výšce několika metrů, buď uvnitř trupu v jeho horní části, vestoje na plošinách a žebřících, nebo na vnější části pláště letadla v horolezeckých postrojích.

Sobotu 14. 5. jsme pak strávili intenzivní prací s jeřábem. Nejprve bylo nutné upoutat demontovanou kýlovku do závěsů a poté, co ji jeřáb nadlehčil, bylo možné vyrazit nebo odvrtat poslední svorníky, na nichž spočívala. To zabralo většinu odpoledne. Večer před 19. hodinou se povedlo kýl oddělit od letounu. Vzhledem k větrnému počasí a váze demontovaného kýlu nám však dalo zabrat i samotné složení součásti na určené místo ve správné poloze.

kylovka (7).jpg

Nyní už před sebou máme poslední etapu prací. Zbývá demontovat centroplán – mohutné vnitřní části křídel s palivovými nádržemi – od trupu. Je to ta nejpevnější část letadla. Opět tedy budeme potřebovat vaši podporu, a budeme ji potřebovat hodně. Držte nám pěsti! ;-)

Děkujeme mnohokrát za pozornost.
Cvak, konec hlášení!

PS: Foto: L. Hladký a CernaSkrinka.net