Startovač - financování projektů

VELKÝ PŘELET aneb stádo slonů uchem jehly - crowfunding kampaň

VELKÝ PŘELET aneb stádo slonů uchem jehly

Pomozte nám zachránit český AIR FORCE ONE! Pomozte nám dostat do leteckého muzea letoun TU-154, který před 18 lety přivezl zlaté hokejisty z Nagana!

Technika

Aktualizace 8

(23. 3. 2016, 19:18) 

Vážení cestující, dámy a pánové, 
vítejte na palubě Naganského expresu. Personál letiště Startovac.cz před pár okamžiky zavřel odletovou bránu k našemu letadlu. Děkujeme, že jste si pro cestu z Prahy do Kunovic vybrali právě naši společnost a linku Velký přelet! Jsme neuvěřitelně poctěni, že jste nám věnovali svou pomoc, podporu a důvěru. Uděláme vše pro to, abychom vás nezklamali! Pohodlně se usaďte a vyčkejte dalších instrukcí posádky. Pevně věříme, že se vám let s námi bude líbit! 
Stav paliva: 304 %, 1 217 640.

Jménem celé posádky kapitána Hrubce... pardon, Hrabce... Vám ještě jednou děkujeme.

 

Aktualizace 7

(23. 3. 2016, 10:16)

Vážení startéři, 

to, co jste od dnešního rána rozpoutali, je naprosté šílenství. Jste neuvěřitelní!!! S úprkem posledních cestujících na palubu jsme počítali, ale že se rozletíte i do prezidentského salonku a že na poslední chvíli doběhne i DRUHÝ PILOT, to jsme teda nečekali. Takže... zdolali jsme milník 1100000  a díky vaší neuvěřitelné velkorysosti máme na první revers! A jsme mezi top trojicí nejúspěšnějších projektů!!! Otevíráme zlatou bránu... :-) 

milníky-g2.jpg

 

PS: A co dál? Skoro se až stydíme to napsat. Ale... k dalšímu reversu vede dalších 150.000, Se vším všudy 1.250.154, Co s tím? ;-)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Aktualizace 6

(23. 3. 2016, 00:25)

 

Vážení, 

pátý milník padl během několika hodin po zahájení útoku na kótu 950. Přispěli jste nám i na opravu audio-video systému! A teď už vzhůru na mezi-milník... který snad bude milionový. A jestli bude milionový a ještě něco navíc (přesně milion a 19 tisíc), posuneme se na bednu a bude nám patřit neuvěřitelné TŘETÍ místo v historii vůbec nejlepších projektů na Startovači!

Tak pojďme ještě, společně to zvládneme!!! 

 

 

milníky-f1.jpg

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Aktualizace 5

(21. 3. 2016)

 milníky-d3.jpg

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Aktualizace 4

(21. 3. 2016)

 

POZOR - důležité info: Budete-li chtít odměnu zaplatit BANKOVNÍM PŘEVODEM a nikoli kartou či smskou, učiňte tak co NEJDŘÍV, ideálně ještě v pondělí. Bankovní platby, které dorazí na účet Startovače po konci kampaně, tzn. po 19. hodině 23. 3., se nám už nepřipíší a budou se vracet. V úterý a ve středu tedy už pro jistotu plaťte internetovou platbou, PayPalem nebo sms... děkujeme!

POZOR - ještě důležitější info - BOMBA! Přišla nám BOMBA od našeho palubního záznamníka Míry Orose a jeho Airzone.tv a Dana Přibáně, krále šílenců a náčelníka Trabantů...

 

VELKÝ PŘELET aneb POSLEDNÍ VÝZVA pro cestující! LAST CALL! 

Odletová brána Velkého přeletu se už za 2 dny zavře! 

Máme před sebou poslední dva dny. Dva dny boje o co nejvyšší skóre. Vložili jste do našeho snažení svou důvěru a vidíte, co jste za 28 dnů dokázali?! Díky vám převezeme Naganský expres, a k tomu jsou splněny navíc další dva milníky. Těsně jsme přesáhli na začátku těžce uvěřitelnou metu 200%! V síni slávy na startovac.cz máme společně jistou "bramboru" = čtvrté místo podle celkově dosažené částky. Ano, díky vám jsme se dostali mezi nejúspěšnější projekty na Startovači! To je pro partu naprosto neznámých nadšenců vážně velká věc! A víte, co je na tom nejbáječnější? Že jste nám dali jasně najevo, že to, co děláme, má smysl.

Ale ještě není konec! Ještě máme dva dny! Možná si říkáte: "A to jim to nestačí? Ahá, s jídlem roste chuť? My odpovídáme: "Pro nás, kteří nevyužíváme veřejné zdroje a nedrancujeme eurodotace, jsou to stále dva dny naděje, že se podaří nastřádat na opravu laku a elektroinstalace." Podle dalších je veliká šance dostat se na třetí místo. 

Můžeme ještě zabojovat a dokázat, že veřejnost chce pomáhat zachovávat technické památky a že ti, co rozhodují, by se měli nad tím zamyslet. Ale k tomu potřebujeme další startéry. Pomozte nám je získat! Udělat něco pro druhé, z čeho nemám vlastní prospěch, to je v dnešní době obdivuhodný výkon, který o našich startérech něco vypovídá. Jste vážně skvělí a v budoucnu u nás v muzeu můžete pak poplácat Naganský expres a hrdě říct: "I díky mně jsi tady!" 

Posádka Velkého přeletu věří, že nastane ještě závěrečný úprk dalších startérů k letadlu. Jsme připraveni a rádi všechny uvítáme na palubě Tupolevu TU-154M "Naganský expres" - i ty příchozí na poslední chvíli! Odletová brána se definitivně zavře ve středu 23. 3. 2016 v 19.05 h. Tak si to nenechte uletět!

letenka1.jpg

 -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

milníky-a.jpg

milníky-b2.jpg

milníky-f5.jpg

milníky-g2.jpg

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jedno moudro říká, že obrázky, a kór pohyblivé, řeknou více než tisíce slov. 

Redaktor TV Nova Aleš Vašíček, příznivec divnolidí, navštívil se svým kolegou kameramanem náš ústav ‪#‎VelkyPrelet, aby stvořil reportáž pro televizní magazín Víkend a přiblížil široké veřejnosti snahu naší TU bandy. A bacha, v reportáži jsou použity záběry našeho palubního záznamníka Míry Orose z airZoneTV. A na výsledek se můžete mrknout....  

 

Děkujeme TV Nova za umožnění publikování reportáže. (Zdroj: TV Nova / magazín Víkend / Aleš Vašíček / 23. 2. 2016) 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Aktualizace 3

(8. 3. 2016)

Pozor, máme nové odměny: dámská trička, přívěsky a perníčky! Více zde ;-) 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Aktualizace 2

(3. 3. 2016)

ODSTARTOVALI JSME, STOUPÁME...  

Dosáhli jsme nečekaně rychle prvního milníku a hrozba debaklu byla zažehnána. Posunuli jste nás ještě o další milníky dál. Obrovsky vám děkujeme! Množí se dotazy, co uděláme s dalšími penězi. Propijeme je? Nebo budeme stěhovat další letadlo? Ne, ne... ještě bychom rádi udělali totok: 

+ necháme opravit a nakonzervovat lak letounu profesionální firmou, původní lak už totiž ztratil své ochranné vlastnosti

+ znovuzprovozníme audio, video vybavení a osvětlení na palubě letounu, abyste se v letadle měli na co koukat

+ pokud se stane něco jako zázrak, pořídíme (vyrobíme) reversy motorů, které na letadle nyní nejsou, ale měly by být

+ a pokud se nám podaří dosáhnout přímo zdrcující sumy, tak seženeme na východě vyřazený motor  z TU-154M a vystavíme ho u letounu, a vy si pak u něj můžete udělat třebas selfíčko

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Aktualizace 1

(27. 2. 2016)

Teď víme, že každý z vás dokáže malé zázraky. Ale dohromady dokážeme Velký přelet!

Obnos potřebný na přepravu letadla jsme už díky vám vybrali, a co víc, dokonce nám startéři přispěli na 2ks originálních mobilních letištních schodišť - jste ÚŽASNÍ! Teď už "plníme další přídavné palivové nádrže snů". A na konci..........na konci by měl být motor ;-)

motor.jpg

Dva s vysokými výkony: Náš Pepa a náš vysněný motor Solovjov D-30KU-154-II s tahem 103,0 kN (Foto: Velký přelet)

Vidíte, stále je kam letět a o co bojovat...

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Původní text, kde najdete vše o tom našem "trochu" šíleném projektu:

 

VELKÝ PŘELET aneb stádo slonů uchem jehly 

Pomozte nám zachránit český AIR FORCE ONE! Podpořte pozemní přepravu letadla TU-154M, které přivezlo zlaté hokejisty z Nagana, do Leteckého muzea v Kunovicích. 

02.jpg

 Krásné ladné tvary Tupolevu TU-154M (1016) vyniknou vždy po startu. (Foto: Jiří Zedka)

 

O co jde?

O letadlo, o velké dopravní letadlo. Fakt. Jde o ex-vládní speciál, letoun Tupolev TU-154M s registrační značkou 1016, který v barvách České republiky létal s vrcholnými politiky, ale také s vojáky a sportovci. Přesně před osmnácti lety přivezl zlatou hokejovou výpravu z olympiády v Naganu! Neřekneme mu proto jinak než „Naganský expres“. Letadlo je poměrně mladé - bylo vyrobeno v roce 1996, takže letos mu bude právě dvacet. Je to prostě kráska v nejlepších letech. :-)

Po svém vyřazení mohl letoun skončit ve šrotu, ale nám se podařilo jeho chmurný osud zvrátit. Letadlo jsme zachránili a teď je chceme dostat do Leteckého muzea v Kunovicích, kde je vystavíme a zpřístupníme veřejnosti. 

Proč potřebujeme vaši pomoc?

Letoun již déle než rok postupně demontujeme na letecké základně Praha – Kbely. Děláme to ve svém volném čase a zcela zadarmo. Demontáž s pomocí přátel a partnerů zvládáme, ale největší oříšek bude představovat  doprava. Letoun již svůj letecký život definitivně dosloužil, takže není jiné cesty, než přeprava po silnici. Bude se jednat o největší přepravu letounu "po zemi" v historii České republiky!  Poslední cesta našeho letadla povede téměř přes celou republiku z kbelského letiště na východní Moravu a bude trvat minimálně dva dny. 

Unikátní přepravní akce bude bohužel také náležitě drahá. Právě proto potřebujeme vaši pomoc. Díky Startovači se můžete projektu účastnit také Vy a na Velký přelet nám přispět. Ba co víc! Budete nesmazatelně zapsáni do historie, protože Vaše jméno bude uvedeno mezi těmi statečnými, kteří nám pomohli zachránit a zpřístupnit veřejnosti jedinečnou technickou památku.

Prosíme, pomozte nám tento unikátní letoun české historie zachránit a přepravit jej do nového domova v Leteckém muzeu v Kunovicích. 

LMK_poděkování_24-zDL-.jpg

Kapitán Marty a část jeho posádky Velkého přeletu děkuje 24. Základně dopravního letectva Praha - Kbely. A děkuje i VÁM, kteří jste nám přispěli a pomohli: "Pro nás je důležité mít odezvu veřejnosti, jestli ji vůbec nějaké vyřazené letadlo zajímá a zda to naše snažení má smysl. Teď díky startérům víme, že to smysl má. Hrozně nás to nakoplo. Děkujeme, že jste nám pomohli!" (Edit: 24. 2. 2016)

Jaké odměny jsme pro vás nachystali?

Jak jinak, než tématické. Buď s leteckou tematikou, nebo se vztahem k historii "Naganského expresu". Kromě běžných odměn, jako jsou samolepky, hrnky nebo trička, si zájemci budou moci zakoupit letenku na Velký přelet a jejich jméno zůstane zvěčněno výšivkou na sedačce i po vystavení letadla v muzeu. Hokejoví fandové si mohou připlatit za výrobu speciálního dresu - s jejich vlastním jménem a s číslem sedačky. Techničtí nadšenci možná ocení relikvii v podobě znehodnoceného šroubu z tupolevu. A letečtí fandové si dokonce mohou koupit místo v pilotní kabině.

Odměny-dres.jpg Odměny-šroubek.jpg  

Odměny-přeletovica.jpg

Odměny-triko.jpg

Výběr z našich odměn: hokejový dres s vaším jménem a číslem, šroubek z "Naganského expresu", exkluzivní BIO Velká přeletovica, tričko Velký přelet. A spousta dalších. Vyberete si?

Proč je naše letadlo tak výjimečné?

00-zdroj Ministerstvo obrany ČR.jpg

Je to jeden ze dvou posledních letounů TU-154 v České republice. Letoun přepravoval v letech 1996 - 2007 vládní činitele, prezidenty, vojáky AČR na zahraniční mise a sportovce. Je to takový český AIR FORCE ONE. (Foto: Ministerstvo obrany ČR)

Díky olympiádě v Naganu 1998 je ale ještě výjimečnější. Vzpomínáte si, co se stalo přesně před 18 lety, 22. 2. 1998? Přepisovaly se dějiny, aspoň ty hokejové. Český hokejový tým ve finále olympijského turnaje v Naganu porazil Rusko 1:0 a poprvé v dějinách vyválčil olympijské zlato.

O den později se hrdinové vrátili z Nagana do Prahy, celý tým. K týmu, který teď pojila nejen soupiska, ale hlavně euforie, radost a štěstí, teď patřili i další. Stříbrnobronzová lyžařka Katka Neumannová, rodinní příslušníci, trenéři, asistenti, pomocníci. Byl to tým, v němž byly nejen hvězdy, ale také nenápadní a spolehliví dříči. Protože bez těch to nejde.

Tým tvořili i ti, kteří tenhle zlatý náklad dovezli. Na palubě legendárního letu byla i letecká hvězda – bývalý akrobatický pilot Petr Jirmus. A doslova největším dříčem bylo samotné letadlo. "Náš“ tupolev, tenkrát ještě se značkou OK-BYZ a přezdívaný Zuzana. Chvíli po přistání řekl do médií bek nároďáku František Kučera: "Myslím, že to letadlo budou muset trochu poopravit".

ČTK_Třeštík Jan-01.jpg

 Tupolev TU-154M "Naganský expres" po přistání (v 19:05H) se zlatým olympijským nákladem v na letišti Praha - Ruzyně 23. 2. 1998. (Foto: ČTK / Třeštík Jan) 

Ačkoli tenkrát "tůčko“, narozené v Rusku, mělo nárok truchlit za poražené hokejové finalisty z Východu, zachovalo se férově a stalo se důstojným účastníkem zlatých českých oslav. Už to zkrátka nebylo nějaké ruské letadlo, ale naše české tůčko v národních barvách. 

Týmy se však mění a občas je někdo opouští. Přešly zlaté časy českého hokeje a přešly zlaté časy vládních tůček. V roce 2007 dva tupolevy v barvách České republiky dolétaly a zůstaly opuštěně stát na kbelském letišti. O sedm let později se však kolem obou letadel zformoval další tým. Parta nadšenců do letadel, kteří se nechtěli smířit s tím, že by tyhle krásné stroje měly skončit na smetišti dějin. 

I tenhle tým je plný dříčů a bojuje svůj zápas o záchranu letadel už déle než rok....

03a.jpg

Pohled na do kabiny posádky na pravé a nefalšované analogové orgie. (Foto: Velký přelet)

interier-01.jpg

Pohled do útrob. Nahoře: kabina posádky a prezidentský salon. Dole: 1. třída, ekonomická třída a toaleta. (Foto: Velký přelet)

Jak jsme na tom?

Letoun stojí odstaven na ploše vojenského letiště Praha – Kbely, postupně jej ve svém volném čase (každý víkend) rozebíráme a připravujeme k pozemnímu transportu. Celý transport by se měl realizovat v průběhu roku 2016. Kdy přesně? To ještě ani my nevíme, přesný termín přepravy upřesníme dle postupu prací na demontážích. Prohlédněte si fotografie postupu demontážních prací – pracujeme víkend co víkend, v létě, v zimě (a v zimě je pořádná kosa!) a už se blížíme do finále.

ZYX_8351.jpg

Takto to vypadá, když si velcí kluci hrají s velkým ocasem kvůli Velkému přeletu... aneb demontáž stabilizátoru. Ta probíhala ve výšce tříposchoďového domu ve stylu aeroalpinistů. Na lanech s dvojím až trojím jištěním. (Foto: Velký přelet)

07.jpg

Už jsou odmontovány tisíce šroubů a následně zdokumentovány, roztříděny dle stavu a uloženy převážně v plátěných pytlíčcích s popisem místa demontáže. (Foto: Viktor Vejvoda)

IMG_0164.jpg

Plátěné pytlíčky na šrouby pro nás šije členka našeho aeroklubu Verča. (Foto: Velký přelet)

 

Bláznivý nápad?

Pro mnohé ano. Začínali jsme s nulou, pomohli nám partneři a my se do toho pustili se vší vervou. Přitom nejspíš půjde o největší akci v historii České republiky, co se týká přepravy tak rozměrného leteckého exponátu po silnici v jednom konvoji. Unikátní je rovněž v tom, že náročnou demontáž provádíme bez takových zásahů, které by mohly letadla znehodnotit. To znamená žádné řezání, ale pomalu rozdělávat šroubek po šroubku...

Díky tomu se dala do kupy parta lidí z různých koutů naší i Slovenské republiky, která dělá vše, co je v jejích silách, aby se to obří letadlo dostalo do nového domova a ne do šrotu. Až to převezeme, budeme také něco jako cestovatelé ;-)

04.jpg

Stav Naganského expresu před zahájením demontáží... (prosinec 2014, Foto: Velký přelet)

ZYX_8559.jpg

..aneb najdi deset rozdílů. Stav leden 2016 po sejmutí všech tří motorových gondol a svěšení vnějších částí křídel. Foto zachycuje průběh sejmutí stabilizátoru (pro lajky: to je ta věc vzadu nahoře ;-), který dnes už na Naganském expresu neuvidíte. Podařilo se! Čeká nás ale ještě spousta práce. (Foto: Velký přelet) 

 

Jak jsme se chystali na Startovač?

Abychom na projekt upoutali, nakreslili jsme komiks, který jsme vytiskli a od léta 2015 rozdávali návštěvníkům muzea, "náhodným pocestným" a na benzínkách podél D1 při cestách Kunovice - Praha a zpět apod. Možná máte jeden doma...  ;-)

str09.jpgStrana 9 z posledního vydání komiksu. Celý si můžete prohlédnout na našem webu:  Letecké muzeum v Kunovicích

Tak co, poletíte s námi?

Podpořte nás a máte to jisté...

Děkujeme za tu naši TU bandu!

11.jpg

 Jo, a totok je náš maskot Jaryn. Sice toho moc neudělá, ale je pořád s námi. (Foto: Velký přelet) 

12.jpg

Tupolev TU-154M (1016) "Naganský expres" zachycený při posledním průletu 6. 11. 2007 nad kbelskou základnou před posledním přistáním a odstavením na 24. zDL Praze - Kbely. (Foto poskytl: Karel Burger)

 

Poděkování

Bez velkých hráčů a bez pomoci sponzorů se žádný zápas nevybojuje. Proto náš tým posílili hráči zvučných jmen, kterým tímto velice děkujeme za veškerou pomoc a podporu.

Obzvláště děkujeme za pomoc a vstřícnost Armádě České republiky, 24. základně dopravního letectva Praha Kbely, Ministerstvu obrany České republiky (MO) a Agentuře hospodaření s nemovitým majetkem (AHNM).

 Na na palubu Velkého přeletu nastoupili:

Sponzoři-08.jpg

Pokud chcete vidět náš tým a dozvědět se o něm více, navštivte stránku Leteckého muzea v Kunovicích. 

Co si o tomto projektu myslíte?