SMART CASUAL - kniha o oblékání mužů - crowfunding kampaň

Novinky - SMART CASUAL - kniha o oblékání mužů

Ať už chcete udělat skvělý první dojem, cítit se přirozeně při každé příležitosti nebo změnit svůj šatník, tato kniha vám s tím pomůže.

Knihy
Polovina cílové částky je díky Vám zde. Moc děkuji za Vaši podporu. Je na čase odkrýt pár tajemství... Jste úžasní. Polovinu máme za sebou. Obrázek

Napadlo mě, že je čas poodhrnout závěsy, kterými bývají projekty, jako je tento, zahaleny. Napadlo mě, že by vás mohlo zajímat, co to mám na sobě na fotografii, kterou jsme po dokonalém zvážení z několika variant vybrali. Věřím, že právě toto bude pro mnohé z vás inspirací a pro některé překvapením. 

Smart Casual je kreativní styl. Je vhodné jej nejprve pochopit a pak zkoušet nalézt svoje vlastní vyjádření. Já osobně, a přesně takto jej popisuji ve své knize, jej chápu jako kombinaci neformálních a formálních oděvů, několika málo doplňků a pečlivě upraveného vzhledu. 

K holiči chodím pravidelně každý měsíc. Výsledkem mnou objednávané služby je relativně krátký střih vousů i vlasů na bocích hlavy a tváře, delší vlasy na temeni a v přední části a také delší, souměrná délka vousů na bradě. Tváře i krk si holím každý den mokrou cestou.

Po několika zkouškách spodního prádla jsem "přistál" v Intimissimi a nemohu si vynachválit jejich polyamidové boxerky s extrémně dlouhou životností a neměnícím se vzhledem. Neviditelné ponožky jsem našel také v tam, kde bych je původně nehledal, a sice v Calzedonia. Mám na sobě světle šedé, univerzální, se silikonem na patě. Do černých bot obouvám černé. 

Košile nosím, až na jednu jedinou výjimku, šité na míru v krejčovství DELOR. Pro mě je to jasná volba, každá košile sedí, mám více méně stále stejnou postavu, není co měnit, řešit ani upravovat. Kravatu, kterou vidíte, jsem dostal jako dárek, je pletená z karmínové příze s jemným bílým vzorem. 

Blůzu jsem objevil při mé návštěve vintage shopu. Je vyrobená z pevného, ale lehkého materiálů a podle visaček jsem zjistil, že jde o nepoužité zbytky výstroje belgické armády. Ze stejného zdroje mám nenošené bílé Levi's®, pevné široké kalhoty, které se ve své době staly přebytkem a nyní jsou pro mě pokladem. 

Aby vynikla khaki blůza a kombinace s ryze "nevojenskou" červenou kravatou, zvolil jsem bílé kožené Vagabond tenisky. nemají na sobě logo ani nápis a to mně vyhovuje.

 

 

Předpokládal jsem, že budeme za jedno možná dvě odpoledne hotoví. Realita byla jiná... Jak se rodí fotografie do knihy? Obrázek

Poté, co jsem napsal text knihy, jsem přemýšlel, jaký vizuální doprovod k textu zvolím. Většina knih, které o pánských oděvech existují, mají v sobě fotografie "neoriginální", tedy ty, které byly už použity jinde. Většinou byly dříve použity oděvními firmami v jejich katalozích nebo jako součást jejich reklamy.

Moje kniha musí být jiná, řekl jsem si. Mám zkušenosti s tím, jak se oděvy oblékají na loutky. To jsou ta torza na stojanech, která se mylně nazývají figuríny. Spojím tedy to, co umím s oděvy, které mám nebo seženu a vytvořím sadu originálních fotek přímo k textu. Požádal jsem o podporu Pietro Filipi, DELOR, Gentleman Store a Barker, aby mi zapůjčili oděvy a boty, které jsou v textu zmíněny. Přivezl jsem část svého šatníku a botníku, abychom mohli fotit i vintage oděvy a věci z druhé ruky, které já sám relativně hojně využívám.

Ve velkorysém ateliéru OneTake v Brně, který je součástí kreativního studia Pinarto, se nám podařilo nashromáždit více jak dvě stovky různých oděvů, bot a doplňků. Přivezl jsem dvě loutky, kufry a zavazadla. K tomu jsem zakoupil sadu šesti nových palet, aby vznikla variabilní hmota, na které oděvy budeme prezentovat. Ve studiu nechali připravit, ručně namalovat, originální pozadí, které se do té doby ještě nikde jinde nepoužilo. Z jednoho řeznictví jsem si vypůjčil dva háky na maso a z domova přivezl čtyři květináče s klidnou zelení a kůži telete. Ze zařízení studia jsem využíval také židle, stoly i věšák.

Měl jsem připraven plán, jak která kompozice bude vypadat a co by měla daná fotografie ilustrovat a čtenáři nabídnout. Každou jednotlivou scénu jsem sám připravil, oblékl a doplnil loutku, Pavol Bigoš ji za několika různých světelných podmínek nafotil, já mezi tím připravoval další scénu. Tři nekončící dny oblékání, vysvlékání, kontrolování, přemýšlení a kreativního tvoření. Nošení, třídění, konzultací a vymýšlení. Byli jsme unavení. Ale spokojení, že jsme vytvořili více jak 150 záběrů 40 scén, ze kterých bude grafik vybírat...

To už je však jiný příběh, jehož součástí jste i Vy. Přátelé a podporovatelé projektu, za kterým stojí stovky a stovky hodin práce. Děkuji Vám za podporu.