Startovač - financování projektů

Škola Na Radosti - crowfunding kampaň

Škola Na Radosti

Pomozte nám tvořit první základní školu ve Žďáře nad Sázavou založenou rodiči. Školu, kde žádná odpověď není špatná.

Ostatní

Update

Dobrý den všem!

Včerejším dnem jsme díky vám, všem našim příznivcům, dosáhli 100% cílové částky! Je to nádherné, úžasné! Jsme velice vděční...děti, jejich rodiče, průvodci-učitelé. Všichni jsme křičeli a výskali. Děti vás pozdravují:-) 

Děkujeme, děkujeme, děkujeme!

A protože máme ještě týden a protože jsme dostali o víkendu NOVÉ ODMĚNY - krásné fotografie přírody a Žďáru od kamaráda profi fotografa Káji Omese, permanentky do žďárské JÓGA JÁMY, další dva kousky keramických andělů a havajské masáže, tak máme NOVOU VÝZVU!
Cokoliv, co bude nad 100 000 Kč, dáme na kvalitního angličtináře, na kterého potřebujeme na druhé pololetí peníze.

Také připomínáme, že máte jedinečnou příležitost ukojit svou zvědavost a podívat se k nám do školy, zakusit, jaké to je, být žákem Na Radosti, pohovořit s průvodci nebo hrábnout do strun ukulele...
Teď - na Startovači. 

Pojďme ještě týden "žít Startovačem":-)

skola-na-radosti-video2.jpgNová výzva a nové odměny na Startovači

Původní začátek textu ...

Kdo by se nechtěl do školy těšit?

U nás to jde! Dáváme dětem prostor, pro jejich samostatné myšlení, bádání, tvoření. Děti zažívají přijetí, legraci a spolupráci při učení (i lumpačení). Mohou být sami sebou a přitom v týmu, zažít svobodu a také smysl učení. Toto nám chybí v klasickém školství. Proto jsme od září začali psát příběh školy Na Radosti. 

D3S_2305-s660.jpg

Proč to děláme?

Přivedly nás k tomu naše vlastní děti i děti, se kterými jsme byli v kontaktu (soukromě i profesně). Na jedné straně jsme viděli jejich přirozenou zvídavost, tvořivost, odvahu zkoušet…na druhé straně, jak právě toto ubíjí klasická škola.

Jako ženy činu jsme po dlouhých diskuzích a přípravách založily školu Na Radosti. Už dva měsíce píšeme Příběh tak trochu jiné školy. Je to dobrodružné, radostné, někdy náročné, ale velice krásné. Učí se nejen děti, ale také my. Energie je obrovská, nadšení též. Je to pro nás velice smysluplné.

Dáváme dětem prostor být sami sebou, učit se, protože jim to přijde přirozené a smysluplné. Podporujeme je, aby na věci přicházely samy. Učíme je mít svůj názor, věřit si, zároveň používat svou intuici, umět pracovat s emocemi. Podněcujeme děti v jejich tvořivosti, včetně toho tvořivě řešit výzvy života. Důležité pro nás je, aby se uměly vzájemně domluvit. Každé dítě u nás jde svým vlastním tempem – podle toho, co už umí i podle toho, co je momentálně zajímá. Funguje to! Daří se nám! Děti nám rozkvétají před očima.

 kolaz-2.jpg

Chcete příběhy?

Uzavřená prvňačka po dvou měsících řekne svůj názor před dalšími 18-ti spolužáky.Odvaha a   komunikace.

"Zablokovaná“ čtvrťačka, na počátku s hrůzou v očích a velikým strachem a odporem ke všemu, co jen trochu připomínalo matematiku. Ač nebylo třeba, vše opsala, odkývala nebo se učení vyhnula. Postupně si zažívala přijetí a první úspěchy a dostala se do bodu, kdy nadšeně vyžaduje další a další pomůcky pro učení matiky, uvolňuje se a začíná být sama sebou. Nádhera.

Páťačka, která s pozitivní nálepkou „hodné, šikovné holky“ zjišťuje, že se může učit pro sebe, ne pro známky. A že jí to takto víc baví.

Kluk, který pracuje ob-den – jeden den ve vysokém tempu a soustředění a druhý den zažívá to, co se naučil, aby to následující den už uměl použít. K tomu by v klasické škole prostor neměl.

Nadšený prvňák, který čte romány a u nás může jít ve čtenářských a češtinářských dovednostech dál, aniž by musel s ostatními absolvovat výuku písmenek, která by pro něj byla pěkná nuda. A brzdila ho ve vývoji.

Dívka, která přišla z domácího vzdělávání a je naprosto nadšená z toho, že může při učení spolupracovat s kamarády.

Klučík, který měl sice už jednou odloženou školní docházku, ale přesto ještě nedozrálý na každodenní učení. Věnuje se malování a studiu oblíbených zvířat, které ho baví. S důvěrou průvodců, že se vše naučí až přijde jeho čas.

Kluci a holky, kteří jsou rádi, že na ně konečně nikdo netlačí. Nadšení, že si mohou svobodně zvolit, co se budou učit.

Kluci a holky, kteří k nám přešli z běžné školy – překvapení, že učení může být i zábava a legrace.

Klučík s hyperaktivitou, který byl nucený v běžné škole jen sedět, což mu působilo velké vnitřní tlaky…u nás skáče, pak počítá, skáče, pak čte, skáče, odpočívá…hledáme společně rytmus, který je pro něj nejlepší.

Druhák, který dostával zpětnou vazbu, že je „divnej“, protože místo zaměření na sport apod. upřednostňuje intelektuální činnosti.

 kolaz-1.jpg

A proč Startovač, když už „jedeme“?

Ano, jedeme. A pěkně svižně. Ale chybí nám peníze. Jsme sice škola akreditovaná, avšak od Ministerstva školství dostáváme první rok jen část peněz. Jsme odvážné, nadšené a optimistické, takže jsme se do školy pustily i tak. Máme školné, děláme benefiční akce, sháníme peníze, kde se dá. Průvodkyně (učitelky) pracují částečně zdarma, taktéž dobrovolníky máme, ale i tak to nestačí…každý začátek projektu zkrátka vyžaduje vstupní investici. POTŘEBUJEME VAŠI POMOC.

D3S_2573-s660.jpg

Na co peníze?

Na hudební "dílnu" - máme skvělého průvodce Zdeňka - muzikanta, mmj. hráče na ukulele. Rádi bychom pro děti pořídili nástroje, aby se mohly také učit hrát - 10 x ukulele, ladičky, orfovy hudební nástroje...

Na vybavení matematické laboratoře – kde budou moci děti zkoušet, ověřovat si, bádat a přicházet na věci sami. Chceme pořídit pomůcky rozvíjející logiku a matematické myšlení (pomůcky na výuku násobilky, zlomků, destinných a záporných čísel, rovnic,...).

Na badatelnu – pracovní kout pro přírodovědné pokusy, které podpoří učení dětí v projektech, vycházející z prvouky a přírodovědy. Mikroskop, lupy, váhy, měřidla, teploměry, baňky, kahan...

Na 1 stolní počítač a 4 tablety – abychom mohli využívat matematické a češtinářské aplikace a také proto, aby šly děti „s dobou“ (už nyní využíváme několik počítačů pro učení matematiky metodou profesora Hejného, kterou připravil pro PC jeden nadšený tatínek).

Na výtvarnou dílnu - kreslením, malováním i modelováním dítě poznává svět, rozvíjí představy, vyjadřuje přání, řeší vnitřní konflikty. Rádi bychom vybavili dílnu pastely, barvami, papíry, keramickou hlínou aj. výtvarnými potřebami.

Všem přispěvovatelům nastoticíkrát děkujeme! Vaší podpory a pomoci si velice vážíme a nachystali jsme pro vás spoustu radostných odměn. Tady jsou:

 Dva noví keramičtí andělé (jsou součástí andělského balíčku ještě spolu s relaxací
 a čajem pro radost
)

11-andělé na Startovač 004.jpg

       Zarámované fotografie přírody od kamaráda, profesionálního fotografa, Karla Omese:

11-fotkyNAstartovač, výuka 097.jpg

11-fotkyNAstartovač, výuka 102.jpg

11-fotkyNAstartovač, výuka 109.jpg

11-fotkyNAstartovač, výuka 113.jpg

Grafika "Jezero Laka, Šumava"

Jezero_Laka_Sumava_barevny_linoryt_Milli_Janatkova.jpg

CD "Proměna" Milli Janatkové

CD_Promena_vydano_2013_Milli_Janatkova_z_poslednich_kusu.jpg

Ryby na lovu - obraz od umělce Michala Olšiaka 

DSC_9386-s1000.jpg

        Keramický anděl

11-Startovač-anděl 006.jpg

Obrazy od výtvarnice Míši

D3S_2577-s660.jpg

Pomůcky pro začínající čtenáře a počtáře inspirované montessori

kolaz-3.jpg

obrazek-4.jpg

obrazek-5.jpg

Pokud budete chtít dostávat zprávy o dění ve škole i po skončení kampaně, napište nám to. Budeme vás pravidelně informovat o tom, jak se nám daří, kolik dětí už se naučilo hrát na ukulele a kolik přírodovědných objevů naši malí badatelé učinili :-) 

Co si o tomto projektu myslíte?