Startovač - financování projektů

Rádce rozjezdu podnikání - crowfunding kampaň

Rádce rozjezdu podnikání

Aneb jak rozjet podnikání založené na nápadu a za pár korun.

Knihy
Rádce rozjezdu podnikání

Ukázka z knihy

Kapitola 6 - Jak mám vytvořit exkluzivní produkt, nebo službu ? 

Představete si, že přijdete do banky a před Vámi je dlouhá řada lidí, kteří také čekají na obsloužení pracovníkem za přepážkou. Vidíte několik volných přepážek, kde není žádný praconík a ve frontě začínají vřít emoce, které pění na povrch slovy jako: „To snad není možné, je tady snad pět volných přepážek a nikdo u nich není. Ještě toho musím dnes tolik stihnout a budu tady uplně zbytečně čekat.“ Kdyby se otevřely další přepážky byla by to skvělá věc a celá fronta čekajících by to velmi dobře přijala. Ukážeme si, co tímto triviálním bankovním příkladem myslím. Otevření dalších přepážek by uvítali všichni, kteří čekají ve frontě – došlo by k okamžitému uspokejení potřeby daného zákazníka banky. Jenže pokud by banka držela všechny přepážky otevřené určitě by se našli tací, kteří by při další návštěvě banky pohledem na volné přepážky začali tvrdit, že tato banka raději bude mít všechny přepážky otevřené a platit tak zaměstnance, kteří v danou chvíli neodbavují klienty, než aby banka například zvedla úroky na běžných účtech, které jsou nyní absurdně nízké. Na tomto příkladu jsme si tedy zjednodušeně ukázali, že lidé, kteří čekají ve frontě by raději než více pracovníků banky chtěli mít například vyšší úroky na svých úsporách. Ukázali jsme si, co lidé opravdu chtějí, ačkoliv často tvrdí a vypadá to, že chtějí něco úplně jiného.

Při vytváření nabídky bychom měli mít na paměti jednu důležitou věc – svobodnou vůli člověka. To znamená, že každý se může rozhodnout k tomu jestli něco koupí, nebo ne. V posledních letech si navíc lidé vypěstovali vnitřní odpor k přesvědčování ke koupi ze strany prodávajícího. Pokud je ale přesvědčivá nabídka, ne prodávající, lidé mají pocit, že si produkt, nebo službu koupili z vlastní svobodné vůle a mají ze sebe lepší pocit, ačkoliv to tak udělají i desítky dalších zákazníků. Proto si nyní ukážeme proč je tak důležité „postčit“ exkluzivní nabidkou ke koupi.

Jak vytvořit neodolatelnou nabídku ?

Vzpomeňme si na předcházející kapitolu, kde jsme si ukazovali ideálního zákazníka – ten tvoří jednu třetinu neodolatelné nabídky. Buď jak buď, bez těch, kterým není neodolatená nabídka představena žádný prodej nebude. Jasně definovatelný přínos je druhou ingrediencí do neodolatelné nabídky. Když už máte zákazníka, musíte mu ukázat, že to, co máte Vy, je jasně nejlepší v některém aspektu (a nedoporučuji cenu – s tou může pohnout i Vaše konkurence a Vaše výhoda je ta tam). A poslední přísadou do tohoto receptu k úspěsnému produktu je načasování. Vzpomeňme si na příklad ze začátku kapitoly – lidí ocení další otevřené přepážky, jen když je zrovna fronta.

Cvičeníčko Mučeníčko 

Vyplňte si tuto jednoduchou tabulku – základní data

Co prodávám ?

Kolik to stojí ?

Kdo to na základě nabídky hned koupí ?

 

Co člověku můj produkt nebo služba dává ?

Jaký je hlavní přínos ?

Co ještě dalšího mu přináší ?

Najdu ještě další přínos ?

 

Nevyplnili jste všechno ? Nevadí – podívame se na jednoduché přiklady, které nám pomohou to dovyplnit ... 

 

Úvodem

Ahoj, jmenuji se Daniel Lebduška a napadlo mě, že bych mohl sepsat výstižný e-book, jak rozjet podnikání bez velkých investic. Řeknete si: E-book je málo – proto jsem se rozhodl, že to udělám ještě o něco zajímavější. Tím zajímavějším bude natočení kompletního webového semináře s dvoukanálovým obrazem (toto umožňuje server www.slideslive.com - prostě na jedné půlce obrazovky je přednášející a na druhé plně synchronizovaná prezentace s přednášejícím). Tento webový seminář bude praktickým průvodcem pro začínající podnikatele, kteří se chtějí všechno naučit a hledají opravdu ucelené materiály, které jim pomohou v začátcích podnikání. Výsledkem je tak komplexní a kompletní pomoc při startu podnikání.

Jaká budou témata v e-booku a webovém semináři ? 

  1. Co dělat, když ještě nemám nápad na podnikání ?
  2. Jak to provést s českými úřady ?
  3. Co potřebuji k tvorbě webu ?
  4. Jak založit e-shop během hodiny ?
  5. Jak vyrobit produkt nebo službu a následně ji prodat ?
  6. Jak mám vytvořit exkluzivní produkt, nebo službu ?
  7. Co mají ti, kteří by ode mě něco koupili společného ?
  8. Jak a kdy mám začít prodávat ?
  9. Jak na marketing a propagaci, bez zbytečných nákladů ?
  10. Co mám dělat, aby se o mě vědělo ? Jak zvýšit návštěvnost ?
  11. Jak napsat kvalitní obsah webu, jak na PR články ?
  12. Jak funguje PPC ? a jak SEO ?
  13. Jak udělat SEO efektivně ? Jsou nějaké metody ?
  14. Má cenu dělat e-mail marketing ?
  15. Jak se dostanu k relavantním přehledům ?  

 

Proč si říkám o podporu ?

Za startovačovné peníze chci udělat webové semináře - mobilním telefonem to nejde tak, jak bych si představoval. Chci proto zapůjčit profesionální vybavení na natáčení, aby byly materiály opravdu kvalitní. 

Budu spolupracovat s dalšími lidmi, hlavně experty na daná témata, kteří už své podnikání nastartovali - to bude jedním z hlavních přínosů tohoto projektu. Součástí budou i příklady fungujících projektů, které vznikly bez velkých investic a na základě toho, co daného člověka baví.

Náklady na korektury a propagaci - protože chci připravit opravdu kvalitní webový seminář a e-book, tak je nutností udělat korektury a lehčí propagaci.

A na co budou peníze od Vás přesně použity ?

50% - asi kolem 12 500Kč     náklady na zapůjčení AV techniky, profesionální střih videa (10 dní natáčení + cena střihu)

41% - asi kolem 10 000Kč      korektury v textu e-booku, propagační materiály, registrace domény atp.

9% - asi kolem 2 500Kč      odměna serveru Startovac.cz

Velice děkuji za přečtení a budu rád za každý příspěvek. A to nejen od těch, kterým tento projekt pomůže k nastartovaní vlastního nápadu. 

TERMÍN VYDÁNÍ E-BOOKU A PUBLIKOVÁNÍ SEMINÁŘŮ JE 15. 7. 2014 ! 

Dan "Kulischak" Lebduška

Dodatečné odměny - to abyste neřekli, že když se vybere víc, tak to jen tak rozházím

Pokud bude o e-book a webové semináře zájem, tak mám v záloze ještě několik dalších odměn, které sem přidám. Těmi budete moct ukázat, že jste pomáhali rozjet tento projekt a bude Vám patřit můj největší dík. Bude se jednat o limitovanou edici dárkových předmětů s motivy Rádce. 

1. Vyberu 29 000 Kč - přidám každému originální placku a samolepku RRP
2. Vyberu 35 000 Kč - přidám originální tričko RRP ke každému příspěvku nad 500Kč 
3. Vyberu víc - dodám další odměny!

Co si o tomto projektu myslíte?