Startovač - financování projektů

První Češi na Poháru Gordona Bennetta - crowfunding kampaň

První Češi na Poháru Gordona Bennetta

Jako první český tým v dějinách se 8. září 2017 zúčastníme extrémního závodu plynových balonů, Poháru Gordona Bennetta. Podpořte, prosím, náš start!

Technika

Jako první Češi v dějinách se 8. září 2017 zúčastníme neoficiálního mistrovství světa plynových balonů, Poháru Gordona Bennetta. Podpořte, prosím, náš start!

POSLEDNÍ DEN SBÍRKY: NENECHTE SI UJÍT NAŠE CENY A PODPOŘTE NÁŠ LET!

Pilotů plynových balónů je na světě jen pár desítek. Většina pochází z USA nebo bohatých států Evropy. A pak je tu dvojice českých fousáčů, která si chce splnit sen: uskutečnit historicky první český start na nejtěžším závodě plynových balónů na světě: na poháru Gordona Bennetta. 

Podaří-li se nám vybrat cílovou částku, výtěžek bude využit na pořízení nezbyteného vybavení k soutěžnímu letu, který může trvat i několik dní. A kde bude mnohdy pořádně zima. Nezbytné je oblečení do polárních mrazů, mapové vybavení, telekomunikační technika či akumulátory. Výrazně nákladné jsou samozřejmě tréninkové lety, které dosud hradíme plně z našich vlastních peněz.

KDO JSME

Jeden létá celý svůj život. Druhý jen o třicet let méně... Jmenujeme se Honza Smrčka a Aleš Vašíček (dva fousáči) a v září se staneme prvními Čechy, kteří vzlétnou v plynovém balónu v rámci nejtěžšího balónového závodu, Poháru Gordona Bennetta. Seznámili jsme se při natáčení reportáže pro Víkend TV Nova. Sedli jsme si. Létání nás oba naplňuje a spatřujeme v něm i něco víc, než jen způsob dopravy a pohled z výšky. Je v tom i určitá životní filozofie. Takže jde od prvního okamžiku o spolupráci dvou rovnocenných pilotů.

 

 START

Závod startuje 8. září 2017 ve švýcarském městě Gruyeres. Posádky čekají stovky kilometrů letu a pobyt ve výškách v řádech kilometrů. Vybavení soutěžních týmů je stejné jako u dopravních letadel. Musí mít tytéž radiostanice a odpovídač radaru, aby se piloti domluvili s řídícími letového provozu. Neobejdou se bez mapového vybavení pro celou Evropu, záchranných prostředků pro přistání na vodě a koneckonců i záchodu. Posádka s sebou veze polárnické oblečení a dýchací přístroje do výšek, kde teplota klesá k mrazivým -50 °C. Protože týmy spotřebují velké množství energie na udržení avioniky v chodu, mají s sebou hodně baterií a solární dobíjení.

CÍL

Hlavní ambicí dvou českých fousáčů je od začátku samotný start. K němu nám můžete dopomoci i vy, přispěním v této sbírce. Odměny vám nabízíme pestré: od upomínkových předmětů po skutečné zážitky, včetně letů balónem s námi. Připravujeme pro vás mimo jiné i dokumentární film z historicky první české účasti v závodu, jehož historie sahá až do roku 1906.

LEŤTE S NÁMI!

Spouštíme tuto sbírku na Startovači podruhé. První sbírku jsme předčasně ukončili proto, že jsme neměli kapacity na její propagaci a veškeré síly jsme vrhli do tréninku na závod. Nyní jsme sehnali několik klíčových sponzorů i dobrovolníků, takže věříme, že budeme úspěšní. Sami jsme dali dohromady nutný finanční základ,  rozbili všechna prasátka, Honza prodal i karavan, se kterým jezdil po závodech. Děláme vše, co je v našich silách, abychom se postavili na start. I když se nám takto podařilo stáhnout cílovou částku, stále to nestačí a potřebujeme vaši pomoc. Moc děkujeme všem, kdo jste byli připraveni podpořit nás v první sbírce, snad nás nenecháte ve štychu ani ve druhé. Především pro vás jsme upravili ceny tak, abyste měli na co vzpomínat! A pevně věříme, že přesvědčíme i další. Každá koruna se počítá!

Závod startuje o půlnoci za úplňku. Pro každým tým hraje v tu chvíli jeho státní hymna a vlaje státní vlajka. I tohle je okamžik, pro který to celé děláme. A vy s námi v tu chvíli můžete být na palubě! Pro více informací, navštivte náš web www.dvafousaci.cz nebo facebookové stránky.

Děkujeme!

 

NÁŠ TÝM

Honza Smrčka (hlavní pilot)

Je to 33 let, co propadl létání a za sebou má 3 300 hodin v roli velitele balónu, instruktora při výcviku pilotů a examinátora při přezkušování pilotů s praxí. Ze vzduchu si prohlédl USA, Afriku, Indii, Izrael, Mongolsko a téměř všechny státy Evropy. Profi pilotem je od roku 1993. Svůj um předvedl na různých vrcholných soutěžích horkovzdušných balonů i vzducholodí. Plynovým balonům se věnuje už od roku 1988, kdy se podílel na stavbě předposledního českého plynového balonu a následně vedl stavbu posledního českého balonu. Na horizontu vidí stále nové cíle, ke kterým touží doletět!

Aleš Vašíček (druhý pilot)

Novinář, včelař, pilot, milovník dýmek, motocyklů a hlavně zážitků. Zúčastnil se několika expedic s Land Rovery do Afriky a na Blízký východ. Přes jihoamerický kontinent řídil známého žlutého trabanta Babu v projektu Dana Přibáně Trabantem až na konec světa. S Honzou se Aleš seznámil během natáčení seriálu o balónovém létání pro pořad Víkend na TV NOVA. Aleš se rozhodl u vzduchoplavectví zůstat a kromě létání dokumentovat všechny letecké výzvy, které se s Honzou rozhodli absolvovat.

Renata Labancová (speciální úpravy, catering, doprovod)

Naše veliká podpora na zemi. Je odborná opravářka balónových obalů a se šicím strojem a jehlou dokáže skutečné zázraky. Pro Pohár Gordona Bennetta nám připravuje mnoho specialit, třeba stan proti ranní rose, nejrůznější úchyty avioniky apod. Dále je schopna vykouzlit skvělé svačiny po přistání a najít nás s doprovodným autem v jakékoli pustině.

Tomáš Sitta (technika a doprovod)

Je zodpovědný za techniku. Tedy, abychom měli na palubě všechno a nic nezapomněli dobít apod. Je to velmi důležité, protože na tom závisí naše komunikace se zemí i funkce navigačních přístrojů. Tomáš je také skvělý doprovod, který má velmi dobrý orientační smysl a dokáže si poradit v jakékoli situaci.

Zdeněk Jandus (náš specialista pro průlet oblastmi s řízeným letovým provozem)

Pracoval v ŘLP ČR 43 let. Začínal jako řidič FOLLOW ME v roce 1971, potom jako řídící letového provozu na ACC Praha, postupně vedoucí směny, instruktor, vedoucí stanoviště ACC Praha a náměstek ředitele DPRO. Od roku 2014 v důchodu. O letectví se zajímá od svých 12 let. Má jednu z největších sbírek letových řádů a pohlednic dopravních letadel.

Co si o tomto projektu myslíte?