Startovač - financování projektů

Pošli Kamila na Tourist Trophy 2016 - crowfunding kampaň

Pošli Kamila na Tourist Trophy 2016

Jsem Kamil Holán a rád bych se znovu zúčastnil nejslavnějšího závodu, který na silniční motorce můžu jet. Pomůžeš mi závodit s nejlepšími na Manu?

Ostatní

Mým vysněným cílem je, jet opět na nejtěžší a nejnebezpečnější závod na světě, na slavnou Tourist Trophy na ostrově Man. Proto jsem se rozhodl požádat vás o podporu.

Závodím na normálních silnicích, které se uzavřou pro běžný provoz. Je to sport s velmi dlouhou tradicí. Tak se závodilo už před více než sto lety, a dokonce jezdíme i místy, kde závody zanechávají silné příběhy už několik desítek let. Jezdíme na silničních motorkách. Já konkrétně jezdím dvě nejsilnější třídy. Částečně proto, že nejsem žádný drobeček, což je na motorce jistá nevýhoda. Jde o třídu Superbike, kde používáme litrové BMW, a třídu Supersport, kde jezdím na šestistovce od Yamahy. U nás se nejslavnější road racingový podnik jezdí na krásné trati v Hořicích. Ze světových podniků je nejznámější Tourist Trophy na ostrově Man, která se jezdí už od roku 1907 na stále stejné trati. A tam bych právě chtěl znovu vyrazit a poprat se s extrémně dlouhým a rychlým okruhem.

kamil7.jpg

Jak financuji svoje závodění?

Velká část našeho rozpočtu je tvořena sponzorskými příspěvky spřízněných partnerů. Hodně toho dáváme i z vlastní kapsy. Bez svých přátel bych se neobešel. Každoročně náš rozpočet doslova lepíme z malých střípků a skládáme tak peníze závod od závodu. I letos máme naštěstí nějaké partnery, ale na vysněnou TT tím pokryjeme jen polovinu nákladů (150 000 Kč z potřebných 300 000 Kč). Proto Vás oslovujeme zde na Startovači.

Kolik to celé stojí?

Výprava našeho týmu (1 jezdec, tři mechanici, dva motocykly) na Tourist Trophy stojí více než tři sta tisíc korun. Velmi nákladná je totiž přeprava techniky, která putuje přes dva trajekty až na ostrov Man sbalená v dodávce. Díky délce trvání podniku jde také o velkou spotřebu pneumatik, paliva a dalšího materiálu. Naše cílová částka je 150 000 Kč, takže 50% minimálního rozpočtu. Pokud se nám ji podaří vybrat, tak mi to umožní pokračovat ve snu. Pokud by se náhodou vybralo o trochu víc, tak budu moci mít s sebou více materiálu – jistoty, že když se něco pokazí, tak nemusíme vyskočit z kůže.

kamil6.jpg

Kde chci závodit?

Isle of Man TT

Touristh trophy na ostrově Man je šílenost. Závodí se na 61km dlouhém okruhu, který se nezměnil přes 100 let. Je to Mekka road racingu. Rekordní čas na tomto okruhu drží momentálně John McGuinness, který tam vyhrál už 23 závodů. Ostrov objel za 17:03.567. To je průměrná rychlost 213,562 km/h.

Mám na něj pořád co dohánět. Můj rekord je 18:17,925.

Vloni jsem jel TT poprvé a získal jsem 4 bronzové repliky. Tu získá jezdec, který zaostane za vítězem maximálně o 8% času. Byl to super výsledek a ani jsem s ním nepočítal. Nebude lehké na to navázat, ale zase máme o něco více zkušeností, tak uvidíme…

Náročnost tohoto závodu spočívá v tom, že je okruh tak dlouhý, že si ho jen těžko zapamatujete. Náročná je také délka závodu. V případě třídy Superbike, kterou také jezdím, se jede 6 kol, takže přes 360km. A pokud chcete pomýšlet na úspěchy, tak to musíte stihnout dost pod 2 hodiny. A není to projížďka po komfortní silnici. Ta tam je totiž hrbolatá, plná skoků, a tak tělo dostane za závod hodně ran. Ale ta náročnost dělá ze závodu to, proč tam vlastně jezdíme.

IRRC

Jedná se o mezinárodní šampionát na přírodních okruzích. Vlastně je to to nejlepší, co v našem sportu můžete na kontinentu jet. Plánuji ho podle finančních možností jet už třetím rokem a budu se snažit vylepšit loňské sedmé místo. Šampionát se jede dvakrát v Holandsku, v Belgii, u nás doma v Hořicích, ve Finsku a v Německu.

Domácí závody

Bohužel kvůli IRRC a zejména kvůli finanční náročnosti TT musím oželet domácí závody. Pravidelně jezdím už jen slavný závod 300 zatáček Gustava Havla v Hořicích. Už jsem ho dokázal vyhrát v nejprestižnější třídě a samozřejmě bych rád rozšiřoval počet vítězství. Na tomto okruhu taky držím traťový rekord, který se mi povedl vloni v srpnu.

V ČR se jezdí spousta dalších pěkných závodů, a kdyby se vybralo něco peněz navíc, tak se moc rád ukážu více domácím fanouškům, kterých chodí na road racing stále více a více.

IRRC a domácí závody můžou být příjemný bonus. Priorita ale je i letos jasná. Dostat se na IoM TT.

kamil3.jpg

Jaké mám za sebou úspěchy v road racingu?

2011

6. místo v českém poháru silničních závodů na přírodních tratích - Superbike

2012

1. místo na Manx Grand Prix – Newcomers
2. místo v prestižním závodě 300 zatáček Gustava Havla – Superbike
3. místo v prestižním závodě 300 zatáček Gustava Havla - Supersport

2013

15. místo na Manx Grand Prix – Junior
2. místo v prestižním závodě 300 zatáček Gustava Havla – Superbike
3. místo v prestižním závodě 300 zatáček Gustava Havla - Supersport

2014

6. místo na Manx Grand Prix – Junior
5. místo na Manx Grand Prix – Senior
1. místo v prestižním závodě 300 zatáček Gustava Havla – Superbike
4. místo v prestižním závodě 300 zatáček Gustava Havla - Supersport

2015

1. místo v prestižním závodě 300 zatáček Gustava Havla – Superbike
4. místo v prestižním závodě 300 zatáček Gustava Havla – Supersport
7. celkové místo v evropském poháru IRRC – Superbike
27. místo (bronzová replika) na Tourist Trophy - Senior TT
27. místo (bronzová replika) na Tourist Trophy – Supersport
32. místo (bronzová replika) na Tourist Trophy – Superstock
33. místo (bronzová replika) na Tourist Trophy – Superbike

Traťový rekord v Hořicích

Nejrychlejší kolo zajeté českým jezdcem na České Tourist Trophy v Hořicích.

Odměny

Těch jsme připravili opravdu hodně a doufáme, že Vás zaujmou a třeba i pobaví. Máme nějaké hmotné dárky jako trika, čepice, velké fotky na stěnu nebo třeba samolepky. Osobně se těším na ty zážitkové věci. Uspořádáme dvě sezení ve stylové hospůdce se skvělým pivem v Praze před sezónou, kde v klidu probereme vše kolem motorek, a protože nás nebude u stolu padesát, tak se určitě stihnete zeptat na všechno, co Vás zajímá.

Budeme dělat i párty pro podporovatele předtím, než odjedeme na první závod sezóny. Natočíme dvě děkovná videa. Jedno z Hořic a jedno přímo ze startu na ostrově Man. Z ostrova budu taky posílat pohledy s věnováním. V Hořicích se se mnou zase budete moci projet po trati.

Pokud budete chtít nějaký sběratelský kousek, tak tu máme dvě pneumatiky, které mi pomohly k životním úspěchům. No, a kdyby se našel někdo, kdo nás chce podpořit trochu ve větším, tak není problém umístit Vaše logo či jméno na motorky.

kamilcepice2.jpg

kamil-tricko.jpg

kamil-nalepky.jpg

Tak co? Pošlete mě znovu na souboj s rychlostí? Těším se na to!

Co si o tomto projektu myslíte?