Startovač - financování projektů

Neziskovka jinak: rozjeďte s námi eshop! - crowfunding kampaň

Neziskovka jinak: rozjeďte s námi eshop!

Rozjeďte s námi eshop, který bude spolufinancovat činnost Maendelea v Česku i v Tanzanii!

Ostatní
Neziskovka jinak: rozjeďte s námi eshop!

Je libo krásné biotriko, jehož koupí neuškodíš přírodě? Z materiálu, který se jen tak neopotí? S ekologickým potiskem založeným na ručně malovaném námětu? V limitované edici, takže jen tak někoho ve stejném triku nepotkáš? Triko, jehož koupí pomůžeš ke svépomoci potřebným v Africe? Pokud jsi alespoň jednou odpověděl ano, jsi potenciálním zákazníkem plánovaného eshopu Maendelea. Pomoz nám proměnit naše plány v realitu!

JINÁ NEZISKOVKA

Maendeleo je neziskovka, která byla vždycky trochu jiná :-). Pomáháme chudým farmářům z tanzanské pláně Usangu, ale nejsme žádní měkkosrdcatí nadšenci. Jsme přesvědčeni, že tamní lidé nepotřebují dary z Evropy. Potřebují jen příležitost a impulz k tomu ukázat, co v nich je.

Zásluhou naší činnosti mají členové družstva Wakulima, které jsme pomohli založit, přístup k levným investičním mikropůjčkám a také k praktickým seminářům zaměřeným hlavně na udržitelné zemědělství. Díky Maendeleu se farmáři dokáží lépe postarat nejen o své děti, ale i o další zranitelné členy rodiny a širší komunity, včetně sirotků, starců a vdov.

PROČ ESHOP?

"Mikropůjčka je tvrdá, ale spravedlivá forma pomoci. Těm, kteří ji využijí tak jak mají, dobře ji nainvestují do svých polí, pomůže. Ostatním ne. Koupí si třeba nějakou zbytečnost, stejně ji ale musí splatit. Kouzlo je v tom, že mikropůjčka má potenciál pomoct jen lidem, kteří pro to něco udělají.", konstatoval v březnovém rozhovoru pro Student Times náš předseda Martin Schlossarek. Na schůzi s ostatními členy spolku na myšlenku navázal, a zeptal se: "Neměli bychom na sebe uplatňovat stejně přísná měřítka, jako uplatňujeme vůči farmářům?"

Jednoduchá otázka vedla ke složité diskuzi a k následnému verdiktu: finanční prostředky potřebné k tomu, abychom pomáhali více lidem a lépe, si musíme alespoň zčásti vydělat sami, a to vedlejší podnikatelskou činností. A tak se zrodila myšlenka eshopu. Kačka začala kreslit, Šlosi rozpočtovat, Zuzka hledat výrobce trik, Adél čachrovat s fotkama, Peťa uháněla bráchu grafika, Bára psala texty, Michal mudroval nad marketingem, Vojta promýšlel tiskovou zprávu a Renča hledala ve spolkové pokladně peníze... Inu, nenašla dost, a tak jsme tady:-).

CO BUDEME V ESHOPU PRODÁVAT?

 

Především vysoce kvalitní biotrička, ale i další věci: kalendáře s fotkami s africkými náměty, ručně malovaná pexesa, tašky z tanzanských látek ... Ve zkratce: na své si přijdou lidé, kteří chtějí nakupovat originální, stylové, kvalitní a v limitovaných sériích vyráběné produkty, za kterými se skrývá příběh a jež jsou šetrné k přírodě.

PROČ POTŘEBUJEME FINANČNÍ PROSTŘEDKY?

Výtěžek z kampaně bude použit na dofinancování nákupu trik a jejich potisků. Pro začátek půjde o 400 biotriček se špičkovým ekopotiskem. K dispozici bude osm druhů trik, půlka z nich bude určena  pro dámy a půlka pro pány :-). Počítáme s tím, že právě trika budou hlavním produktem eshopu.

Zisk, který bude eshop generovat, bude využíván hlavně na financování projektů Maendelea v Tanzanii a také na pokrytí administrativních nákladů organizace v Česku. Pomozte nám rozběhnout náš online obchod - když to klapne, tak díky vám v budoucnu pomůžeme více lidem, kteří pomoc potřebují a také si ji zaslouží! Online prodej bude spuštěn do konce února 2019.

KDY A JAK VÁM DOJDOU ODMĚNY?

Všechny odměny předáme buď osobně nebo zašleme Českou poštou, a to na naše náklady. V případě využití poštovních služeb podáme zásilku do 18. 12. 2018. Dle vyjádření České pošty odměny dojdou do Vánoc.

Co si o tomto projektu myslíte?