Startovač - financování projektů

Napříč Kubou - crowfunding kampaň

Napříč Kubou

Čtyř členná moto výprava, která projede kubánský ostrov na starých motocyklech značky Jawa 50 .

Film & Video

Ahoj, 

jsme čtyři amatérští cestovatelé, milovníci starých strojů, kteří vyhledávají dobrodružství a nevšední zážitky. Velice rádi bychom uskutečnili trochu jiný moto trip, který u nás zatím nikdo neuskutečnil, a to projet Kubánskou republiku na svých strojích značky Jawa 50 pionýr, zvaný také jako fichtl atd.  A my tak chceme navázat na podobné cestopisy.

Chtěli bychom natočit náš autentický cestovatelský dokument, kde scénář píše samotná cesta a který Vám nabídne jak kubánský život, tak i něco z historie Kuby. Nejsme herci ani žádné rádoby celebrity, ale obyčejní chlapi, kteří milují nejen motorky, big beat, ženy, vůni benzínu a dálek, ale také pořádnou dávku adrenalinu. Což vůbec neznamená, že nemůžeme natočit skvělý, vtipný, dobrodružný film, seriál. 

Jen si představte, co  může vzniknout za dokument, kde budou v záběru ostravak, brňák a dva olomóčáci? Což by mohla být celkem pěkná prča né?

Natočíme jak památky tak i další zajímavá místa přírodních krás této nádherné země, kterou Kryštof Kolumbus nazval rájem na zemi. Vy tak můžete s námi zažít pomocí tohoto dokumentu nevšední dobrodružství z naší cesty a nějakou tu legraci při opravách nejlepších strojů na světě o malé kubatůře vyrobené v  letech bývalého Československa.

Cesta je plánovaná na březen-duben 2019. Chceme ujet přes 2000 km po dobu tři týdenního pobytu na Kubě. Myslíme si, že máme opravdu co nabídnout a ukázat široké veřejnosti zážitek z karibského srdce. Někteří z nás již procestovali mnoho zemí, ale Kuba se nám zdá opravdu, jakožto stvořená pro naši výpravu a je pro nás obrovskou výzvou. Hlavně také pro naše malé motocykly, které se rády přehřívají a odmítají spolupracovat. 

Jak už jsem zmiňoval, tak projedeme Kubu napříč, ale víceméně křížem krážem od hlavního města Havany, po severním pobřeží Karibiku až po vojenskou základnu Guantánamo a zpět přes vnitrozemí do Havany.

 

Přoč zrovna Kubánská republika?

I přesto, že je Kuba socialistická jsme se rozhodli podniknout v této krásné a bezpečné zemi expedici, kde se Jawa pionýr historicky poprvé dotkne této země svými koly. My tak uvidíme Kubu v celé své nahotě, od bílých písečných pláží, ostrých skalisek, přírodních krás a kubánský život, tak jak ho u nás neznáme. Je to jako by se člověk vrátil zpět do roku 1950, kde jezdí stará americká auta a na ulici zní kubánská hudba a čas tam tak nějak plyne pomaleji. 

Náš cíl a poslání.

Nejen filmový dokument, ale také doplnění podrobných informací na internetu pro cestovatelé, kteří by do budoucna rádi navštívili Kubu a procestovali ji na svém stroji. Informace, na které jsme doposud narazili, nám vůbec nepomohly, týkaly se pouze hotelů a dovolené, ale ne přepravy motocyklu, nebo cestování v jeho sedle na tomto ostrově. Tak snad naše doplňující poznatky, co a jak zařídit, nebo s čím musíte počítat ohledně dovozu svého motocyklu na Kubu, budou více nápomocné. 

Rádi bychom také dovezli drobné náhradní díly, o které nás poprosili pro místní havanský Jawa ČZ Klub, který nás pozval na setkání, a který nás i zřejmě bude doprovázet na cestách, a jsme zato moc rádi.

Plán trasy.

Náš trip začíná v Havaně, kde po přistání a zároveň převzetí našich motocyklů vyrazíme přes hlavní město navštívit např: Plaza de Armas, kde se nachází socha revolucionáře Carlose Manuela nebo Plaza de Catedral, která je zasvěcená památce Kryštofa Kolumba, nebo také pevnost La Cabana, co je postavená do tvaru trojúhelníku a další...

Dál nás čeká cesta podél severního pobřeží na východ až na ostrov zvaný Cayo Coco, kde je největší výskyt drobného ptactva, okolo 155 druhů, a také plameňáci.

Po téhle krásné podívané na místní faunu zamíříme přes město San Miguel de Baga až ke Guantanamu, kde se jen otočíme a pojedeme jížni stranou ostrova na Santiago de Cuba. Poblíž se nachází El Cubano National Park, ve kterém se nachází vodopád Cienfuegos.

Jako další Národní park, který je po naší trase je Cienaga de Zapata, kde se vydáme po stopách kubánské historie do zátoky Sviní, a také ráje potápěčů.

Odtud už bychom se měli pomalu vracet zpět do Havany a tím by naše expedice měla končit .

Jak jsme daleko s projektem?

V tuto chvíli stále čekáme na  povolení z Kubánského úřadu (ICAIC) ohledně natáčení naši cesty a také ohledně provozu našich motocyklů na kubánských silnicích.  Bohužel naše povolení se stále protahuje a my už nemůžeme nadále čekat s uveřejněním projektu. Podle velvyslanectví v Praze je  vše na dobré cestě. A v to také doufáme, že námi očekávané kulaté razítko bude co nevidět na světě. Do plánovaného odjezdu stále zbývají téměř tři  měsíce a pro nás to znamená nejvyšší čas začít s profinancováním a přípravami cesty, záznamové techniky a našich strojů. Možná se ptáte, co když povolení nedostaneme? I to se může stát.

Informace o průběhu doplníme.

Spedice našich moto miláčků je dohodnutá s přepravní firmou, která pro nás také získala povolení k dovozu motocyklů, ale také dohodla agenta v Havaně, který nám pomůže s vykládkou/nakládkou a hlavně s administrací. Motorky poletí současně s námi a my tak nepřijdeme o čas čekáním na odbavení.

                                            

 

Celkový rozpočet a realita financování.

Přeprava motocyklu + náhradní díly- by neměla přesáhnout 180.000,-Kč (počítáme také s inflací a zdražováním půl roku dopředu, protože nikdo neví, jaká bude ekonomická situace ve světě). V ceně je zahrnuto pojištění nákladu, přepravní poplatky, agent v Havaně. Vše nám zajišťuje přepravní firma Red Star s.r.o., která získala povolení k dovozu na Kubu.

Letenky - cena se pohybuje také různě, a proto budeme vyhledávat to nejlevnější, přesto počítáme s cenou do 17.000,- Kč za osobu.

Celkem 68.000,- Kč

Ubytování a strava - ačkoliv jsme chtěli spát pod širákem nebo ve stanu, tak kubánské zákony toto  přespávání bez střechy nad hlavou zakazují a podle našich informací tam není příliš mnoho kempů, což je škoda. Ale na druhou stranu můžeme spát u lidí v domech nebo na soukromých pozemcích, zahradách. Což bude také velice zajímavé, protože můžeme nahlédnout do soukromého života obyvatel Kuby. Částka na den pro jednu osobu se stravou, s ubytováním,s kartou na internet, průvodcem i se vstupným do národních parků je 800,- Kč

Celkem 67.200,- Kč

Benzín + olej - na trasu přes 2000km dlouhou by nám mělo stačit 20.000,- Kč (opravy provádime sami, tak nepočítáme s náklady na opravy)

Odměny pro startéry, propagační materiál, trika, kalendáře, poštovné atd. - I stím se musí počítát v rozpočtu a nedokážu přesně odhadnout cílovou částku, ale může přesáhnout i 50.000,- Kč

Také 7% pro startovač je částka, kterou nemůžeme vynechat v rozpočtu 17.500,- Kč

Postprodukce a distribuce - budeme se snažit, aby film nebo seriál byl co nejkvalitněji natočen a sestříhán tak, aby si na sebe sám vydělal a zaplatil veškeré náklady s filmem a distribuci spojené.  Tuto částku střelím od pasu, protože je vše závislé na počtu zpracovaných dat, grafické upravě filmu, zvuku atd. Film je ten hlavní důvod, proč tento projekt vznikl, a pro Vaši představu  se cena může pohybovat cca 200 000,- Kč.    

Suma sumárum celková částka pro tento projekt se pohybuje okolo cca 610.000,- Kč                        Oslovujeme sponzory, ale to zřejmě stačit nebude, proto potřebujeme i Vaši pomoc s profinancováním naší dobrodružné cesty. Budeme se snažit, co nejvíc ušetřit a zbylé peníze použít jak na film, tak i na odměny. Také nezapomeňme na 15% daň pro strýčka FÚ nebo také na pojištění, depozit, clo.

Částka, kterou potřebujeme získat na startovači je minimálně 250.000,- Kč

Část cesty si hradíme samy, něco získáme od sponzorů, ale bez Vaši pomoci to nezvládneme.

Mnozí z vás si možná říkáte, proč tam raději nejedeme na dovolenou a levněji, když motocykly se dájí na Kubě  zapůjčit, tak proč tam vezeme ty naše. Má odpověď zní: "Nebyl by to žádný bláznivý trip na pionýrech s dobrodružstvím, a už vůbec by nevznikl cestopisný film ze země, která není tak expedičně profláknutá". Proto je tento projekt jedinečný, náročný a velmi nákladný.

Jen si představte tuto pro někoho "dovolenou" na Kubě. Sedíte 21 dní na pionýru, který se opravdu rád kazí, nejede moc rychle a zároveň natáčíte dokument o této cestě. Denně ujedeme něco přes sto kilometrů, tak abychom vše stihli v klidu natočilt, vyfotit, zapsat do deníku a vyhledat si nocleh. 

Návratem domů to nekončí, ale teprve začíná, a to ta nejnáročnější část z celého projektu.

 

Odměny.

Chystáme pro Vás odměny v podobě samolepek, pohlednic, triček, kalendářů, online fotek, ale i suvenýrů nebo dovezeného doutníku atd.

Vaše jména budou umístněna na pionýrech, tričkách na zadní straně a nebo v titulcích připravovaného cestopisu a vy tak můžete jet "s námi". Máme celkem prostor pro cca 300 jmen, z toho 200 jmen na čtyřech tričkách ve kterých pojedeme a cca 100 jmen na našich pionýrech.

Pro sponzory máme připravená viditelná místa jak na motocyklech tak na tričkách, přilbách každý sponzor bude také propagován na našem facebooku, webu, ve filmu,v titulcích.

Téměř ničemu se nebráníme a je vše také na dohodě obou stran.

 

A to je zhruba o tomto projektu vše. Pokud Vás náš nápad zaujal a chcete nás podpořit, budeme moc rádi, že nám pomůžete natočit tento cestopis.

Pokud prostředky na naší cestu  nezískáme, tak si stopneme vzducholoď nebo ponorku a tak nějak dopravíme klukům kubánským slíbené náhradní díly :)

 

Za Vaši finanční pomoc s naší cestou předem moc děkujeme a vážíme si toho.

 

Děkujeme také mediálním partnerům za podporu.

 

 

Petr Krečmer, David Půček, Michal Seles, Petr Jahoda

 

Pro sponzory. 

Podpořit nás můžete i přímým sponzoringem na náš transparentní účet. Sponzorská smlouva nebo smlouva o reklamě je samozřejmostí. Pokud projekt bude ukončen z důvodu neprofinancování, tak Vámi zaslané peníze budou v plné výši vráceny zpět.

 


 Sledujte nás na Facebooku

www.dobrodruzinafichtlech.cz

V případě dotazů mne prosím kontaktujte na pkrecmer@seznam.cz

Tel: +420 721 428 048

Bankovní spojení: 000000-3177470183/0800

Co si o tomto projektu myslíte?