30. 8. 2017

Mýdlo nebude - hradní „nepovolení" nelze nijak zmírnit

Jakkoli jsem se snažil a hledal cestu, jak akci uskutečnit alespoň v alternativním místě, z hlediska právního to nelze. Jisté skutečnosti se tak zjevují v celé své nahotě...podobně jako v jedné pohádce o tom, jak se císař oblékal do nových šatů...

Vážení a milí startéři!
Moc si vážím Vaší podpory, nadšení a důvěry, s jakými jsme se všichni společně pustili do pořádání Mýdla na Hradě. Téměř dva (v případě jedné vstupenky) anebo skoro čtyři (v případě dvojvstupu) tisíce, to nejsou žádné bezvýznamné peníze. Každá koruna, každá podpora byla a je důležitá, nejen pro poskládání rozpočtu, nejen pro moji vzpruhu a víru v to, že akce má smysl, ale také a hlavně jako ukázka toho, že nás, co chceme věci řešit, co nemáváme rukou nad děním kolem sebe, je hodně - a že by to měli lidé, co naši zemi spravují, mít na paměti.

Všem Vám děkuji!

(Myslím, že už nemusím opakovat, že jsme se díky Vaší akceschopnosti stali rekordmany, nejrychleji splněnou cílovou částkou - za 10,5 hodiny - a nejrychleji složeným půlmilionem  - za 18 hod - v českém crowdfundingu.)

 

Co bude dál - vrátím peníze!

Vybrala se spousta peněz - přesně  724.639 Kč. A Vás, podporovatelek a podporovatelů je 545. Na fecebooku pak nás všechny sleduje skoro 5 tisíc členů skupiny MnH! Vnímám závažnost situace, a proto jsem uplynulý víkend strávil mimo jiné i konzultacemi s právničkou, jak správně dál postupovat. A nakonec se ukázalo, že možná cesta je jen a pouze jedna:

 1) akci tak, jak jsem ji popsal v projektu na startovači a tak, jakou jste ji podpořili (tedy 9.9.2017, v Jižních zahradách Pražského hradu, cca 400 návštěvníků) uskutečnit nejde, protože v této podobě nám ji na Hradě nepovolili.  (pokud by Vás zajímalo víc informací o tom, jak probíhalo jednání s Hradem, tady je mj blog, kde jsou i úryvky z mailů, Mynářovy smlouvy atd: http://blog.aktualne.cz/blogy/petr-horky.php?itemid=29828 )

2) pokud bych chtěl udělat jakoukoli změnu, museli byste všichni do jednoho tento souhlas potvrdit - to je téměř nerealizovatelné, obzvlášť v daném termínu.

3) proto není jiná varianta, než Mýdlo na Hradě - ZRUŠIT. 

4) Budu tedy vracet paníze, které jste poslali. Pokud mi nenapíšete že chcete, aby to bylo jinak. 

5) Pokud chcete tričko: prosím napište na mail mydlo@mydlonahrade.com, (do předmětu prosím napište chci tričko! anebo chci tričko a placky!)  Pak Vám dodám tričko a placky podle vypsané ceny na startovači (Tričko 350Kč, Triko a dvě placky 445). U Těch z Vás, kteří mají zaplacené vstupenky ale chtěli byste triko a případně placky, toto odečtu od částky, zbytek Vám vrátím. Nezapomeňte prosím napsat - barva (bílá, šedá, černá) pohlaví (muž, žena) velikost (S,M,L,XL)

Nákup triček byl míněn jako podpora, předpokládám tedy, že zbudou peníze, ty potom odevzdám na charitu - Nadaci Národ dětem - a částku zveřejním. 

 6) Několik z Vás mi napsalo, že nechcete peníze zpět, ale chcete celou svoji podporu věnovat na charitu, Nadaci Národ dětem. Pokud byste tedy chtěli udělat tento velkorysý krok, napište prosím mail na mydlo@mydlonahrade.com (ideálně předmět - charita!) a napište, že tedy vše chcete věnovat na charitu.

7) předchozí dva body se prosím týkají Vás všech, pokud jste mi to už psali třeba na fcb atd., je nutné udělat to teď mailem zas.  

8) Pokud neuděláte nic, peníze Vám vrátím.

9) Teď jedna věc, možný bod sváru (což bych nerad): provize startovače bude z vybrané částky odečtena tak jako tak, dokonce dříve, než peníze vůbec dostanu. Vybraná částka mi bude převedena až po odečtení provize ve výši 5% + bankovní poplatky. S dovolením budu přistupovat k tomuto tématu tak, že to bylo naše společné riziko. Tedy peníze, které budu vracet, budou o tuto provizi startovače sníženy. (Vrátím Vaši částku sníženou o 5% ze zaplacené částky  + bankovní poplatek) Pokud byste s tímto nesouhlasili, napište mi (nejlépe opět mailem na mydlo@mydlonahrade.com, předmět - chci vrátit i poplatky) a já Vám rozdíl doplatím ze svého. 

10) zhruba do týdne bych měl mít převedeny peníze ze startovače, pak se bezodkladně pustíme do vracení peněz a zasílání triček a placek. Prosím o pochopení a trpělivost, věřím, že nejdpozději do konce září bychom měli mít všechno vypořádáno.

11)  Říkal jsem už dříve, že bych se s Vámi, lidmi z naší skupiny, s podporovatelkami a podporovateli tak jako tak rád setkal. To stále platí. Na nějaké oslavy není čas. Nic tedy neorganizuji. To, jak si kdo zařídí svůj vlastní program o kýženém víkendu, je věc osobního rozhodnutí. Například já si  9.9.2017 půjdu od 16 - 18 hod na pivo v Praze na Žižkově na Pražačku, adresa Nad ohradou 17. Je tam spousta místa, dětské hřiště, gril……a kdoví, třeba tam nebudu úplně sám a někoho potkám…? :-) 

Ať se rozhodnete jakkoli: Letos v létě jste se stali součástí důležité akce, která ukázala, že naše společnost funguje, že se nám nedá jen tak věšet bulíky na nos. Ukázali jste, že nejsme národ jen samých čecháčků poseroutků a lakomců. 

 Za to Vám všem mnohokrát děkuji. 

Bylo to perné, ale ve Vaší společnosti nádherné dobrodružství. 

Za sebe prohlašuji, že to mělo smysl a stálo to za to.

 

Petr Horký