Motor pro lokomotivu Jemnického vláčku - crowfunding kampaň

Novinky - Motor pro lokomotivu Jemnického vláčku

Nastartujme motor unikátní lokomotivy! Aby opět mohla vozit malé i velké malebnou lokálkou jihozápadní Moravy!

Technika
Obrovské díky! :-) Jsme v cíli, i když umíme jet i dál, když budete chtít přispět třeba na profesionální motáž motoru.. Den čtrnáctý - 100 procent! <3 Obrázek

Tak takhle rychle jsme to opravdu nečekali! Hurááá! Můžeme slavit! :-D

Pro nás je to teď obrovský závazek Máme ještě do konce sbírky spoustu času a už nemusíme spěchat. Budeme samozřejmě rádi, když se objeví nějaká koruna navíc. Co s ní uděláme?

- zajištění profesionálního vyvázání a zavázání motoru a jeho seřízení

- pořízení nové olejové náplně do převodovky (100l převoodvého oleje)

- pořízení náhradních dílů - zejména druhé převodovky (víme, že ta naše má své mouchy)

Pracujeme na odměnách pro Vás. V těchto dnech vybíráme fotky do speciálního kalendáře a na magnetky, provedeme dotisk hrníčků a pohlednic. Připravéme speciální leták o historii naší výletní soupravy...

A přikládáme další ochutnávku z našeho fotoarchivu - tentokrát o úskalích rekonstrukce lokomotivy. která probíhala doslova "na koleně" - zde rozebírání a čištění brzdiče (ovladače brzd)

s1.jpg

Stejným způsobem probíhala výměna ložiska náhonu kompresoru

s5.jpg

Ložisko náhonu kompresodu bylo nutno pořídit zcela nové

s3.jpg

Některé součástky bylo nutné vyrobit úplně nové (rozeta řazení převodovky vyrobená v KPS Metal)

s12.jpg

Bylo třeba vyrobit nová okna - kvůli špatnémuvýrobní konstrukci, kdy do těchto lokomotiv nevhodně řešenými okny zatéká, jsme zvlolil vlastní řešení z plexiskla.

Martin a jeho okno.jpg

Kompletně bylo nutno předělat některé zarezlé trubky vzduchového rozvodu brzd

sváření.jpg

Vyrobit nové závesy brzd, i renovovat spoustu detailů (stěrače, rámečky světel, růzmné ventily)

nový závěs brzdové zdrže.jpg

stěrače.jpg

... a nakonec opatřit natřenou lokomotivu popisky - nejdřív provizorními a pak po konečném nátěru finálními

s9.jpg

 

Vypadá to, že do cíle snad díky Vám skutečně dorazíme! Děkujeme móooc! :-) Den desátý - dokážeme to! Obrázek

Tentokrát se v našem seriálu z archivu opravy lokomotivy Zastal podíváme trochu jiným směrem. Než jsme se pustili do opravy, museli jsme sehnat veškeré dostupné dokumenty a načerpat zkušenosti od jiných. Protože Zastal je polské lokomotiva, měla naše bádání i druhý efekt - zjistili jsme, že polština je docela srozumitelný jazyk - no posuďte sami :-)

Naštěstí se nám podařilo sehnat publikaci, kterou vydali Poláci na začátku 70. let "Lokomotywy spalinowe serii SM03, Jan Obremski", která je plná krásných a užitečných obrázků. zde například schéma olejového čerpadla

olejová pumpa.jpg

Sesbírali jsme díky internetu spousty fotografiíí na téma "jak to vypadá uvnitř" - zde pohled do válců motoru

motor1.jpg

Navázali jsme s podobnými polskými kluby kontakt a vyměnili si spoustu zkušeností. Například zde "Klub sympatykow koleji we Wroclawiu" opravují podobný typ lokomotivy. Vznikla tak i nová přátelství..

SM03-343_7.jpg

A nechali se inspirovat - odkud myslíte, že má Zastal svůj design? Takto zbarvené jezdí vlaky na severu Polska v depu Kolobrzeg :-)

červená.jpg

Týden a polovina cesty k cíli je za námi! :-) Den sedmý - neskutečná jízda pokračuje! Obrázek

Až se hlava točí z té jízdy k cíli! Polovina cesty k cílové částce je na dohled!  Počet Vás, kterým není lhostejný osud jedinečné lokomotivy Jemnické dráhy během týdne již přesáhl třetí desítku!

Vám všem moc Děkujeméééé!!! :-)

Zároveň dnes padla i druhá nejvyšší meta - částka 5000 Kč tentokrát rukou anonymního(!) dárce.Je to pro nás velké překvapení, že nemáme tak komu splnit odpovídající odměnu. Respektujeme samozřejmě přání zůstat v anonymitě, ale pokud je to jen trochu možné, prosíme, abyste se nám nebáli neveřejně ozvat, abychom nezůstali až tolik dlužní. Umíme být diskrétní ;-)

Každopádně moc a moc všem přispěvovatelům děkujeme a pokračujeme v seriaálu z našeho fotoarchivu - tentokrát o tom, jak se Zastal dostal z Budějovic Českých do Budějovic Moravských.

Po kontrole a opravě pojezdu přišel na řadu odvoz. U tak malých lokomotiv se vyplatí přeprava po silnici. V DKV v Českých Budějovicích 24 tun vážící Zastal nebyl pro mohutný kolejový jeřáb Kirov nic těžkého.

DSC04961red.jpg

Přeprava se uskutečnila na trajleru uzpůsobeném pro přepravu kolejových vozidel - na plošině byly namontovány kolejnice

DSC04973red.jpg

Zastal opouští po 35 letech České Budějovice

DSC04980red.jpg

...a projíždí romantickou krajinou České Kanady - trochu rozmazaný, ale vzácný snímek, kdy trajler míjí trať úzkokolejky JHMD u Kunžaku. Málokdo tušil, že brzy bude Zastal sloužit pod dopravcem Railway Capital, jehož ředitelem je právě zakladatel JHMD Jan Šatava.

DSC04983red.jpg

Transport úspěšně dorazil do Moravských Budějovic

DSC04989red.jpg

...a dvěma jeřáby byl Zastal vyložen na vlečku Agrovýkupu. Psal se 28. listopad 2012. Trvalo pak půldruhého roku, než se z haly vlečky již opravený dostal opět na trať... ale o tom zas příště.

DSC04997red.jpg