
Velké poděkování patří vám všem. Dnes už víme, že se díky vám sbírka podařila!
Zároveň máme zprávy z Polska, od firmy Woladieselservice, že se podařila i oprava motoru, který jsme tam dovezli a motor má za sebou první úspěšný start! Zároveň víme konečnou cenu opravy - vyšplhala se na 65 800 Kč. Po odečtení všech poplatků tedy vybraná částka akorát pokryje náklady.
Samozřejmě zůstává to nejdůležitější - těšíme se, že Vám budeme postupně plnit Vaše přání, které jste si ve sbírce zvolili. Pracujeme na speciálním kalendáři, vybíráme fotografie na pohlednice, oblíbené magnetky jsou již hotové, připravujeme dotisk hrníčků... a vše vyvrcholí. 14. října, kdy Zastal v čele vlaku vyjede z Jemnice do Třebelovic.
Do té doby však musíme zvládnout spoustu věcí - prázdninový provoz a v některé z volných chvil během prázdnin provedeme zavázání opraveného motoru. Motor přivezeme z Polska pravděpodobně příští týden a zatím ho uložíme pod střechu, protože musíme Zastala na vyvázání starého a zavázání nového pečlivě připravit. Vše budete moci sledovat na naší facebookové stránce facebook.com/jemnickadraha
Příští týden budeme řešit i takovéto drobné radosti - třeba zda si takto s motorem zkrátit cestu přívozem přes Wislu. Držte palce, ať nás to i zpět uveze :-)

S velkou vděčností zjišťujeme, že stále přibývají nové a nové příspěvky! :-) Děkujeme moc! Ani my nezahálíme a v mezičase se věnujeme opravě naší druhé lokomotivy - "Prasátku" T211. O víkendu jsme rozebrali spojku a budeme muset i tady investovat - měnit ojeté lamely.
Ale zpět k Zastalovi - tentokrát se v našem archivu zaměříme na první jízdu lokomotivy Zastal po Jemnické dráze - ještě v základním nátěru - poté co byla lokomotiva opravena na Vlečce Agrovýkupu v Mor. Budějovicích, přesunuli jsme lokomotivu do nově pronajaté výtopny v Jemnici k dokončení finálního nátěru.
Z vlečky Agrovýkupu se Zastal nejprve přesunul k nádražní budově
A poté k právě rekonstruovaným vozům vyhlídkového vlaku. Je 6. června 2014 a Zastal se poprvé dotknul nárazníky svých vozů
Druhý den se Zastal vydal poprvé na cestu z Moravských Budějovic (v pozadí na obzoru) do Jemnice
Cestou krátce zastavil v Třebelovicích
A v Jemnici zajel do výtopny. Do výjezdu výletního vlaku zbývaly necelé 3 měsíce

Máme velkou radost, že se dostáváme každý den dál a dál za cílovou částku. A ukazuje se, že to bude potřeba, neboť motor je v horším stavu, než se čekalo a bude nutné sáhnout i na plánované rezervy.
Hlavy motoru se zdvihátky a ventily (viz obrázek) bude nutno nahradit jinými, takže nás čeká demontáž hlav z lokomotivy a odvoz do Polska, kde se dobré součástky ze obou motorů zkombinují.
Píšeme si v polštině - asi tam máme chyby, ale baví nás to :-)
- Předchozí
- Následující