LostHero - Vase nova RPG hra | crowdfunding kampaň

LostHero - Vase nova RPG hra

LostHero je česká RPG hra. Obsahuje silný příběh, skvělý soubojový systém inspirovaný Dark Souls, co-op až 4 hráčů a editor map.

Hry & Apps

Líbí? Dejte to vědět ostatním.

Další české RPGčko?

Ano, další parta českých šílenců se rozhodla udělat si svoje RPGčko.

S příběhem téhle hry si hraju už pár let, ale pořád se mi nedařilo najít ten správný formát, ve kterém bych ji mohl vypustit do světa. Až jsem jednoho dne hrál Dark Souls a konečně se mi propojily představy, které jsem pro tuhle hru měl, s nápady, jak to celé udělat:

1) Férové souboje, jejichž podstatou není hráče vést cestou předem určenou tvůrcem, ale umožnit mu projít hru různými způsoby.

2) Silný příběh, který k hráči promlouvá tím, co hráč ve hře dělá, spíš než přehršlí textů v dialozích postav.

3) Možnost hrou procházet jak sám, tak ve spolupráci až čtyř hráčů.

4) Editor pro komunitu, který ostatním umožní udělat vlastní mapy a jednoduše je sdílet.

inventory.jpg

editor.png

Super, takže máte příběh, scénář je napsaný a tak?

No, vlastně ne. Ono to funguje jinak. Je napsaný příběh toho, co se stalo předtím, než začala hra. Tahle první hra se odehrává ve světě Lost Wardenia. Ve hře jsou tři hlavní rasy: Ratkini, to jsou původní primitivní obyvatelé téhle planety. Naboru, kteří se ve Wardenii skrývají před svými nepřáteli. A to jsou Skelletoni, kteří byli vyslaní Naboru zničit a dobýt od nich artefakt, který Naboru ukrývají. Na okraji toho všeho se pohybuje tajemný řád mnichů, který uctívá pradávné Hilgardi.

Hráč se ve Wardenii objeví v okamžiku, kdy drama mezi jednotlivými rasami vrcholí.

monks.jpg

nabora.jpg

ratkin.jpg

skelleton.jpg

A tím vlastně celý náš příběh končí. To, jak nakonec dopadne, záleží jen na hráči a na tom, co s hrou udělá. Hráč má s každou rasou nějaký vztah, a když například zachrání krále Naboru z vězení, zlepší se jeho vztah s Naboru, ale podstatně tím utrpí jeho vztahy s Ratkiny, kteří krále věznili, a sice méně, ale přesto se tím zhorší vztahy se Skelletony, nepřáteli Naboru.

Podstatné je, že žádná z ras není ani úplně dobrá, ani úplně špatná. U každé lze pochopit, co dělají a proč.

Konec je otevřený. Jedním extrémem je uzavření míru mezi všemi rasami, ale stejně tak je možné všechny rasy téměř vyhubit.

 

A proč startovač?

Protože jsme konečně vytvořili něco, co se lidem líbí – souboje. Tuhle hru je opravdu zábava hrát, a i odborná veřejnost nás hodnotí dobře. Zde je například výňatek z preview, které vyšlo ve Score:

Dostali jsme možnost si ji na chvilku vyzkoušet a naše dojmy nejsou ve skutečnosti vůbec špatné! Tedy s ohledem na to, že LostHero dělá pár lidí a že se prozatím soustředili primárně na gameplay: bojování funguje, šlape multiplayer.

Hra je vyvíjena v Unreal enginu a má všechny základní herní propriety zmíněného vzoru. Temné fantasy prostředí, drsné boje nablízko, založené na stamině, časování a uhýbání, lukostřelbu, spletité úrovně s rafinovanými zkratkami, nemilosrdnou smrt, při které se vám zkušenost vysype na zem a vy si pro ni musíte dojít. Originálním přídavkem pak je další (až arkádová) hratelnost: LostHero má být kromě drsného RPG do jisté míry i hopsačka se spletitými bludišti, lávkami, propastmi a poklady.

Herně vzato je to tak, jak jsme psali: bojování funguje. Pohyb postavičky je plynulý a ovládání skvěle responzivní, systém sám obsahuje drobné vychytávky, třeba že na útok, kterým minete, budete pomaleji navazovat kombem, dosah útoků se dá natahovat pohybem, jsou tu seky z běhu i skoku. Na náš vkus je možná tempo zbytečně rychlé – většina potvor umře na tři rány, za tři rány si také vyplýtváte celou staminu, ale to je samozřejmě věc ladění.

Viktor Bocan,  Warhorse Studio.

 

Náš cíl:

Měsíčně náš vývoj stojí několik stovek tisíc. Má vúbec smysl vybrat peníze na startovači?

Ano, má.

Jak už jsme několikrát zmiňovali, LostHero je naše první profesionální hra. A startovač je vlastně takový malý start.

Bude lidi hra bavit? Na výstavách vidíme, že ano.

Budou ochotní nám za ni platit? Vznikne nám kolem hry komunita lidí, kteří budou stavět mapy?

To se právě dozvíme. 

Když to bude celé fungovat, je pravděpodobné, že zkusíme ještě štěstí za tou velkou louží v USA. Buď na Kickstarteru, nebo na Indiegogo.  Ale to už bude samostatná kampaň, na rychlejší dodělání příběhové kampaně.

A každá koruna navíc nám umožní hru rychleji dostat do Early Accessu (předčasný přístup ke hře, která ještě není zcela dokončená, ale dá se již hrát). Proto je první cíl právě česká verze.

I. Cíl – Česká verze hry / 100.000 Kč.

Náš první cíl je udělat českou verzi hry. Mluvené slovo bude v angličtině, ale všechny psané texty budou přeložené do češtiny.

II. Cíl – Editor map / 200.000 Kč

Tak když už to máme všechno pěkně česky, můžeme najmout dalšího programátora. Ten by měl stihnout udělat editor tak, aby se daly dobře stavět levely. Jednak na základě čtvercové sítě, ale také s možností umístit objekty volně po mapě. Občas nám zákazníci říkají: "Aha, to bude něco jako Minecraft". To byl dobrý začátek, ale editor RPGčka toho musí umět mnohem víc.

III. Cíl – Zdroje a stavební prvky / 300.000 Kč

Máme editor, a co dál? Chceme rozšířit herní mechanismus o možnost sbírat suroviny. Ty může hráč použít pro vytváření pastí a pasivních obranných prvků, jako jsou zátarasy. To umožní se připravit na boj a zjednoduší to bitky s težkými monstry. Zjednodušení pro hráče, kterým to nejde zas tak dobře s mečem, ale budou muset strávit více času s přípravou. 

IV. Cíl – Tower Defense prvky / 400.000 Kč

Při téhle částce už dokážeme do Early Accessu dostat i tower defense prvky, které rozšiřují využití zdrojů a zásadně rozšíří možnosti při tvorbě map. Princip tohoto herního módu je, že na mapě je umístěný monolit, který je nutné obestavět aktivními obrannými prvky. To jsou například kuše, tesla tower a kanón. Při aktivaci monolitu se aktivují i tyto obrané prvky, zároveň se ale spustí generování speciálních monster, které na monolit budou útočit. Podle nás to bude velká zábava, ale je to opravdu hodně práce.

V. Cíl – Ženská postava / 600.000 Kč

Tak tohle je takový bonus. Máme v plánu přidat možnost hrát za ženskou postavu, to ale znamená úplně nový typ postavy, jinou animaci chůze a běhu (kdo by se chtěl dívat na ženskou, co běhá jako chlap), jiné zvuky a hlavně pro každou část oblečení na horní část těla úplně nový kousek.

 

shirt.jpg book.jpg

hilgardi.jpg

Závěrem

Děkujeme, že jste tohle celé dočetli. Budeme opravdu moc rádi, když nás podpoříte.

Všechna tahle práce vyvrcholí právě Early Accessem. Ten bychom rádi stihli do konce roku 2018. Kvalita hry je pro nás to nejdůležitější a když nebudeme mít z výsledku dobrý pocit, tak se to může posunout.

Naším cílem je udělat další kvalitní českou hru, která bude lidi bavit a kterou postupně rozvineme v něco opravdu velkého.

Co si o tomto projektu myslíte?

Autor projektu

Pavel Jiří Strnad - obrázek
  • projekt od Pavel Jiří Strnad
  • Česká republika

Odměny (Rewards)

350 Kč

Ztracený hrdina

Přístup do Early Access verze.
Plná digitální verze hry LostHero.

Počet odměn není omezen

500 Kč

Vymóděný hrdina

Přístup do Early Access verze.
Plná digitální verze hry LostHero.
Speciální oblečení Explorer pro herní postavu.

Počet odměn není omezen

700 Kč

Ultimátní hrdina

Přístup do Early Access verze.
Plná digitální verze hry LostHero.
Speciální oblečení Explorer pro herní postavu.
Poděkování v titulcích.
Triko LostHero.

Počet odměn není omezen

1 100 Kč

Stříbrný rytíř

Přístup do Early Access verze.
Plná digitální verze hry LostHero.
Speciální oblečení Explorer pro herní postavu.
Poděkování v titulcích.
Triko LostHero.
Art Book LostHero.

Počet odměn není omezen

2 500 Kč

Zlatý rytíř

Přístup do Early Access verze.
Plná digitální verze hry LostHero.
Speciální oblečení Explorer pro herní postavu.
Poděkování v titulcích.
Triko LostHero.
Art Book LostHero.
Sběratelský předmět - socha Hilgardi.

Počet dostupných odměn: 98/100

8 000 Kč

Mistr kovář

Jako Mistr kovář vytváříš zbraně a máš právo jim dávat jméno. Jméno musí být něco smysluplného jako "Meč Jendy Legendy" a podobně.

Přístup do Early Access verze.
Plná digitální verze hry LostHero.
Speciální oblečení Explorer pro herní postavu.
Triko LostHero.
Art Book LostHero.
Sběratelský předmět - socha Hilgardi.
Zbraň pojmenovaná po tobě.

Počet dostupných odměn: 10/10

30 000 Kč

Já, legenda

Stal jsi se legendou a tvůj obličej nafotíme a vymodelujeme jako jednu z postav ve hře.

Přístup do Early Access verze.
Plná digitální verze hry LostHero.
Speciální oblečení Explorer pro herní postavu.
Triko LostHero.
Art Book LostHero.
Sběratelský předmět - socha Hilgardi.
Jedna z NPC postav bude s tvým obličejem.

Počet dostupných odměn: 1/1