Startovač - financování projektů

Kolo ze dřeva - crowfunding kampaň

Kolo ze dřeva

Pomozte mi postavit dřevěný MTB rám, který bude lehký a zároveň bezpečný. Jeho kvalitu chci prokázat testem ve zkušebním ústavu podle normy ISO 4210.

Ostatní

 

Jezdím a závodím na dřevěném horském kole, které jsem si postavil. Kromě velkého zájmu se mě lidé ptají: "A nepraskne to?" Už mě to nebavilo poslouchat. Proto chci vyrobit nový MTB rám a otestovat jeho bezpečnost ve zkušebním ústavu podle normy ISO 4210. Na jeho výrobu a test potřebuji dát dohromady 30 000 korun.

 

Cyklistika byla moje velká láska odmalička. Před pěti lety jsem začal pracovat v cyklistické půjčovně, kde jsem měl možnost prozkoumat tisíce kol. Pak už byl jen malý krůček k tomu postavit vlastní kolo. Ze dřeva!

  

Kolo jaké nikdo jiný nemá

Ze dřeva se staví lodě, letadla i špičkové závodní lyže. Proč by z něho nemohl být kvalitní cyklistický rám? Dřevo nejen velmi dobře tlumí vibrace, ale má i vynikající únavovou životnost. Je to obnovitelný materiál a výroba dřevěného rámu je ohleduplnější k životnímu prostředí než energeticky náročná produkce z karbonu, hliníku, nebo oceli. A navíc, dřevo má své kouzlo. Co kus dřeva, to unikát. Proto je každý rám naprosto jedinečný.

 drevak 1.jpg

 Sen se stal skutečností

Mnoho lidí mi tvrdilo, že ze dřeva to postavit nejde. Že to praskne. Přesně to jsem potřeboval, abych se rozhodl dřevěné kolo postavit. Byla to velká výzva.

Zpočátku jsem o stavbě dřevěných rámů nevěděl nic a neměl jsem ani potřebné nářadí. Jediné co mi nechybělo, byla touha to dokázat. Po roce intenzivní práce jsem dokončil první dřevěný rám. Na své prvotině jezdím dodnes, včetně závodů, protože je to perfektní kolo. Od té doby vyšlo o Dřeváku několik článků, po kterých mi začali psát lidé, jestli bych pro ně také postavil dřevěný rám. 

 

Testováno dle nejpřísnějších kritérií

Mým cílem je postavit prototyp dřevěného MTB rámu pro 29ti palcová kola. Výsledkem bude dutý, lehký, pevný a 100% funkční rám. Ten chci nechat otestovat ve Strojírenském zkušebním ústavu v Jablonci nad Nisou podle normy ČSN EN ISO 4210 (Jízdní kola - Bezpečnostní požadavky na jízdní kola). Pokud rám vydrží náročný měsíční zátěžový test, a já věřím že obstojí, bude to záruka maximální bezpečnosti i kvality.

V návaznosti na testu bych rád brzy otevřel testovací centrum dřevěných kol. Kde jinde, než na Mallorce, v ráji každého cyklisty.

 drevak zavod.jpg 

 Parametry rámu

- dutý horský rám pro 29" kola a odpruženou vidlici se zdvihem do 120 mm

- na míru vyrobené karbonové výplně pro sedlovou trubku a integrovaná středová a hlavová ložiska

- patky pro uchycení zadního kola z vysokopevnostního hliníku 7075 T6.

- vnitřní vedení lanek

 

 K čemu získané příspěvky využiji?

Z vybrané částky uhradím materiál potřebný ke stavbě rámu a následný test ve Strojírenském zkušebním ústavu. Zátěžové zkoušky stojí 16 700 korun bez DPH. Vývoj prototypu rámu vychází na obdobnou částku za materiál (dřevěné lamely, lepidla, laky, další díly a náklady na jejich dopravu). V ceně není započítán můj čas na vývoj a výrobu ani investice do materiálního vybavení dílny.

Další informace o mých dřevěných kolech najdete na stránce www.drevakbikes.com

 

Prohlédněte si odměny

Reflexní páska do tmy - na nohu, na ruku.

reflex paska.jpg

 

Záložka do knihy kombinující březové a třešňové dřevo, doplněná koženou šňůrkou a dřevěným korálkem.

zalozka do knihy2.jpg

 

Dámský náramek z laminovaného dřeva podle vašeho přání - individuální výběr dřeva.

naramky.jpg

 

 Cyklistický dres Dřevák z elastického materiálu. Dostupný ve všech velikostích.trikot.jpg

Bambusový "reproduktor" vyrobený na míru pro váš mobilní telefon.

bambusovy reprak.jpg

 

Dřevěný košík pro cyklistickou láhev.

drzak bidonu.jpg

Co si o tomto projektu myslíte?