Startovač - financování projektů

HORY & ZATÁČKY 2019 - crowfunding kampaň

HORY & ZATÁČKY 2019

Průvodce HORY & ZATÁČKY tvoří, společně s mobilní aplikací MotoQuest, skvělou pomůcku pro přípravu motorkářské dovolené.

Knihy
HORY & ZATÁČKY 2019

Líbí? Dejte to vědět ostatním.

Když jsem začal připravovat první publikaci „ALPSKÝ MOTORKÁŘSKÝ PRŮVODCE“, která vyšla poprvé v roce 2009, bylo mou motivací vytáhnout co nejvíc lidí na nádherné alpské silnice. Nejenom pro jejich krásu. Sám na sobě jsem poznal, že teprve tam se motorkář naučí skutečně bezpečně jezdit.

 V té době bylo stále ještě minimum informací. Potkat někde v Alpách na motorce Čecha, Moraváka a nebo Slováka byla náhoda. A byla místa, kde nám řekli, že jsme tam vůbec první Češi.

Snad i tyto knížky přispěly k tomu, že Češi, Moraváci a Slováci jsou dnes na alpských silnicích jako doma.    

Po vydání minulého, již devátého průvodce, jsem byl přesvědčen, že další knížky už nebudou. Že už bude pouze virtuální realita aplikace MOTO QUEST. Ta vznikla na základě doposud vydaných průvodců. Je to rychlé, pohodlné, všechno řešíme přes počítač, tablet nebo telefon. Balíky knížek jsou dost těžké, musíme je někde skladovat, balit, převážet a řešit distribuci.

No jo, ale.

Stačilo pár e-mailů, ve kterých se mne lidé ptali, kde by se knížky daly ještě sehnat. Už nikde. Jsou vyprodány. No a tak jsem si pár dnů hlavu lámal, jestli do toho mám znova jít. A pokud ano, tak jak. Ono se to nezdá, ale dát celý obsah dohromady, aby nějak fungoval, není žádná sranda. Když jsem procházel, co už jsem napsal, a také, co všechno je v aplikaci MotoQuest, tak mi vyšlo, že to na novou knížku dá. Obsahově je nová více než z poloviny. Nové je i její uspořádání. A hlavně „technické“ vybavení. Zvolili jsme jinou podobu map. Nově jsou zde také QR kódy. Jejich načtením se nám v mobilním telefonu a nebo na tabletu zobrazí a uloží „karta trasy“ z aplikace MotoQuest. Díky tomu si můžeme vozit veškeré informace s sebou a nemusíme se tahat s knihou, která už je docela objemná. A taky nemusíme cestou stahovat data.

H&Z_2019_102-103.jpg

Snad uděláme radost jak těm, kteří mají raději knížky, tak i těm, kteří upřednostňují moderní digitální technologie.

Když jsem začínal „cestovat“ na motorce, spíš se jen tak bezcílně toulal alpskou krajinou, byla naší jedinou pomůckou automapa. Nic jiného nebylo. A tak jsem často, až po návratu z výletu přicházel na to, co vše jsem cestou míjel, kam všude se dalo odbočit. Nebo jak se odněkud někam dalo jet po mnohem zajímavější trase. A tak jsem se na své cesty začal připravovat trochu svědomitěji a i díky užívání navigace, kde bylo možné si nastavit preference tras, jsem začal poznávat mnohá masovému turismu skrytá místa.

H&Z_2019_178-179.jpg

Nejraději jsem jezdil sám, nebo ve dvou. Tak se dá jezdit bez cíle. Kam vás oko a myšlenka vede. Jedete kam chcete, kudy chcete, zastávky si děláte podle své libosti, kam dojedete, tam dojedete. Jakmile ale jedete ve větší skupině, musíte už začít trochu plánovat. Zamýšlet se nad tím, jak jezdecky i mentálně kvalitní skupinu máte. Ne každý může jet větší tempo, ne každý ujede za den stovky kilometrů a zdaleka ne každý je schopen jízdy ve špatných povětrnostních podmínkách a nebo za tmy. A právě pro všechny tyto proměnné faktory je tento průvodce. Pomůže nám vymýšlet pro nás nejvhodnější trasu. Navazovat na sebe jezdecky atraktivní úseky a neminout při tom zajímavá místa. A využijeme-li ještě propojení s aplikací MotoQuest, která funguje zároveň jako navigace a má celou řadu dalších, moderních funkcí, jsme na cestování dokonale připraveni  

Protože jsem v jádru psavec, před motorkářskou érou jsem měl éru lyžařskou (SKI MAGAZÍN), začal jsem o svých cestách a zkušenostech psát do řady motorkářských časopisů a elektronických médií. Díky těmto článkům mi psalo a nebo volalo stále víc lidí, kteří chtěli nějaké rady a nebo, abych jim připravil itinerář pro jejich dovolenkovou cestu. Časem toho bylo už tolik, že jsem začal uvažovat o vydání průvodce. A tak jsem se do toho pustil. Neměl jsem vůbec žádné vzory. A tak jsem vycházel z toho, co bych asi chtěl sám v takovém průvodci najít. Na trhu je spousta turistických průvodců popisujících všemožné pamětihodnosti. Ale v té době nebyl žádný, který by motorkářům poradil, kde je ježdění nejzábavnější. Kde je klid, pohoda, výhledy do krajiny a spousta zatáček. Z toho vyšel postupně také podtitul: „čtení pro milovníky výhledů, náklonů a pohody“.

H&Z_2019_66-67.jpg

Pořádný motorkářský průvodce samozřejmě musí obsahovat známá místa, která by měl mít každý motorkář ve svých „pamětech“. Grossglockner, Passo Stelvio a nebo ty nejvyšší průsmyky francouzských Alp. Existuje ale celá řada mnohem méně známých a přitom často atraktivnějších míst. Která stojí za návštěvu. Nejsou tak „honosná“, nenajdete tam množství stánků se suvenýry, často k nim vedou úzké silnice vedoucí hlubokým lesem a nebo po pastvinách, ale je tam klid, pohoda a právě v takovýchto místech si řeknete, že je na světě ještě stále krásně. A objevování právě takovýchto míst je cílem projektů HORY & ZATÁČKY (ALPSKÝ MOTORKÁŘSKÝ PRŮVODCE) a MOTO QUEST.

Motorkářský průvodce HORY & ZATÁČKY vychází ve formátu A5 (147x210 mm), ve vazbě V4 (šité složky vlepené do měkké vazby), je plnobarevný a na kvalitním, křídovém papíru. Rozsah je 376 stran + obálka.

Obsahuje 327 jezdecky a turisticky zajímavých tras v horských oblastech Francie, včetně Pyrenejí a Korsiky, Švýcarska, Německa, Rakouska, Itálie, Slovinska, Černé Hory a Rumunska.

H&Z_2019_264-265.jpg

Popis každé trasy obsahuje stručný text, výškový profil, technické parametry, hodnocení, označení polohy v přehledné mapce oblasti a QR kód pro načtení karty trasy z mobilní aplikace MotoQuest.

Motorkářský průvodce HORY & ZATÁČKY má potenciál se dále rozšiřovat o nové oblasti a další trasy. Až na několik výjimek vedou všechny trasy po kvalitním asfaltu. Je totiž čím dál tím méně možností jezdit legálně mimo oficiální silniční síť, off-road a nechceme se dostat do situace, kdy popíšeme nějakou zajímavou horskou trasu a někdo podle našeho „návodu“ přijede k uzamčené závoře a nebo je lapen při činu a zatížen nemalou pokutou.

Na projektech HORY & ZATÁČKY a MOTO QUEST budeme dál pracovat. Když se podíváme na "mapu pokrytí", vidíme stále dost "bílých míst", která je nutno projet, popsat a doplnit jak do další knížky, tak i do aplikace.

Petr Fryč

Co si o tomto projektu myslíte?