Startovač - financování projektů

Elektromotorka pro vozíčkáře - crowfunding kampaň

Elektromotorka pro vozíčkáře

Nadšený konstruktér, motorkář - závodník, který neměl tolik štěstí a touha pomoci vozíčkářům na motorku. To jsou ty prvky, díky kterým to celé vzniklo

Technika

 

DSC_4163.jpg

 

Na začátku byl nápad.

 Chtěli bychom zpět vrátit pocit z řízení motorky lidem, kteří neměli štěstí a zdravotní stav jim standardní bike nedovolí řídit. Proto jsme se rozhodli začít projekt Amperia moto - Elektro motorky pro vozíčkáře.

Na co použijeme peníze?

Do projektu jsme šli hlavně s vlastními penězi, jelikož ale elektrobike a jeho výkon záleží hlavně na baterkách, chceme koupit co nejlepší. Proto bychom větší část použili na zbývající věci do Caf-e, hlavně Lithiové baterky a kontrolní systém k nim, abychom zajistili dlouhou životnost a vysoké výkony.

Zkompletujeme motorku, pořádně jí otestujeme a ukážeme veřejnosti. 

Co bychom udělali, když by nám nějaké finance zbyly? Začali bychom stavět RS-e. Jelikož nechceme s Caf-e skončit, ale chtěli bychom nabídnout vozíčkářům ještě silnější prožitky, tak bychom peníze využili i na vývoj RS-e.

Veškeré informace a detaily najdete na našem facebooku: Amperia-moto a i na Webu.

Proč elektromotorka ?

Samo se to nabízí, elektromotorka nemá olejovou vanu, nemá svody pod motorem a další věci, které by mohly vadit při osazování pomocných stabilizačních koleček. Taky je to ideální pro ovládání pouze rukama, není třeba řadit, tudíž odpadá spojka a řadící páka. V neposlední řadě je to budoucnost, elektromobilita má své místo místo už i v motorsportu a nevede si vůbec špatně.

Jaké bude vlastně Caf-e?

Caf-e je náš pilotní projekt, je to motocykl u kterého chceme hlavně vyzkoušet veškeré systémy v relativně bezpečném prostředí při nízkých napětích a proudech. I tak ale věříme, že bude zajímavé takže pár nudných čísel pro statistiky.

Max výkon - 16,3 Kw 22Hp
Kontinuální výkon - 6,4 Kw 10,7Hp
Maximální kroutící moment - 69 Nm
Kontinuální kroutící moment - 35,5 Nm
Převod - Single speed Direct drive
Kontroler - 2 režim. (Eco/Sport) 51,2VDC 200/500Amp
Kompletní BatteryPack - 51,2VDC – 5,120 Kwh

"Chci zpět na motorku"

Přesně tahle věta zněla v našich uších, když jsme začali projekt realizovat. Lukáš Šembera je tváří všech, co neměli štěstí jako on. Mladý závodník měl před sebou velké motocyklové závody. Místo na dráze bojoval po vážném úrazu na nemocničním lůžku. Ochrnul a musel se naučit žít jinak.

DSC_4165.jpg

 

Osudná nehoda.

Lukáš Šembera miloval motorky a závodění na nich už od útlého dětství. Jezdit na minibiku začal v osmi letech, ve třinácti se stal vítězem mistrovství Slovenska silničních motocyklů třídy 125 ccm. V roce 2008 obsadil 12. místo na mistrovství silničních motocyklů ve Španělsku. Byl mezi vyvolenými pro start na mistrovství světa. Ale osud rozhodl jinak.
Mladý závodník si vyrazil užít exhibiční závod pitbiků v brněnské Olympii, jen tak pro zábavu. Spadl, ale srdce závodníka mu nedovolilo vzdát to, a tak znovu nasedl. Chtěl udělat co nejlepší výsledek, proto pořádně přidal plyn. Čtyři metry před cílem mu ale podklouzlo zadní kolo a hlavou narazil do obrubníku. Pamatuje si jen, že ležel na zemi a křičel, že necítí půlku těla.

Říká, že jeho osudovým číslem je devítka. Vždycky ji měl na startu. A v den onoho exhibičního závodu bylo v kalendáři datum 19. 9. 2009! Verdikt lékařů zněl – fraktura čtvrtého a pátého obratle, porušená mícha. Svět se mu rázem obrátil vzhůru nohama. Musel řešit úplně jiné věci než boje o medaile. Ale nenechal se zdeptat. Už v nemocnici se zhlédl v americkém vozíčkáři Áronu Foteringenovi, který skáče z rampy a dělá salta na vozíku. Žije s vervou a nic nevzdává. Proto ho chceme vrátit zpět do sedla motocyklu. Zpět za závodní řídítka.

Vše je nachystáno.

Jak na tom vlastně projekt je? Máme hotové a zrepasované šasi motorky, připravené ve výrobě paraplegické kolečka a držáky baterek. Controller je připraven na zakrytování a finální montáž do motorky. Motor je nachystán v rámu a připraven na propojení. Zároveň byl kompletně přepracován design motorky včetně podsedlového rámu do stylu moderního Cafe Raceru. Chtěli jsme motorku odlišit a doufáme, že se nám to povedlo. Veškeré zbývající díly byly vybrány tak, aby byly co nejlépe kompatibilní s konceptem Caf-e.

Banner.jpg

DSC_4189.jpg

DSC_4193.jpg
Kdy to všechno chceme spustit ?

Nějaký čas nám to ještě zabere, ale pevně věříme, že s Vaší pomocí se nám povede motorku postavit funkčí na pit-lane ještě letos.

DSC_4177.jpg

A co pěknýho od nás dostaneš ? 

Moc si vážíme každého, kdo nám pomůže a proto jsme pro Vás připravili odměny a přidáváme náhled na některých z nich. 

odmeny2.jpg

 

 

Co si o tomto projektu myslíte?