Startovač - financování projektů

CHYTRÝ ŠANON - podnikání bez pokut - crowfunding kampaň

CHYTRÝ ŠANON - podnikání bez pokut

Pomozte nám zjednodušit začínajícím podnikatelům život! Chytrý šanon je pomůcka, která malého a středního podnikatele chrání před pokutami od úřadů.

Ostatní

O projektu:

Projekt Chytrý Šanon vzniknul jako vyústění několikaletého problému, který jsme jako parta mladých lidí pozorovali.

Lidé, kteří začali podnikat, vůbec nemají ponětí, co všechno musí v souvislosti se svým podnikáním udělat, jaké povinnosti plnit, kde se přihlásit apod. Protože v našem týmu jsou účetní, známe to z praxe. Každou chvíli se nás lidé ptali na nejrůznější věci, které sice souvisí s podnikáním, avšak naprosto nemají nic společného s účetnictvím.

Jak si máme označit provozovnu?

Můžu mít kancelář doma?

Mám zaměstnance, mám s ním (kromě pracovní smlouvy) něco podepsat?

Týká se mě GDPR?

Musím platit rozhlasové poplatky když nemám v kanclu rádio?

Mám mít reklamační řád?

Těch otázek byla spousta. A nutno říct - že když se podnikatel ptá, je to ještě dobrá varianta. Častěji platí to, že většina drobných podnikatelů nemá vůbec tušení, že se jich nějaké povinnosti nad rámec účetnictví týkají. 

Každopádně ať už to má někdo na salámu nebo kvůli tomu naopak nemůže spát, realita je neúprosná. Většina povinností se týká všech podnikatelů, ať velkých či malých, úplně stejně. A tak jednoho dne může přijít Živnostenský úřad, inspektorát práce, ČOI, ÚOOU apod. a udělat jim z podnikání peklo.

Korporace to mají jednoduché, buď na to mají vyčleněného zaměstnance, nebo si najmou někoho z 'velké čtyřky' (PricewaterhouseCoopers, KPMG, Deloitte a Ernst & Young). Jak to má ale vyřešit malý podnikatel? Na právníka to není - kromě toho ekonomicky by to pro žádného malého podnikatele nedávalo smysl. A navíc - právníci, kteří by se zaměřovali na komplexní problematiku podnikatelských povinností, vlastně ani nejsou.

Dobrý účetní má své práce dost a do podobných věcí se nepouští, protože to zkrátka a dobře není jeho práce. A to ani přesto, že si to někteří podnikatelé myslí nebo v to doufají.

Dlouho jsme přemýšleli, jak tohle vyřešit. Jak pomoct podnikateli pofackovat aspoň ty nejdůležitější povinnosti. Vždyť ono jich zas tolik není!?

No a tak vzniknul Chytrý šanon. Prolezli jsme úřady, najali si právníky, vytáhli statistiky z praxe a všechno to uspořádali tak, aby to bylo přehledné, jednoduché a cenově dostupné.

Chytrý šanon

Protože ve finále většina základních povinností vůči úřadům souvisí s nějakými dokumenty, má šanon fyzickou podobu. Oddělovače (nebo chcete-li záložky) jsou jakousi kuchařkou a návodem, co do šanonu všechno nacpat nebo co zařídit, aby byl úředník při kontrole spokojen. Podnikatel, který vše udělá podle návodu pak ví, že to nejdůležitější má vyřešené. A může se v klidu věnovat svému podnikání. 

Proč žádáme o podporu?

Rádi bychom Chytrý šanon z prototypu určeného pro nejbližší okolí dostali mezi co nejvíce podnikatelů a širokou veřejnost. Potřebujeme proto prostředky na marketing a na výrobu ve velkém.

Jestli se Vám naše myšlenka líbí, budeme rádi, když nám s tím pomůžete. Ať už finančně, nebo nasdílením! A ještě radši budeme, když Šanon pomůže Vám!

Petr Syrový - duchovní otec Šanonu :D

 

 

 

Co si o tomto projektu myslíte?