Startovač - financování projektů

Velká mongolská výprava - crowfunding kampaň

Velká mongolská výprava

Pomozte nám vykonat epickou pouť a napsat cestopis, který překoná Marca Pola

Knihy
Velká mongolská výprava

Pomozte nám vykonat epickou pouť a napsat cestopis, který překoná Marca Pola

10834954_456649144484210_2065317678891852215_o.jpg

Jsme tři, jsme (zatím) mladí, všichni jsme alespoň chvíli byli skauty a chtěli bychom něco dokázat. Na konci minulého léta jsme se rozhodli, že vykonáme cestu doslova přes půl světa. A čím jiným než lety osvědčeným českým výrobkem: Škodou Favorit. Naše cesta povede přes vyprahlé pouště i vysoká pohoří, pustinou i přelidněnými městy. Rozhodně to nebude jednoduché, ale my věříme, že je tato cesta proveditelná. V nejhorším případě nás čeká návrat Orient Expresem nebo nějaký ten čas v pustině. Nic na co by taková parta mladých skautů jako jsme my nedokázala.

_1070086.jpg

 Proč bych měl dávat těmhle lidem peníze?

Výborná otázka. První odpověď, která se nabízí, se samozřejmě nachází po pravé straně tohoto textu. Řekl bych, že naše cesta vyprodukuje mnoho fascinujících či zábavných historek a situací, které budou věrně zaneseny do našeho cestovního deníku, ze kterého posléze vytvoříme epos o třech cestovatelích protkaný dech beroucími fotografiemi. 

_1070041.jpg

Druhá odpověď je také velmi prostá. Je fakt, že jsme dva chudí studenti a jeden chudý začínající umělecký kovář. A i když byl náš expediční vůz levnější než jeho převod na jiného majitele, cesta na východ se prodraží. Víza jsou drahá a úplatky na hranicích jsou ještě dražší. Samozřejmě budeme vděční za jakoukoliv pomoc. Máte doma kanystr, který, nepoužíváte? Kola z Favorita, který už nemáte? Prosím, napište nám, rádi vás zbavíme těchto věcí.

_1070105.jpg

A pokud jste již netrpěliví tak pro vás máme první kapitolu našeho epického cestopisu od našeho vrchního písaře - Jakuba Šreina

Kapitola první: Zimní výprava

Můj den začal jako každý. Zaspal sem, a tedy když zbytek týmu přijel v našem nově pořízeném voze, zrovna jsem ve spěchu dokončoval svou snídani. Poté, co jsem byl oběma svými budoucími spolucestovateli, Vaškem i Oliverem, řádně pohaněn za svou nedochvilnost, jsme vyrazili na cestu do Českého Brodu. Jediné, co kazilo krásnou cestou po vedlejších silnicích zasněženou krajinou, byly strašlivé mechanické zvuky, které auto vydávalo. Nejzajímavější z těchto zvuků byl táhly, pískavý zvuk, které auto vydávalo, dokud motor nedosáhl 3000 otáček za minutu. Rychle jsme si tedy osvojili techniku protočení motoru na neutrál po každém rozjezdu. Cestou jsme se střídali v řízení, abychom si osvojili řízení auta bez posilovače řízení a s řadicí pákou, která se v zařazené rychlosti pohybuje podobně jako v neutrálu. Při jedné výměně řidičů a následném otáčení Vašek zjistil, že při zařazení zpátečky je nutné posunout páku někam mezi nohy spolujezdce. Až na tyto drobné závady bylo auto v pořádku a úspěšně jsme dojeli do dílny poblíž Českého Brodu. V dílně jsme se seznámili s Oliverovým známým mechanikem, který nám auto dokonce pochválil. Také objevil důvod pískání: velmi povolený řemen vedoucí k alternátoru. Tuto závadu rychle opravil a velmi ochotně s námi prošel nabídku tlumičů pro Škodu Favorit. Z tohoto průzkumu vyplynulo, že se budeme muset smířit s původními tlumiči, protože nové leží mimo naše poněkud omezené finanční možnosti.  

WP_20141223_002.jpg

 

Co si o tomto projektu myslíte?