Startovač - financování projektů

Cesta za snem - Škoda 110L na Rallye Monte Carlo - crowfunding kampaň

Cesta za snem - Škoda 110L na Rallye Monte Carlo

Chceme vytvořit DVD o naší účasti se Škodou 110L na Rallye Monte Carlo. Jako první jsme s ní dojeli do cíle. 45 let od prvního pokusu.

Film & Video

Chceme vytvořit film na DVD – CESTA ZA SNEM, o naší účasti na Rallye Monte Carlo v letošním roce.

Náš tým, Czechs4Monte.cz, se Vám teď krátce pokusíme představit i samotný průběh XIX. Ročníku Rallye Monte Carlo Historique 2016.

 Untitled.png

Na přelomu ledna a února jsme si splnili velký sen. S naším týmem Czechs4Monte.cz jsme se zúčastnili Rallye Monte Carlo! Cestu jsme absolvovali s vozem, který jsme si sami, převážně o víkendech, postavili. Během stavby nám ale pomohlo i několik lidí z našeho okolí. Na samém konci jsme mohli hrdě konstatovat, že první stodesítka projela cílovou rampou Rallye Monte Carlo v monackém přístavu. Konečně! Od prvního pokusu letos uteklo už 45 let. S našimi zážitky z tohoto podniku bychom se teď rádi podělili i s Vámi. Jelikož ale rozumíme hlavně autům, tak jsme náš tým doplnili o kameramany a teď hledáme prostředky na střihače k produkci připravovaného DVD.

Abychom vytvořili kvalitní DVD o naší cestě za snem, chceme vybrat alespoň 66 000 Kč, jde o částku, která nám skutečně vytrhne trn z paty.

Zároveň bychom rádi touto cestou vytvořili distribuční kanál pro náš film. Pokud na tuto částku nedosáhneme, peníze se Vám jednoduše vrátí. Je to buď, anebo. Natočeného materiálu máme opravdu dostatek, nejen z auta, průjezdů, rozhovory před starty, po dojezdech apod.  

K vidění budou vozy jako Lancia Stratos, Renault 5, kterým byl letošní ročník věnovaný, polské fiaty, Porsche 911, Volkswagen Golf GTI, Alpinky 1100 - jedna z nich letos zvítězila, českokrumlovská Škoda 130 RS a mnohé další. Aut bylo přihlášených více jak 300!

po.jpg

Proto se obracíme s prosbou o pomoc na Vás!

Naším vozem byla původně obyčejná stodesítka, Škoda 110L, která byla po mnoha desítkách (stovkách?) hodin upravena podle výkresů, plánků, fotografií a rad do podoby vozu Škoda 110L Rallye z roku 1976. To proto, že jsme našli jen 3 existující černobílé fotografie, z původních účastí v letech 1971 a 1972 na Rallye Monte Carlo. Kdy se stodesítka ani s jednou z norských posádek do Monaka z Osla nepodívala… Toto změnit byl také náš hlavní cíl. Dostat po 45 letech od prvního startu vůz Škoda 110L Rallye do cíle.

Přípravy začaly nenápadně...

DSC_8442 - Copy.jpg

Ivan, pilot, se zúčastnil mnoha rallye závodů s nejrůznějšími vozy. Například jeho Škoda Octavia Touring Sport je k vidění v automobilovém muzeu v Lánech, nebo s dieselovou Fabii vyhrál kategorii Mistrovství republiky 2005 ve sprint rallye. Jeho hlavní, velký dětský sen, se ale od začátku jeho jezdecké kariéry v roce 1993, musel kvůli pracovním povinnostem upozadit. Náročná, ale krásná Rallye Monte Carlo byla stále v nedohlednu. Jenže Ivan svým snem žil. Postupně mu za několik let přišlo ve všech možných balíčcích snad celé auto. Když se o svém tajném plánu zmínil před několika mechaniky, bylo o osudu mnoha příštích víkendů rozhodnuto.

 Tým tvořil Ivan a jeho kolegové z práce, jednak mechanici ale i podpůrný tým. Zkušenosti jsme získávali i od posádek které se této přibližně tří tisíc kilometrů dlouhé akce zúčastnili v minulosti. Jeden z nich, František Vahala, se pak k našemu týmu přidal a jel rallye znovu jako navigátor.

Volba vozu na této velkolepé sportovní akci má dvě omezení. Jednak vůz pro Rallye Monte Carlo Historique musí splňovat věkové omezení na rok výroby (1955 - 1980) a zároveň se musel typově v minulosti Rallye Monte Carlo zúčastnit. Z této omezené volby je nám Čechám nejbližší automobilka Škoda. Z dostupných vozů se naší pozornosti dostávalo nejvíce, i díky svému příběhu, právě stodesítce. S tou většina z nás nejen v sedmdesátých letech vyrůstala. Ale navíc tam zůstával příběh o voze, který soutěž ještě nedokončil. Přitom se stal základem pro později vyráběné kupé 110 Ra ještě později pro slavnou stotřicítku. Ta byla upravena i do verze 130 RS a vznikl tak vůz který ve své třídě v roce 1977 Rallye Monte Carlo vyhrál s posádkou číslo 49, Blahna-Hlávka.

Po mnoha hodinách v dílně, lakovně, garážích a na silnicích jsme měli připravený vůz.

Untitledp.jpg

Díky sponzorům a partnerům se nám podařilo zaplatit nemalé startovné a připravit potřebné zázemí a vybavení abychom mohli vůbec vyrazit. Na cestě nás pak potkalo více problémů nesouvisejících s vozem, než se samotným speciálem, ten byl postaven skoro dokonale.

Start Bad Hombourg.jpg

 Slavnostní starty závodu jsou rozmístěny po celé Evropě, Oslo, Barcelona, Remeš, Glasgow, my jsme vyrazili z německého Bad Homburgu. Už tam se potkávají nejrůznější historické vozy z celého světa, aby vyrazili za zbytkem startovního pole, více než 300 účastníků, do Monaka. Tam i po více než sto letech probíhá to klasické rallye shromáždění přihlášených motoristů. I po nonstop dnu dlouhé cestě se všichni v přístavu nadšeně vítají, jako by snad jen v papučích právě vyšli z hotelového pokoje. Aby ne, pro některé je vůz skutečně pokojem a v případě potřeby ve voze přespávají.

slavobrána.jpg

Druhý den se vyráželo z Monaka do Valence, které je už několik let střediskem podniku. Cestou probíhají rychlostní zkoušky, stejně jako další dny v okolí tohoto francouzského města. To nejlepší a nejklasičtější ale nastává pro všechny posádky, fanoušky, ale nejen příznivce motorsportu, po návratu do Monaka, Noc dlouhých nožů.

na trati.jpg

 Serpentiny v okolí col de Turini jsou obsazeny i přes noční resp. ranní, hodiny mnoha fanoušky všech věkových kategorií a ve velkém množství z těchto serpentin hoří velké vatry. Jinak tichou nocí se ozývají pokřiky fanoušků informujících o správném směru na křižovatkách, duní závodní motory, rezonují výfuky a v těch horších případech se ozývají zvuky mačkajících se plechů a rozbitých skel. I přesto, že do poslední chvíle nepoznáte, kdo se kolem Vás zrovna prořítí, tak Vás atmosféra této noci Vás doslova pohltí. Tmu a mlhu v údolích prořezávají světelné rampy, které jsou snad ze všech stran a v nejrůznějších úrovních a směrech. Takto projíždějící vozidla už jen násobí silné zážitky z minulých dnů a způsobí, že je něco tak fascinujícího, že zapomenete na všechny problémy spojené se stavbou vozu nebo na drobná škobrtnutí na cestě do Monaka.

cíl.jpg

Pokud byste se rádi dozvěděli více, ale hlavně viděli naší cestu na vlastní oči, budeme rádi, pokud nás podpoříte a pomůžete nám vydat hezkou vzpomínku na Rallye Monte Carlo Historique 2016.

Film bychom rádi vydali na podzim tohoto roku.

Náš tým

Středem našeho týmů je Ivan Pistulka, který se od roku 1993 účastnil nejrůznějších rallye podniků jako amatérský jezdec. Okolo tohoto mistra republiky z roku 2005 v kategorii D9 ve sprint rallye, se sešel tým, který postavil a doprovodil první stodesítku až do monackého přístavu na cílovou rampu.

Mechanici Honza Hnátko, Roman Blažek a Renda Černý, jsou ti, kterým se pod rukama narodila naše stodesítka. Ta, která až na jeden technický problém dojela v pořádku tuto téměř 3000 kilometrů dlouhou rallye. I onen problém s brzdami těsně před Monakem ale kluci zvládli úspěšně vyřešit a opravit a vůz jel, ale hlavně brzdil dále.

12605428_737759993024314_1595026532813421610_o.jpg

Navigátorem byl František Vahala, motoristický novinář, který jako jediný už měl zkušenost s Rallye Monte Carlo Historique. V roce 2012 se zúčastnil s vozem Innocenti Mini.

Dalšími členy podpůrného týmu byli Pavel Erben, fotograf Ondřej Kroutil a kameramani Martin Mazuch a Lukáš Kolařík, z Rallye Fans Katovice, kteří se postarali o filmový materiál.

M team 2C.jpg

Myslíme si, že jsme stodesítce žádnou ostudu neudělali, ba naopak. Kdekoliv jsme zastavili, byla naše Škodovka pro fanoušky zajímavější, než některá z mnoha devětsetjedenáctek. Zájem na našem voze poutal jednak vepředu umístěný chladič, ale i samotná značka Škoda, málo kdo jí poznal. Aby ne, stodesítka se vrátila po dlouhých 45 letech… 

Některé z odměn za Váš příspěvek:

Podpisová kartička dle vlastního výběru, s podpisy členy týmu.

iiii.jpg

Sluneční brýle Czechs4Monte.cz 2016

Btýle.jpg

Hrneček Czechs4Monte.cz 2016

hrnek.jpgObal DVD filmu Cesta za snem o voze ŠKODA 110L na XIX. Rallye Monte Carlo Historique 2016

A.jpg

Kombinéza navigátora Františka Vahaly

20160605_093755.jpg

Týmová bunda Czechs4Monte.cz 2016

20160605_093502.jpg

Co si o tomto projektu myslíte?