Cesta k Boeingu 737 | crowdfunding kampaň

Cesta k Boeingu 737

Dokument o tom, jak se z kluků rodí dopravní piloti. Průběh výcviku, kolik stojí, kdy začít a kde? O tom bude tento projekt. Prosím podpořte ho...

Ostatní

Líbí? Dejte to vědět ostatním.

 Díky za podporu F/O Petru Švancarovi ze spol. Travel Service.

Novinky:

Za těch pár dnů, co jsme s tímto projektem vykoukli na světlo světa se do této připravované dokumentární show zapojilo již 27 Startérů, kteří přispěli financemi, za což Vám nesmírně děkujeme....

Přijal jsem také pozvání do pořadu Snídaně s Novou, kde jsem měl možnost představit a seznámit diváky s průběhem natáčení tohoto projektu o tom, jak vypadá výcvik pilotů od úplného začátku až po dopravní letadlo. Hned jak budou ke stažení, přidám...

Mějte pěknou sobotu.

IMG_4049.jpg

 

Novinky:

Podpora, které si nesmírně vážíme, přichází každý den ze všech koutů světa a od lidí, kteří mají s létáním hodně společného.

Díky za support Capt. Vojtěch Vicsapi.

 

Zdravím Vás, startovači.

Rád bych Vám představil tento projekt, který se jmenuje 

Cesta k Boeingu 737

 

 

10455403_1450292838579946_2139706297708424459_n.jpg

foto: S Tomášem Demelem v kabině Boeingu 737- 800

 

Stát se pilotem dopravního letadla je dlouhá a nákladná záležitost. Je to však sen mnoha lidí včetně mě. 

Před pár měsíci se mi podařilo úspěšně dokončit ,,teorii" dopravního pilota na ÚCL (Úřad civilního letectví) v Praze a díky skoro rok trvajícímu učení se mi otevřela možnost pokračovat v praktickém výcviku na obchodního pilota.

Rád bych za získané peníze natočil o tomto navazujícím létání několika dílný dokument. Poutavý příběh ze života kluka, který měl sen, stát se dopravním pilotem.

Popravdě nebude to vyprávění pouze o mém počínání, v tomto několika dílném dokumentu natočíme příběhy i dalších mladých kadetů z celé ČR, kteří doufají a věří ve stejný cíl. Usednout na pravou sedačku do dopravního letadla jako první důstojníci. Začátky, těžké, ale krásné chvíle, dále průběh, kde už má jeden z dalších kadetů v našem snímku větší sebevědomí a připravuje se na náročnější pasáže. Nebude chybět ani velké finále kadeta, který už má vše hotové a čeká na vytoužený pohovor u letecké společnosti. 

Je to skvělá možnost jak vám přiblížit svět začínajících letců. Ukázat Vám záběry z pilotní kuchyně - cockpitu, jak se tam potíme, co musíme zvládnout, čím musím projít a hlavně momenty euforie z každé povedené lekce, kdy vás instruktor pochválí...

Možná, že se někdo z vás, díky tomuto dokumentu o ,,kadetech v oblacích" přihlásí do létecké školy a splní si také svůj sen. Věřím v to.

Plánujeme natáčet na místech k tomu nejvhodnějších - mezinárodní letiště, aeroklubové letiště,  hangáry, cockpity a jiné zajímavé místa, kde se scházejí skvělí a vzdělaní lidé nebo kde se sbírají potřebné zkušenosti, zážitky a informace.

O zábavné, napínavé nebo vyhrocené momenty určitě nouze nebude.

Prosím podpořte tento projekt a dejte nám šanci, abychom získané informace, záběry a skvělý dokument mohli šířit mezi vás.

Děkuji

 

13346546_10205856258828138_6668752370121172768_n.jpg

foto: Jedno z mých prvních nastartování letadla Cessna 172

Kdy to všechno začalo:

Začalo to kde jinde, než v plenkách. Máma mi jednou vyprávěla, že když mi byly 3 roky, vylezl jsem do otevřeného okna ve 3. patře a díval se na vlaštovky. Naštěstí mě zachránila dříve, než jsem si na jednu z nich zahrál. To mi zůstalo dodnes, akorát s tím rozdílem, že už mě neberou vlasťovky živé, nýbrž vlaštovky motorové. 

Později jsem začal stavět modely letadel, měl jsem asi 20 draků, pár knížek o létání a modrého plastového parašutistu s padákem. V okolí 30 km jsme neměli letiště, jsem kluk z Kopřivnice, proto jsem začal hrát hokej. S vidinou, že se stane hokej mým budoucím zaměstnáním, jsem mu obětoval všechno. Z jazykové školy jsem přešel na hokejovou, místo košilí začal nosit mikiny s kapucí, kšiltovku. Jak se říká, byla ze mě typická hokejka.

Jenže to by nebyl osud, kdyby to nezamotal, jak je ostatně v jeho zvyku… Byli jsme v Ostravě na hokejovém zápase (tenkrát ještě stál tréninkový stadión Ledňáček). Po vysoké prohře jsme se s klukama z týmu vydali do nákupního centra, abychom zahnali čas před odjezdem domů, než se dohraje utkání staršího ročníku. Všude bylo plno lidí. Už z dálky mě zaujala prodejna knih, jejíž výlohu zdobil plakát nového booku Nagano 98 s Dominikem Haškem na titulní straně. Mé kroky vedly automaticky do sekce sport. Knihy jsem měl rád.

Byla tam. Bible hokeje… Nagano 98. Kniha s Hašanem v bráně. Musel jsem ji mít. Když jsem ji tahal z regálu hezky uskládaných knih, vypadla ještě další, jiná kniha, která tam svým tématem nezapadala. Jsem slušně vychovaný, proto jsem ji zvedl ze země, otočil ji, abych se podíval, co je zač. Byla to encyklopedie letadel. Otevřel jsem ji a uviděl všechny ty nádherné stroje…  Bylo vymalováno. Letadla mne začala od tohoto okamžiku opět pronásledovat.

118090.jpg

Foto: Encyklopedie letadel

Chtěl jsem o nich znát všechno. Z čeho se vyrábí, jak létají vysoko, jak rychle, co se s nimi dá dělat, jak se řídí… Bylo mi jasné, že tohle chci opravdu jednou dělat. Po návratu domů jsem si pořídil hru FlySim. a začal poprvé létat na PC. Zavolal jsem i tátovi od mého kamaráda, protože to byl jediný člověk, kterého jsem jako pilota znal, aby mne vzal na letiště s sebou. Udělal to a za měsíc se můj sen poprvé splnil. Letěl jsem v opravdovém letadle. 

Flight-Simulator-1998.jpg

 foto: Flight Simulator 98

Skutečné létání:

Zhruba před 2 lety se mi naskytla možnost a létání jsem začal dělat naplno. U leteckého doktora na ÚLZ jsem prošel všemi kontrolami, úspěšně dokončil základní písemnou teorii a začal létat výcvik na letounu Cessna 172. Prošel jsem výcvikem soukromého pilota (PPL) a uvažoval, co dál.

 Video: Jedno z mých prvních přistání... tzv. na čumák!

 

Kurz angličtiny byl nutný. Splněno. Měl jsem s naší leteckou školou možnost létat i do zahraničí na mise, ovšem jako operátor do míst, kde se zajišťovala vakcinace lesů speciálními granulemi, které byly určeny pro vzteklinou nakaženou divokou zvěř. Létalo se nad územím Rumunska, Černé hory, Polska a Kosova… Byla to fantastická zkušenost s úžasnými lidmi. Kolik legrace jsme tam zažili.

liškaři.jpg

Foto: Liškařská banda na vakcinační misi v Černé hoře 2015

15135868_1823814817894411_38220424929678059_n.jpg

foto: Černá Hora, Rumunsko, Kosovo

 

Následovala náročnější letecká prohlídka u lékaře tzv. „ jednička,“. Tady nechyběla konzultace s psychologem, různé paměťové testy, koordinace pohybů a další zajímavé vyšetření. Po úspěšném zvládnutí následovala teoretická příprava dopravního pilota na VUT v Brně, která se skládala ze 14 předmětů, jako jsou Meteorologie, Navigace, Systémy, Přístroje, Letecké právo a jiné. V Praze jsem na útvaru civilního letectví musel tyto zkoušky zvládnout i v angličtině.

Nyní bych mohl pokračovat na pilota obchodního, ale není to tak jednoduché. Jak už jsem zmínil na začátku tohoto projektu, létání je nesmírně nákladná záležitost. Proto jsem se rozhodl, požádat Vás o podporu. Velmi rád bych zároveň za záskané peníze natočil poutavý mini seriál / dokument / příběh ze světa mladých začínajících pilotů.

Máme to tady u nás v ČR moc hezké.... 

 

13621581_1119990414706663_1989296421_o.jpg

 

foto: Žermanická přehrada

LUK_8897.jpg

foto: Štramberk a Kotouč

 

LUK_9052.jpg

foto: přiblížení k letišti Mošnov

Jak financuji létání:

Značnou část náletu hodin financuji z vlastních zdrojů. Je to ovšem velmi nákladné. Doposud mne výcvik se všemi zdravotními prohlídkami, školou a vybavením stál okolo 350.000,-Kč. Cena výcviku obchodního pilota a dalších důležitých doložek vychází okolo 500.000,-Kč. A to nehovořím o typové zkoušce na Boeing, která stojí něco málo přes 600.000,-Kč. Snažím se ke svému zaměstnání chodit navíc i na brigády a různé „fušky“, jak se říká. Ale šetření jde pomalu. Navíc doba, do kdy musí mít absolvent celý výcvik dokončený kvůli platnosti certifikátu obchodního pilota se všemi dalšími hodnostmi, je omezená na 36 měsíců.

LUK_8894.jpg

 

Proč chci být dopravní pilot:

Protože mě na létání baví úplně všechno. Je to zdravá závislost. Samozřejmostí je neustálé sebevzdělávání, které je sice náročné, ale bezpodmínečně nutné. A když zvednete letadlo nahoru a máte čas se podívat z okna, vždy Vás ohromí nekonečný výhled.

Neřešíte problémy druhých, pouze to, aby člověk dopravil cestující bezpečně na místo zábavy, práce a odpočinku nebo přistál zpět na letišti po 30 ti minutovém letu při západu slunce a pozoroval úžas v jejich tvářích. Je to vzrušující, fascinující a nádherná věc. Kdo někdy letěl, potvrdí o čem hovořím. 

Měl jsem štěstí se do kabiny Boeingu 737-800 podívat... nádhera a obrovská motivace...

10563043_1450292875246609_3392967040764771569_n.jpg

foto: cockpit Boeingu 737-800

10455403_1450292838579946_2139706297708424459_n.jpg

foto: S Tomem Demelem v kabině Boeingu 737-800

Cena výcviku:

Níže uvádím konkrétní ceny výcviků, na které budou vybrané prostředky použity. Dále pro vysvětlení popisuji, co znamenají, kolik se musí pro jejich splnění odlétat hodin a na jakém typu letadla se bude létat. (Doby výcviku se mohou různit – podle toho, který započnu jako první).

  • CPL (commercial pilot license) je licence obchodního pilota, která opravňuje pro létání za úplatu. S licencí CPL můžete létat jako druhý pilot na letadle nasazeném na obchodní let. Pro získání tohoto stupně kvalifikace je nutné nejprve získat PPL (licence soukromého pilota, o které jsem se už zmínil, že ji mám) a mít minimální nálet 200 hodin, z toho minimálně 100 jako PIC (velitel letadla – pilot in command). Doba výcviku 25 hodin. Létá se na letounu Cessna 172.
  • SEP-IR – (instrument rating) je přístrojová doložka na jednomotorové letadlo, která opravňuje jejího držitele k řízení letadla za podmínek letu podle přístrojů, kvůli zhoršeným meteorologickým podmínkám. Létá se na letounu Cessna 172 + simulator.
  • Cena: 280.000,-Kč

 ....................................................

  • MEP – (multiengine plane) - dvoumotorové letadlo je dalším důležitým krokem k rozšíření licence pro létání na dopravním letadle. Na tomto větším letadle se trénují například lety, přistání nebo nouzové přistání s jedním funkčním motorem. Doba výcviku 6 hodin ve vzduchu a 7 hodin teorie na zemi. Létá se na letounu Cessna 303 Crousider.
  • MEP-IR – (instrument rating) je přístrojová doložka na dvoumotorové letadlo, která opravňuje jejího držitele k řízení dvoumotorového letadla za podmínek letu podle přístrojů, kvůli zhoršeným meteorologickým podmínkám. Létá se na letounu Cessna 303 Crousider + simulátor.
  • Cena: 220.000,-Kč

Celková částka se tedy pohybuje okolo 500.000,-Kč

..........................................................................................................................

Video: Servisní let z Brna do Devy, mezipřistání v Baia Mare Rumunsko

Na čem se létá:

Cessna 172 – Známá také pod obchodním jménem Skyhawk se vyrábí od roku 1956 v americkém Kansasu. Za tu dobu se stala nejúspěšnějším čtyřmístným letadlem na světě. Vděčí za to jednoduché ovladatelnosti, vysokému komfortu letu a ekonomickému provozu. Cestovní rychlost letounu Cessna 172 je 180-200 km/h, kabina pojme pilota, tři cestující a 50 kg zavazadel. Dolet se u tohoto letounu pohybuje okolo 1100 km, maximální letová výška je 4100 m a váha okolo 950 kg. Zkratka SEP.

14741092_1807654129510480_2066201657_n.jpg

foto: Cessna 172 Skyhawk

Cessna 172 RG – Oproti běžné Cessně 172 má silnější motor o 180 koňských silách, zatahovací podvozek a stavitelnou vrtuli. Díky těmto atributům dosahuje cestovní rychlosti okolo 215 km/h. Velikost nádrží o objemu 66 galonů umožňuje vytrvalost přes 5 hodin letu. Díky zatahovacímu podvozku a stavitelné vrtuli se tento typ stává součástí „vyšší,“ licence obchodního pilota.

p1180510.jpg

foto: Cessna 172 RG se stavitelnou vrtulí a zatahovacím podvozkem

Cessna t303 Crusader – Jedná se dolnoplošník s motory v gondolách na křídlech, klasickými ocasními plochami a zatahovatelným podvozkem. Letoun pojme 5 cestujících + 1 pilota. Cestovní rychlost se pohybuje 370 km/h, dolet okolo 1800 km, maximální letová výška je 7500 m, váha 2200 kg.  Na tomto stroji je potřeba odlétat v rámci výcviku pár hodin, kvůli přezkoušení na více motorová letadla. Vše je zakončeno závěrečnou zkouškou s examinátorem (něco jako náročnější autoškola).  Zkratka MEP.

cessna-t303-ok-elo-private-ostrava-osr-lkmt.jpg

foto: Cessna 303 Crusader

Boeing 737-800 NG – Dvouproudový dopravní letoun pro cca 195 cestujících. Dolet 5500 km, rychlost 0.78 Mach, váha přes 50 tun. Co víc k tomuto letadlu dodat? Je to prostě nádherná „ženská“.

ok-tvn-travel-service-boeing-737-8bkwl_PlanespottersNet_251987.jpg

 foto: Boeing 737-800 společnosti Travel Service

Jednou bych své zkušenosti chtěl dále předávat mladým, zapáleným, a stejně tak nadšeným klukům, jako jsem byl (a stále jsem) já, a naučil je to, co naučil můj instruktor Jirka Šufana mě.

Je důležité si plnit sny, život je neskutečně krátký na to, abychom nad nimi pouze přemýšleli a měli je jako nedosažitelný cíl. Někdy je to náročnější, proto je skvělé, že byl založen startovač.cz – kvůli nám, kvůli lidem, kvůli těm, kteří chtějí žít o něco lepší život, objevovat, měnit a předávat informace a zážitky světu, lidem, kteří se bohužel nemohou na dobrodružství z jakéhokoliv důvodu vydat také. A aby byl založen také kvůli Vám, abyste lidem společnými silami jejich sny mohli splnit. Stát se jejími fanoušky a sledoval, jak se díky Vám dostávají tam, kde chtějí.

Děkuji Vám za podporu.

René Kuboš

Část z odměn, které máme pro Vás připravené:

klíčenka

_vyr_82615901009.jpg

 

letecké křidélka v dárkové krabičce

0000000923_01.jpg

originál zápisky ze studia dopravního pilota

16389166_1861713137437912_430176238_o.jpg

 

letecká nášivka

patch-boeing-737-s11.jpg

 

Vodě odolná samolepka na auto, kolo, atd...

sticker,420x460-pad,420x460,f8f8f8.u5.jpg

 

Kapitánská památeční ,,frčka,, výložka

vylozka-kapitan.jpg

 

Ostatní odměny, které pro Vás máme jsou ve fází realizace ( tričko, kšiltovka, letenka, atd..)

 

 

Co si o tomto projektu myslíte?

  • Splněno 29 400 Kč (9 %)
  • 9 %
  • 300 000 Kč požadováno
  • již skončilo
  • Nelze podpořit
  • Na tento projekt už přispěl 1 Startér

Autor projektu

René Kuboš - obrázek
  • projekt od René Kuboš
  • Česká republika

Odměny (Rewards)

200 Kč

INSTRUKTOR - nejdůležitější osoba

I když je to částka malá, pro tento projekt je nesmírně důležitá.
- Památeční letenka s vašim jménem.
Vaše jméno si zaslouží poděkování a čestné místo na našem FB.

Počet odměn není omezen

Nelze podpořit
300 Kč

PILOT ŽÁK

S touto částkou začíná být jasné, že tento projekt neberete na lehkou váhu. Děkuji za podporu.
- Památeční letenka s vašim jménem
Každému z Vás přijde poděkování formou emailu a v každém díle Cesta za Boeingem 737 v závěrečných titulcích se objeví Vaše jméno.

Počet odměn není omezen

Nelze podpořit
500 Kč

SOUKROMÝ PILOT

- Originální letecká klíčenka jako vzpomínka na to, že jsi a vždy budeš součástí projektu.
- vzpomínková letenka s tvým jménem a poděkováním
- poděkování na FB a emailem pro nás bude ctí
- tvé jméno rovněž poběží v závěrečných titulcích každého dílu.

Počet odměn není omezen

Nelze podpořit
800 Kč

OBCHODNÍ PILOT

Děkuji za příspěvek...
Jako odměnu jsem vybral:
- originální letecká klíčenka
- voděodolná samolepka Boeingu 737, kterou si můžeš nalepit na auto, motorku nebo na kolo
- památeční letenka Cesta k Boeingu 737
- poděkování na FB a v každém díle Cesta k Boeingu 737

Počet odměn není omezen

Nelze podpořit
1 000 Kč

PILOT INSTRUKTOR

Aby ses měl před sluncem čím krýt - kšiltovka s logem projektu Cesta k Boeingu 737
- letecká klíčenka
- vodě odolná samolepka Boeing 737
- památeční letenka s tvým jménem a poděkováním
- poděkování na FB a v každém díle dokumentu

Počet odměn není omezen

Nelze podpořit
2 000 Kč

DOPRAVNÍ PILOT - FIRST OFFICER

Vážím si Vaší podpory, proto každý, kdo podpoří tento projekt získá:
- tričko s límečkem a logem
- památeční letenka s tvým jménem a poděkováním
- letecká stylová klíčenka
- voděodolná samolepka Boeing 737
- v titulcích tvé jméno a poděkování na FB

Počet odměn není omezen

Nelze podpořit
3 000 Kč

DOPRAVNÍ PILOT - KAPITÁN

Děkuji, že touto částkou zvýšíte šance k úspěchu tohoto projektu Cesta k Boeingu 737.
- tričko s límečkem a logem (velikost do info)
- kšiltovka s logem projektu
- malé letecké křidélka v dárkové krabičce
- památeční letenka s tvým jménem a poděkováním
- letecká nášivka
- stylová letecké klíčenka
- vodě odolná samolepka Boeing 737
- v titulcích tvé jméno a poděkování na FB


Počet odměn není omezen

Nelze podpořit
5 000 Kč

DOPRAVNÍ PILOT - INSTRUKTOR

Tohle už je částka, díky které byste se měli cítit jako opravdoví piloti.
- tričko s límečkem a logem
- kšiltovka s logem
- velké letecké křidélka v dárkové krabičce
- kapitánská památeční ,,výložka,,
- letecká nášivka
- památeční letenka s tvým jménem a poděkováním
- v dokumentu Cesta k Boeingu 737 najdete vaše jméno
- poděkování na FB je samozřejmostí


* frčka - nárameník označující hodnost pilota...
Jeden proužek - kadet, dva proužky - obchodní pilot, tři proužky - první důstojník v dopravě a čtyři proužky - kapitánská hodnost

Počet odměn není omezen

Nelze podpořit
10 000 Kč

DOPRAVNÍ PILOT - EXAMINÁTOR

Den strávený s pilotem a instruktorem - briefing, let samotný, poletový rozbor.
- společný let letadlem v rámci výcviku s instruktorem (1 osoba)
- letecká nášivka
- velké křidélka v dárkové krabičce
- památeční letenka s tvým jménem a poděkováním
- originál kapitánská ,,frčka,,
- originál zápisky ze studia dopravního pilota
- tvé jméno/logo firmy v titulcích projektu Cesta k Boeingu 737

* frčka - nárameník označující hodnost pilota...
Jeden proužek - kadet, dva proužky - obchodní pilot, tři proužky - první důstojník v dopravě a čtyři proužky - kapitánská hodnost

Počet odměn není omezen

Nelze podpořit
20 000 Kč

DOPRANÍ PILOT - V DŮCHODU

Den s pilotem a instruktorem - briefing, let samotný, poletový rozbor (1 osoba)
- společný 30 minový let letadlem pro 3 osoby
- certifikát o absolvování letu
- letecká nášivka
- velké křidélka v dárkové krabičce
- památeční letenka s poděkováním
- originál kapitánská ,,frčka,,
- originál zápisky ze studia dopravního pilota
- tvé jméno/logo firmy v titulcích projektu Cesta k Boeingu 737

Počet odměn není omezen

Nelze podpořit
30 000 Kč

KOSMONAUT

Společný výlet letadlem do Jeseníků na Praděd a přečerpávací elektrárnu Dlouhé stráně (pro 3 osoby).
- košile s kapsami a krátkým rukávem (velikost pište do dodatku)
- velké letecké křidélka v dárkové krabičce
- stylová letecká klíčenka
- letecká nášivka
- Kapitánské ,,frčky,,.
- památeční letenka s tvým jménem a poděkováním
- v dokumentu Cesta k Boeingu 737 najdete vaše jméno
- poděkování na FB je samozřejmostí


* frčka - nárameník označující hodnost pilota...
Jeden proužek - kadet, dva proužky - obchodní pilot, tři proužky - první důstojník v dopravě a čtyři proužky - kapitánská hodnost

Počet odměn není omezen

Nelze podpořit
50 000 Kč

SUPERMAN

Den s pilotem a instruktorem - briefing, let samotný, poletový rozbor (1 osoba)
- společný let letadlem v rámci výcviku s instruktorem
- certifikát o absolvování letu
- společný výlet letadlem do Vysokých Tater na Slovensko (pro 3 osoby)
- košile s kapsami a krátkým rukávem (velikost pište do dodatku)
- velké letecké křidélka v dárkové krabičce
- Kapitánské ,,frčky,,
- památeční letenka s tvým jménem a poděkováním
- letecká nášIvka
- stylová letecká klíčenka
- v dokumentu Cesta k Boeingu 737 najdete vaše jméno
- poděkování na FB je samozřejmostí

Počet odměn není omezen

Nelze podpořit