Kampaň "Pomozte Zadním vrátkům zůstat otevřená" se ve výši zaslané podpory přehoupla přes 50%
poděkování, informace o režimu kampaně, pohled "pod pokličku" provozu Vrátek, prosba o sdílení, vybrání si odměn
Milí „startovači“, v délce i ve výši zaslané podpory jsme těsně za polovinou kampaně a díky Vašemu nákupu odměn či dokonce i čistě finanční podpoře se podařilo dosáhnout 51% z cílové částky. Vás, mých „vrátkovských hrdinů“, je k dnešnímu dni 106. Jsem Vám neskonala vděčný, že Vám osud Vrátek není lhostejný a Váš zájem o další rozvoj této „oázy uprostřed sídliště“ jste aktivně projevili Vaší pomocí. DĚKUJI!!! Pro mě osobně je to ohromné povzbuzení v dalším snažení se o uskutečnění potřebných změn u Vrátek, které by měli vést ke zvýšení rentability provozu a dosažení celoročně udržitelného provozu. Nicméně kampaň na Startovači funguje v režimu „VŠECHNO NEBO NIC“, tudíž pokud se cílové částky nedosáhne, Vaše podpora se Vám vrátí. Proto Vám budu moc vděčný, pokud se o kampani ještě zmíníte dobrým lidem ve Vašem okolí.

Jelikož jste mi projevili důvěru poskytnutím podpory, rád bych Vás zde nechal malinko nakouknout „pod pokličku“ provozu Vrátek. Provozovat zahradní gastroprovoz, tak zásadně závislý na přírodě, jak Zadní vrátka jsou, je nesmírně složitá „disciplína“ z několika hledisek. Za prvé je to sezónnost, kdy v zimě jsme rádi, že se nám podaří vydělat alespoň na plat stálých zaměstnanců. Za druhé jsou to rozmary počasí i v teplých měsících. Pokud je krásné počasí, Vrátka doslova „praskají ve švech“ a 3-4 lidi na směně jsou tak tak, abychom obsluhu stíhali. Další den ale může pršet a to u Vrátek není práce ani pro ty 2 lidi, kteří na směně musí být. Tudíž to, co jste jeden den vydělali se další den z velké části „rozpustí“ do fixních nákladů. A v neposlední řadě musíte mít chápavé sezónní zaměstnance, kteří přistoupí na to, že když je hold nevlídné počasí, že zůstávají „za nula“ doma.
Občas se objeví nějaké „chytré“ hlasy: „Tak mějte otevřeno jen v létě. A v zimě jeďte to tepla.“
To je sice krásná představa. Bohužel realita je jiná. Nemohu si dovolit mít pouze sezónní zaměstnance. Nedovedu si představit každoroční nábor zaměstnanců, aniž by se to neprojevilo na kvalitě poskytovaných služeb. Dlouhodobé hodnocení Vrátek 4,7* na Google vypovídá o tom, že prvotřídní kvalita služeb je pro mě nesmírně důležitá. Další důležitý argument proti uzavření Vrátek na zimu je zklamání Vás, našich skvělých hostů, kteří by si nemohli dojít např. pro Betlémské světlo, na Štědrý den se nemohli sejít a popřát si se svými sousedy a v neposlední řadě si nedat „ten nejlepší svařák“ v Praze, jak často od Vás slýcháme.
Jedno řešení je nasnadě. Nemít zaměstnance a že bychom se u Vrátek střídali pouze s mojí partnerkou Ájou. Osekali provoz, stáhli otevírací dobu. Jak dlouho bychom to ale takto vydrželi? Jakkoliv mám Zadní vrátka nesmírně rád, takovou oběť, aby trpěl náš rodinný život (mám 3 děti), bych nepodstoupil. Nemluvě o tom, že musíme mít s Ájou ještě disponibilní čas na cateringové zakázky, z kterých mám na rozdíl od Vrátek příjem a pomocí kterých jsem celá léta provoz Vrátek z notné části dotoval.
Tzn. pokud nebudou Vrátka fungovat celoročně, nebudou fungovat vůbec.
Můj nápad, jak se z tohoto „bludného kruhu“ zkusit vymanit a zvýšit rentabilitu celoročního provozu Vrátek Vám napíšu v další novince. Vaše podpora mně k naplnění realizace této změny mocně posouvá, za což Vám z celého srdce děkuji!
Váš neutuchající Jakub