eBook Cover.jpg

METALSTORY - Příběh kovu Knihy

Český vědecko-fantastický román inspirovaný Dunou Franka Herberta a teorií pravěkých astronautů. Epický příběh o konfliktu mysli a kovu, s rozsahem na dvě knihy.

Metalstory black.jpg

ReachedCZK 66,450(66%)

66%
CZK 100,000requested
38contributors
7 daystime left
ContributeRewards
Dámy a pánové, vítejte u projektu METALSTORY - Příběh kovu, jehož cílem je podpora vydání dvou ryze českých sci-fi knih.

Co Vás čeká a na co se můžete těšit?

  • nový a neotřelý komplexní svět, s vlastním jazykem, kulturou, dvacítkovou matematickou soustavou a s přesahem v podobě grandiózního plánu, jehož odhalení se blíží s každou stránkou,
  • epický hard sci-fi příběh, který je tak rozsáhlý, že vyjde na dvě knihy,
  • válečný konflikt který se rozhoří přímo zde na Startovači,
  • pátrání po vzniku autorova pseudonymu (za odměny, indicie níže),
  • úryvek z první knihy, který začíná v Plzni,
  • kompletní popisný rejstřík s českou výslovností,
  • a mnoho dalšího.

 

vesmírný koráb Nogth-votg-thram [Nogvotram], autor: umělá inteligence

Příběh kovu:

Prosím pokuste se teď zapomenout na krátké promo video, které odhaluje pouze začátek příběhu, a které vytvořil chlapík z Malajsie co neuměl jediné slovo česky a anglicky bídně. Prvotními inspiracemi pro Příběh kovu byla Duna od Franka Herberta a teorie pravěkých astronautů, ale nečekejte ani žádnou fan-fiction. Co tedy čekat můžete?

Originalitu. Dobrodružství. Tvrdou sci-fi. České prostředí.

A také legendární planetu Pu-ma, kde již po tisíciletí zuří konflikt neslučitelných vůlí a sil v rytmu dupajících Zubatců, za šustotu kroutících se Červů, skřípajícího řevu Bestií a chladné logiky robotů. 

 

krajina planety Pu-ma [Puma], autor: umělá inteligence

Úryvek z první knihy, exkluzivně pro všechny čtenáře startovače:

Také neradi kupujete zajíce v pytli? Tak to jsme na tom stejně. Přečtěte si ukázku z knihy a sami rozhodněte, zda se Vám Příběh kovu zalíbí, či nikoliv.

< odkaz v DOC > nebo < odkaz v PDF >

Obě knihy by měly vyjít v lepené měkké vazbě s chlopněmi, chráněné lesklým UV lakem. Předpokládaný rozsah prvního dílu je 300 stran, druhého dílu pak 371 stran. O celkovém nákladu (počet kusů) rozhodne v neposlední řadě Váš zájem.

 

dva Zubatci (Raph-tho-gord) [raptogord], (ranná verze, autor: umělá inteligence)

Válečný konflikt přímo zde na Startovači:

Planeta Pu-ma, kde se odehrává hlavní děj METALSTORY, je domovem mnoha podivuhodných tvorů. Výběrem odměny ve sloupci napravo podpoříte nejen tento projekt a autora, ale i Vámi zvolený konkrétní druh.

Avšak POZOR!

Na Pu-mě soupeří přirozeně vyvinuté druhy, proti těm ovládnutým a pozměněným, kterým říkáme Bestie. Vybírejte tedy pozorně. Konflikt mezi těmito nesmiřitelnými tábory začíná právě zde a právě teď.

Kdo bude mít nakone navrch? O tom rozhodnete Vy.

Aktuální průběh konfliktu na Pu-mě můžete sledovat zde:

<odkaz>

 

(Průběh konfliktu je nutno aktualizovat ručně, proto prosím mějte strpení, pokud se Vaše volba neprojeví okamžitě.)

 

obávaný Zubatec Tyr-ratho-tgo [tyratogo], (ranná verze, autor: umělá inteligence)

EDIT: Případ úspěšně uzavřen!

Detektivní zápletka Michaela Newchopa:

Identita autora se tak trochu ukrývala pod zvláštním a podivným pseudonymem. Prvnímu z Vás, kterému se podařilo nejlepším způsobem objasnit, jak tento pseudonym vlastně vznikl a jak se k výsledku dopátral, náležela odměna - obě tištěné knihy s ručně psaným blahopřáním od autora. Řádné objasnění jednotlivých kroků pátrání bylo důležité. Příbuzní a osobní přátelé autora byli z této detektivní činnosti pochopitelně automaticky vyloučeni. Pátrání tak bylo férové.

Zde je několik indicií k případu, ale ne všechny cesty musí vést k cíli:

  • jméno a příjmení autora je typicky české, narozdíl od ...
  • kdo hledá, ten na Startovači leccos najde
  • co je to za znak u hlavy?
  • ᛈᛊᛖᚢᛞᛟᚾᛁᛗ ᛃᛖ ᚲᛚᛁᚲ
  • ᛃᛗᛖᚾᛟ ᛃᛖ ᛈᚢᚢᛟᛞᛖᛗ ᚺᛖᛒᚱᛖᛃᛊᛏᛁᚾᛁ
  • ᛈᚱᛁᛃᛗᛖᚾᛁ ᛃᛖ ᛊᛚᛟᛉᛖᚾᛁᚾᚨ ᛊᛚᛟᚢ
  • ᚾᛖᚾᛖᚲᚺ ᛊᛖ ᛊᚢᚨᛉᚨᛏ ᛞᛟ ᚲᛟᛉᛖᛚᚲᛖ

Výsledky pátrání se z důvodu utajení posílaly přímo na autorovu adresu: 

michael.newchop@gmail.com

Detektivní zápletka probíhala pouze první týden od startu kampaně. Poté došlo k vyhlášení vítěze v novinkách k projektu a na stránkách autora.

 

 

Nogth-votg-thram [Nogvotram], (vizualizace dva, autor: umělá inteligence)

Autorova extáze z tvoření:

Možná to také znáte. Máte jasné odhodlání: chcete psát. Pustíte se do práce ... a najednou to nejde. Vůbec. Veškerá kreativita vyšumí a vy ze sebe přes veškeré úsilí nemůžete dostat ani čárku. Tady hrubá síla, logika, přesvědčení ani hněv nepomohou. A dříve či později se syndrom vyhoření dostaví u sebelepšího autora, sochaře, malíře, umělce. Co s tím? 

Někteří mohou sáhnout po alkoholu, LSD nebo po jiných sra***ch. Je dobré znát svou můzu, což? Ta totiž vždycky zabere. A já naštěstí znám tu svoji. Má můza je totiž ... HUDBA!

Vzhledem k názvu projektu je celkem jednoduché určit, jakému hudebnímu žánru dávám přednost. Metal je skvělý ale není zdaleka jediný. Na světě je naštěstí už dnes nekonečné množství výborné hudby v tom smyslu, že kdybyste celý svůj život poslouchali byť jen tu, co se Vám libí, nestihli byste to. Je jí moc a přitom vzniká stále nová! Realitou jsou dnes nekonečné možnosti, nekonečná variabilita!

A tak se, v mém případě, stačí jen zaposlouchat. Pak už nevymýšlím žádné příběhy. Vidím je. Cítím je. Ruce se samy natáhnou po klávesnici a prsty kmitají bez zaváhání. A já vím, že je to tak správně. Že je to to pravé. Zažívám nefalšovanou tvůrčí extázi a mohu jen věřit a doufat, že alespoň část z ní, třeba i pouhý zlomeček, se mi jednou podaří předat dál, až k Vám.

Že jste ještě nikdy nezažili nic podobného? 

Pak jste možná ještě nenašli tu svou můzu.

Hledejte ji!

 

Útroby Kraga-lothu [kragalotu], autor: umělá inteligence

Útrapy vlastního vydávání:

Ten okamžik, kdy zjistíte, že napsat knížku je ta lehčí část, ten Vám tedy nepřeji. V dnešní neklidné době bývá často velmi obtížné přesvědčit některého z tradičních knižních vydavatelů o tom, že právě váš rukopis začínajícího autora má pro něj ten správný komerční potenciál, do kterého je výhodné investovat. Překážek na cestě je mnoho a celý proces může trvat dlouho - někdy až příliš dlouho.

A pak je tu ta druhá možnost - vydat si knihu sám, ovšem na vlastní náklady. Překážky nezmizí, naopak se objeví nespočet dalších, ale když vytrváte, nakonec ke svému cíli dojdete. Ale nebojte se, nebudu Vás tu unavovat nezajímavými detaily. 

Realita je však taková, že žijeme v malém státě s relativně malým trhem. Náklady na vydání dvou knih jsou značné a návratnost není zdaleka zaručena. Na takovém místě prostě nevydáváte abyste zbohatli, ale proto, že chcete sdílet své myšlenky a příběhy s dalšími lidmi. Proto, že se domníváte, že váš projekt za všechno to úsilí stojí.

Já pevně věřím, že Vás Příběh kovu nezklame. Ale pokud Vás mé knihy neosloví - nevadí. Rozhlédněte se kolem a podpořte někoho jiného. Dejte šanci jiným projektům, které Vám budou bližší. Však těch, které si to dozajista zaslouží, je tady kolem víc než dost. A jednou možná někdo jiný zase podpoří Vás.

Děkuji těm z Vás, kteří jste byli trpěliví a vydrželi číst až sem :-).

 

Cover prvního dílu (jigs33):

Co o sobě s nadsázkou říká sám autor Michal Novotný?

"V dnešní době bych se zařadil do opovážlivě drzé skupiny: střední věk, muž a ještě k tomu běloch!"

 

Cover druhého dílu (jigs33):

Zajímavosti a střepy:

  • Příběh kovu měl být původně jedinou knihou s pracovním názvem "Metaldungeon". Postupem času se text rozrostl natolik, že musel být rozdělen do dvou knih, které na sebe navazují.
  • Předlohou jistých postav v knihách jsou reálné osobnosti, včetně některých (bývalých) členů redakce časopisu LEVEL. Jejich totožnost nikdy nebude prozrazena.
  • Pro rychlé převody mezi desítkovou a dvacítkovou číselnou soustavou byla použita tato stránka (nutno přepnout na pokročilé nastavení).
  • Grafickou vizualizaci obrazů prezentovaných zde na Startovači, navrhla umělá inteligence Midjourney, na základě specifických pokynů autora (prompts).
  • V případě zájmu mohou být jednotlivé prompts zveřejněny, stačí se ozvat v poznámkách k projektu.
  • U některých z těchto obrazů byla cíleně imitovaná tvorba již zesnulého umělce H. R. Gigera (tvůrce vetřelce).
  • Krátké promo video vytvořil designer na volné noze: ravinder18 původem z Malajsie, prostřednictvím platformy Fiverr.
  • Grafický návrh obálek obou knih vytvořil další designer na volné noze: jigs33 původem z Pákistánu, taktéž přes Fiverr.
  • V průběhu tvorby METALSTORY - příběh kovu byly odposlouchány tisíce hodin hudby v převažujícím žánru metal a epic, poskytnutých zejména platformou Spotify.
  • Obě knihy jsou v současnosti zcela hotové, zkorekturované a připravené k vydání.
  • Celkové náklady pravděpodobně překročí hranici čtvrt milionu korun.
  • Výraz „powok“ byl použit s laskavým souhlasem spisovatele Jiřího W. Procházky, viz Ken Wood a meč krále D'Sala (1991)
  • Původní nápad byl uskutečnit kampaň jako uplně neznámá osoba vystupující pod pseudonymem Michael Newchop. Tento nesmysl autorovi Startovač zatrhnul (a udělal dobře).

 

Vizualizace Vaší police:

test

 

ReachedCZK 66,450(66%)

66%
CZK 100,000requested
38contributors
7 daystime left
Contribute

project authorMichael Newchop

Contribute 100 CZK with Premium SMS. Send START 17320 to number 90211 - only in Czechia.

Rewards

CZK 100In-gni-tsy [inicy]

měšec.jpg

Odměna 1: Prolog Vzácní křehcí motýli, žijící v příbytcích Věkovitých, živící se pouze vodou a světlem. Údajně mohou být zabiti pouhým neopatrným dotykem. Svět Pu-my Vám děkuje za tyto nádherné tvory. I drobný příspěvek bude odměněn, v tomto případě nikde dříve nepublikovaným Prologem - úvodem k první části knihy METALSTORY, který obdržíte ihned po ukončení kampaně, bez ohledu na její výsledek.

The number of rewards is not limited

Choose a reward

CZK 150Guth-ih-ssh [gutyš]

chest-1.jpg

Odměna 2: Elektronická verze první knihy Drobný a hbitý hlodavec s ocasem a dvěma silnýma nohama, díky kterým dokáže v případě ohrožení skočit do překvapivých výšek a dálek. Jeho tělo je pokryto rudou srstí. Guth-ih-ssh je aktivní především v noci a má vynikající čich i dobrý zrak. Svět Pu-my Vám děkuje za toto oživení. Elektronická verze první knihy bude Vaše.

The number of rewards is not limited

Choose a reward

CZK 175Chum-pak-thak [čumpaták]

chest2.jpg

Odměna 3: Prolog a elektronická verze první knihy Býložravý tvor jehož silné nohy jsou opatřeny trojkopyty, kterými vydává svůj charakteristický zvuk. Hlava, ze které dopředu ční tři hrozivé rohy, je chráněna velmi těžkým a silným štítem z vrstvené rohoviny. Houževnaté zvíře se snadno rozzuří. Dorůstá na délku osm až deset kroků. Chudá by byla Pu-ma bez Chum-pak-thaků. Prolog hned po zkončení kampaně a elektronická verze první knihy budou Vaše.

The number of rewards is not limited

Choose a reward

CZK 250Bor-t’ho-succh [bortosuč]

chest.jpeg

Odměna 4: Elektronická verze obou knih Pomalý a zavalitý Zubatec dlouhý dvanáct kroků, se šesti silnýma nohama a obřím nosním bodcem zahnutým vzhůru, který mu vyrůstá vprostřed mezi očima. Pu-ma Vám děkuje za tohoto majestátního obra. Elektronické verze obou knih budou Vaše.

The number of rewards is not limited

Choose a reward

CZK 251Bestie Bor-t’ho-succh

chest3.jpeg

Odměna 5: Elektronická verze obou knih, za stranu Bestií První z celé řady okovaných Bestií, které ovládá a proti jejich vůli zneužívá záhadná stará bytost, pán a stvořitel Kraga-lothu, oplývající nesmírnými psychickými silami. Zde poprvé můžete rozšířit řady Bestií a zvolit protistranu. Elektronické verze obou knih budou Vaše.

The number of rewards is not limited

Choose a reward

CZK 275Jinc’c-fez-gor [jinčfegor]

chest-3.jpg

Odměna 6: Prolog a Elektronická verze obou knih Druh menšího ale velmi rychlého opeřeného Zubatce, pohybujícího se na dvou zadních nohách. Ze středu jeho lebky vystupuje ostrý rudý hřebínek, kterým se tvor brání, když v rychlosti naráží do nepřátel. Pu-ma Vám děkuje za rudého Zubatce. Na Vás čeká Prolog k první části knihy, který obdržíte ihned po ukončení kampaně a eletronické verze obou knih.

The number of rewards is not limited

Choose a reward

CZK 276Bestie Corr-t’tgo-don [cortodon]

chest-2.jpg

Odměna 7: Prolog a Elektronická verze obou knih, za stranu Bestií Druhá z řady okovaných Bestií, které ovládá a zneužívá záhadná bytost z Kraga-lothu. Býložravý Zubatec s podsaditým šestinohým tělem, na hřbetě pokrytý zahnutými ostny, vysoký od tří do pěti kroků, délky osm až deset kroků. Tvor je vzdáleně příbuzný chum-pak-thakovi ale není tak tvrdohlavý. Rozšiřte řady Bestií, zvolte protistranu a obdržíte odměny jako Jinc’c-fez-gor .

The number of rewards is not limited

Choose a reward

CZK 333Bestie Raph-tho-gord [raptogord]

chest 4.jpeg

Odměna 8: Tištěná kniha - první díl, za stranu Bestií Třetí z řady okovaných Bestií, které ovládá a zneužívá záhadná bytost z Kraga-lothu. Menší, ale velmi rychlý opeřený ještěr, s dlouhými k zemi zahnutými dvoupařáty na předních končetinách. Dorůstá délky dvou až tří kroků a je velmi dravý, přičemž na svou kořist útočí ve smečkách. Rozšiřte řady Bestií, zvolte protistranu a tištěná kniha METALSTORY - část první bude Vaše.

The number of rewards is not limited

Choose a reward

CZK 400Mah-cchai-roth [mačajrod]

chest 8.jpeg

Odměna 9: Tištěná kniha - první díl a elektronické verze obou dílů Velký šavlozubý horský tygr z Pu-my, s hustou dlouhou srstí, který loví ve smečkách, a tak může ulovit i velmi nebezpečnou kořist, například i nedospělého či oslabeného tyr-ratho-tga. Svět Pu-my Vám děkuje za tyto nádherné horské šelmy. Tištěná kniha METALSTORY - část první a elektronické verze obou dílů budou Vaše.

The number of rewards is not limited

Choose a reward

CZK 401Bestie Pystt’a-avisz [pištaviš]

chest-22.jpg

Odměna 10: Tištěná kniha - první díl a elektronické verze obou dílů, za stranu Bestií Šest až devět kroků dlouhý plazící se Zubatec s rohatou hlavou, plivající kyselinový jed, schopný složit svých šest končetin k sobě a tak zúžit svůj profil. Rozšiřte řady Bestií a tištěná kniha METALSTORY - část první i elektronické verze obou dílů budou Vaše.

The number of rewards is not limited

Choose a reward

CZK 700Gothah-mah-tco [gotamahko]

chest 10.jpeg

Odměna 11: Obě tištěné knihy Masožravý okřídlený ještěr, Zubatec s dlouhým krkem o rozpětí křídel až šest kroků. V oblacích nezná soupeře vyjma ještě většího kengu-matha, kterému se snaží vyhýbat. Je výborným letcem, schopným ulovit i kořist velikosti člověka. Svět Pu-my Vám děkuje za tyto překrásné létavce. Obě tištěné knihy METALSTORY - příběh kovu budou Vaše.

The number of rewards is not limited

Choose a reward

CZK 900Bestie Kengu-math [kengumat]

chest 23.jpg

Odměna 12: Obě tištěné knihy a elektronické verze obou dílů, za stranu Bestií Létající opeřený veleještěr s tenkým ocasem, úzkou hlavou a zobákem plným ostrých zubů. S rozpětím křídel sedm kroků je nejnebezpečnějším Zubatcem v oblacích. Teritoriu, které považuje za své kengu-math, se vyhýbají všichni gothah-mah-tcové. Rozšiřte řady Bestií, zvolte protistranu a obě tištěné knihy METALSTORY - příběh kovu, včetně obou elektronických verzí budou Vaše.

The number of rewards is not limited

Choose a reward

CZK 1,000Tyr-ratho-tgo [tyratogo]

chest 9.jpeg

Odměna 13: Tištěné i elektronické verze obou knih, písemné poděkování a jedna otázka na autora Svrchu opeřený ještěr, stavbou těla podobný velkým masožravým teropodům ze Země, pohybující se na dvou silných nohou, se zubatou tlamou schopnou drtit kosti a šlachy. Největší a nejobávanější Zubatec, který nahání strach dětem i dospělým. Svět Pu-my Vám děkuje za tyto obávané vrcholové predátory. Kromě všech dříve uvedených odměn Vám autor písemně poděkuje a mimo to získáváte právo na jednu otázku ohledně Příběhu kovu, na kterou Vám autor rád odpoví.

The number of rewards is not limited

Choose a reward

CZK 1,001Bestie Tyr-ratho-tgo

chest 24.jpg

Odměna 14: Tištěné i elektronické verze obou knih, písemné poděkování a jedna otázka na autora, ale za Bestie Největší a nejobávanější Zubatec. Tělo vrcholového predátora je v tomto případě zakuto do hrůbých kovových plátů a vyztuženy jsou i pařáty a tlama. Už v přírozené podobě je obtížné Tyr-ratho-tga porazit. Jako Bestie se z něj stává takřka nezastavitelné vraždící monstrum. Rozšiřte řady Bestií, zvolte protistranu a kromě všech dříve uvedených odměn to bude Vaše jméno, které bude s poděkováním uvedeno na stránkách druhého dílu knihy. Mimo to získáváte právo na jednu otázku ohledně Příběhu kovu, na kterou Vám autor rád odpoví.

The number of rewards is not limited

Choose a reward

CZK 2,000Horr-hto-wogh [hortovog]

chest 12.jpg

Extra odměna (mimo konflikt): Všechny předchozí odměny a tři otázky na autora Extrémně vzácný chvějící se pavouk z domovského světa dávných Thi, který tká unikátní systém sítí, do nichž loví své oběti. Je považován za nepolapitelného tvora, protože kmitá mezi různými plány a tuto schopnost přenáší i na své sítě. Ty pak je nemožné přetrhnout, neboť jsou neuchopitelné. Horr-hto-wogh se konfliktu na startovači neúčastní. Kromě dříve uvedených odměn a písemného poděkování, získáváte právo na tři otázky ohledně Příběhu kovu, na které Vám autor rád odpoví.

The number of rewards is not limited

Choose a reward

CZK 10,000Powok [povok]

chest 11.jpg

Finální odměna (mimo konflikt): Všechny předchozí odměny a pozvánka na pivo v Plzni a okolí. Někteří říkají, že Powok je pouze jeden, navzdory faktu, že se objevuje na mnoha místech současně. Hvězdný pavouk pochází z deváté struny a stráží sítě událostí mezi ostatními plány. V případě hrubého porušení přirozeného řádu věcí osobně zasahuje: Přísně, rychle a definitivně. Powok se konfliktu na startovači neúčastní. Svět Pu-my Vám děkuje za tuto štědrou finální podporu. Kromě všech dříve uvedených odměn Vás autor zve na pivo, nejlépe v Plzni či blízkém okolí a při této příležitosti Vám osobně poděkuje.

The number of rewards is not limited

Choose a reward