Výzkumníci
31. 3. 2017

Výzkumníci

Nemine týden, aby do naší schránky nepřistálo několik žádostí o podklady k článkům, bakalářským nebo disertačním pracem.

Takový email zpravidla nese v názvu slova jako "spolupráce" nebo "výzkum" a je v něm spousta požadavků na informace, které by si autor mohl opatřit při troše googlení či prolistováním našeho blogu a Síně slávy, občas i pár dotazů na informace velmi specifické, dokonce takové, jejichž poskytnutí by mohlo být v rozporu se zákonem o ochraně osobních údajů.

Souhrn za rok 2015 byste našli v článku 2015 – úspěšný rok pro český crowdfunding

Asi nejobsáhlejší soubor dat jsme dosud poskytovali pro článek na stránkách Českého rozhlasu: Projekty na Hithitu a Startovači získaly prvních 100 milionů korun. Podívejte se, kdo uspěl

Když tedy ony dopisy přelouskáme, usoudíme co ještě poskytnout můžeme a co poskytnout chceme, odešleme odpovědi a čekáme.

Na co? No víte nás by také občas zajímalo, jak vlastně vidí crowdfunding odborná i méně odborná veřejnost a co z těch všech prací vyplývá, i kdybychom třeba s postupy a závěry nesouhlasili.

Zatímco novináři občas svůj výtvor pošlou, vzácněji dokonce požádají o posouzení a faktickou korekturu, od studentů a absolventů se už zpravidla jejich prací nedočkáme. Dává nám to stále více práce na takové dopisy třeba jen opravdu stručně odpovídat a zároveň nepřináší žádnou radost ani užitek.

Milí výzkumníci, víte je takový zvyk, že když něco chcete, měli byste zachovat trochu recipročně. Tedy jak říká tetička Wikipedie

Reciprocita (z lat. reciprocus, vzájemný) znamená vzájemnost, vyrovnaný reciproční vztah podle zásady „jak ty mně, tak já tobě“.

Pokud své práce nepíšete jen pomocí pěti kláves (Ctrl+C, Ctrl+V, Alt+Tab), ale něco z nich opravdu vyplývá, bylo by na místě se o to podělit. Něco to o vás také vypovídá, totiž to, že i když píšete své práce o crowdfundingu, uniká vám jeho základní princip.

Možná se bojíte srovnání, ale tomu se stejně při takovém počtu prací nevyhnete.
Nakonec se vaše práce na internetu octnou. Určitě je lépe s tím počítat.

 

Natalie Maliosová: Crowdfunding - Nový fenomén fundraisingu v oblasti kreativní kultury

Bc. Josef Kounovský: Crowdfunding v českém prostředí a jeho využití v proměňujícím se hudebním průmyslu

Lucie Faustová: "Crowdfunding" a jeho možnosti využití v ČR

Radka Prošková: Crowdfunding: Metody, možnosti a využití v českém hudebním průmyslu

Martin Sispera: Crowdfunding jako forma finančního zprostředkování

Adam Paštéka: Crowdfunding v kontextu veřejných statků