Za první metou - nové cíle
14. 6. 2017

Za první metou - nové cíle

Cíle za hlavním cílem dávají kampani další smysl a napínavost po dosažení cílové částky. Myslíte na ně?

Další cíle za hlavním cílem (stretch goals) mohou být od počátku součástí strategie projektů které mají velmi velký rozdíl mezi stavem "realizovatelný" a "optimální". Občas ale potřeba najít další cíl trochu zaskočí autory, kteří v takovou úspěšnost svého projektu ani nevěří. To by se pravda, zase tak často stávat nemělo.

Možnost přidávání a úpravy stretch goals je jedním z hlavních důvodů, proč zůstává pro autory projektu text projektu přístupný úpravám i po odstartování kampaně. Podívejme se tedy, jak se to dělá.

První nejjednodušší možností je oddělit po dosažení cílové částky původní text čarou nebo titulkem "Původní text projektu" a nad něj připsat nový update. Takto udělané stretch golas můžete vidět třeba v projektu VELKÝ PŘELET aneb stádo slonů uchem jehly.

VP-ST01.jpg

Výhodou tohoto přístupu je, že máte vždy nejnovější cíl nahoře. Navíc není nikdy úplně jasné, kolik cílů ještě máte v zásobě.

Jiným přístupem je zabudování stretch goals rovnou do těla textu, jako to udělali autoři projektu Jeden kmen:

jeden kmen stretch.jpg

Další přidali do svých projektů cíle naráz jedinou infografikou. Tak to uvidíte třeba v projektu Bitva národů - cesta na mistrovství světa 2017:

POLETIME_FINAL_3_cil_602.jpg

Na hodnocení, který ze způsobů vyhlašování nových cílů je nejlepší, je to zatím příliš malý vzorek, přesto se zdá, že je už jasnějších několik výhodných zásad.

Podle všeho lépe funguje když jsou nové cíle vyhlašovány postupně než když jsou zveřejněny najednou. Je také lépe je umisťovat na začátek projektu (tam kdy si lidé zvykli hledat podstatné informace) a napsat k nim vždy nějakou stručnou informaci.

O novém cíli je vždy potřeba ihned při jejich vyhlášení zároveň informovat v novinkách na Facebooku. Vlastně by měl autor v takovou chvíli postupovat, jako kdyby projekt znovu startoval.

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit