Každé pondělí je malý start
14. 5. 2017

Každé pondělí je malý start

Proč lidé po víkendu tak snadno zapomínají na váš projekt? A dá se to i nějak využít?

Pondělí zřejmě vede tabulku nejneoblíbenějšího dne v týdnu, hned za ním budou první pracovní dny po jakémkoli volnu. Jenže tyhle dny, kdy si uvědomujeme, že definitivně skončil čas lenošení jsou také těmi, kdy něco nového začíná.

Vlastně ty dny nejsou jiné, ale naše vědomí je tak vnímá. Jako lidé jsme totiž zajatci příběhů - událostí, které mají začátek a konec- a to i kdybychom si jej měli sami vymyslet. Potřebujeme si prostě své zkušenosti uzavřít do nějakých celků.

Na vedení kampaně může mít tahle lidská schopnost špatný vliv. Kdykoli je totiž ve vaší kampani nějaké podobné "přerušení" má vnímání podporovatelů tendenci událost pro sebe v duchu uzavřít. Pravda, naštěstí ne vždy, ne u všech, ale týdenní cykly ani různé volné dny nenechávají kampaň netknutou. Vždycky se potom zdá poněkud vzdálenější.

Na druhou stranu lze stejného efektu využít i ve prospěch kampaně. Pokud se vám podaří začátkem nového pracovního týdne představit svou kampaň - tutéž kampaň,která běžela už předchozí týden - v trochu jiném světle, máte velkou šanci zaujmout své fanoušky znovu a třeba i více než poprvé. 

Ano, opravdu je rozdíl jestli Novinku nebo post na facebooku publikujete v pondělí (případně v jiný den následující po volnu) nebo třeba v pátek, ale zpravidla kampaně nebývají tak dlouhé aby si to sám autor mohl ověřit dostatečně.

Dokonce můžete i pracovat s očekáváním a  trochu napovědět, co mají vaši podporovatelé očekávat příště. Očekávání dobrých věcí je samo o sobě příjemné a pomáhá k dobrému přijímání kampaně.

Právě díky tomu se může skupina vašich podporovatelů rozrůstat. To je tajemství seriálů, ale také střední části kampaně. K němu se váže ono rčení:

Každé pondělí je malý start.