Prokletí renesanční osobnosti
28. 12. 2016

Prokletí renesanční osobnosti

Napsat texty, nafotit obrázky, natočit video, udělat grafiku, vymyslet odměny. Na to aby byl jeden... Ne na to by určitě neměl být jeden.

Jedním z nejvytrvalejších mýtů v crowdfundingu je představa, že všechno co v projektu je potřeba by měl opravdu udělat jeden člověk. Existují dokonce i spolky, firmy a kluby, kde všichni samozřejmě vědí, že projekt nechají na jednom dobrovolníkovi a "on to nějak zvládne".

Zvládne, možná.

Víte crowdfunding učí lidi tomu, že by měli náročné věci, velké, hezké věci, dělat společně, protože úsilí jednotlivce má své limity. Totéž ale platí už při přípravě crowdfundingové kampaně. Existuje více důvodů, proč ji připravovat společně i kdybyste si byli naprosto jisti, že to zvládnete sami.

Víc hlav - víc inspirace

Crowdfundingový projekt stojí na dobrých nápadech. Pokud se do jeho přípravy pustíte s lidi, kteří vás inspirují, bude to na něm poznat. V textu, odměnách i v grafice je dobrá spolupráce vidět.

Víc schopností

Ano prezentace projektu se skládá z mnoha součástí - už zmíněný text, video, grafika, fotografie atd. Univerzální tvůrce ani nemůže být ve všech tak dobrý jako když je zpracuje více lidí, zároveň se tak příprava projektu přiměřeně zkrátí, protože každý připravuje hlavně svoji část.

Více lidí bude chápat smysl projektu

Při vedení samotné kampaně je poměrně podstatné, kolik lidí umí smysluplně vysvětlit, co to je crowdfunding, jak přispívat a k čemu to celé bude.

Více lidí má více známých

I když se okruhy vašich známých překrývají, nikdy nejsou úplně stejné. Srovnat jak to asi vypadá si můžete například na Facebooku. S mnoha lidmi budete mít společných několik desítek známých. Jejich okruh známých bude ale čítat sto až několik set lidí.

 Víte co to znamená?

Projekty, které připravují a vedou týmy, mají až trojnásobně vyšší šanci na úspěch než ty, které vedou jednotlivci.

Snažit se tedy být v tomto případě renesanční osobností, i když máte jiné možnosti, může být tedy hodně špatný nápad.

Více se dočtete také na blogu Indiegogo.