Nebuďte "pan Reklama"
28. 7. 2016

Nebuďte "pan Reklama"

Možná nejdůležitější rada v crowdfundingu zní: Projekt žije dokud se o něm mluví! Snažte se aby se o něm mluvit nepřestalo. Snažit jistě, ale jak?

Pro hodně lidí je kupodivu nejtěžší v takovou chvíli zůstat sami sebou. Komunikační problém s nepřiměřeností postihuje i lidi, u kterých byste to nikdy nečekali. Hledají osvědčené reklamní strategie, stoprocentně spolehlivé postupy...

Nedělejte to. Může to být jeden z důvodů selhání vaší kampaně. Nesnažte se své backery přechytračit, prostě s nimi mluvte!

Naštěstí existuje pomůcka, která vám napoví, jestli se náhodou při komunikaci s podporovateli nechováte nesympaticky nebo hloupě.

Budiž vám varováním pan Reklama. Kdo to je? To je ten, co vám kdykoli vypne film, na který se koukáte a namísto toho začne vyprávět o tom, že byste si měli koupit nůž, kterým se dá na ředkvičky vykrájet hvězdička, nebo vám potřebuje právě teď ukázat úúúúžasný vysavač. 

Je to ten, kdo vypráví smrtelně nudné banality s důrazem na slova BOMBA, revoluční, bezkonkurenční, nejlepší, nejoptimálnější (brr co je to za slovo); ten co všechno opakuje až do znechucení.

Ano, pan Reklama je prostě personifikovaná reklama. Jenže ona to zase až taková personifikace není. Někdo reklamu musel vymyslet a někdo také navrhl způsoby, jak ji uvidí co nejvíce lidí. V důsledku naprostá většina lidí reklamu buď ignoruje, nebo ji upřímně nenávidí (a i to je už považováno za úspěch).

Když potřebujete přežít reklamní přestávku ve vašem oblíbeném sportovním utkání, možná i nějakou tu trapnou reklamu snesete, ale jen velmi zvláštní lidé by si ji pustili samotnou.

Jako autoři projektů si nemůžete dovolit podobné výstupy, protože by se s vámi lidé prostě nebavili a vaše upozornění by ignorovali. Ostatně nikoli nepodstatnou část vašich podporovatelů tvoří lidé, kteří vás dobře znají. Asi by se podivili, kdyby se jim před očima změnil jejich kamarád v Alzáka nebo Horsta Fuchse. 

Očekávají že je váš projekt bude bavit a že je vy budete bavit. Jeho propagace není něco jiného, je to jeho součást a také vaše.

Bavte je, neopakujte se, nezahlcujte je a nemlčte na ně. Jednoduše si představte, že nejste na internetu a nevedete kampaň, ale že jste se právě spolu setkali někde v restauraci nebo doma. Podporovatel (backer) je člověk, kterému jste právě vylíčili své úžasné plány a on sáhl do kapsy, vytáhl z ní nějaké peníze a řekl: "Udělej to!"

Pravděpodobně už v tuhle chvíli víte že v takovou chvíli je neslušné mlčet, ale také to, co byste mu na to řekli, a co jste mu řekli předtím.

 

Za obrázek děkujeme: trulymadly.com
Video Prem Teleshopping Network