Vánoce strachů a planých nadějí
3. 11. 2015

Vánoce strachů a planých nadějí

Co očekávat a jak připravit kampaně které poběží o Vánocích nebo i jiných svátcích.

Vždy v listopadu propadá část autorů kampaní zvláštní euforii, zatímco jiná se utápí v jakési skepsi. Ti první totiž předpokládají, že budou lidé před Vánoci štědřejší, zatímco ti druzí naopak očekávají, že v předvánočním shonu vyplýtvají všechny peníze a nezbude jim na crowdfunding. Obě skupiny mají něco společného - spoléhají se na lidský soucit.

Asi bych měl prozradit, že pokud právě na něm postaví svoji prezentaci, budou mít pravdu spíše ti druzí. Přesto může být výhodné vést v tuto dobu kampaň, pokud ovšem víte, co děláte. 

Vánoce pro naprostou většinu lidí nejsou svátky, kdy by se obdarovávali automobily či vilami. Hodnota dárků je tedy spíše sentimentální - jde o to k čemu se vztahují, jak jsou originální, kolik je v nich fantazie a jak jsou hezké.

Pokud vám to něco připomíná, tak tušíte správně. Úplně stejně hodnotí podporovatelé odměny v crowdfundingových kampaních.

Pokud svůj projekt spočítáte a připravíte správně, můžete času dárků velmi dobře využít. Samozřejmě musíte takové odměny také prezentovat jako zajímavé dárky a to nejen na stránkách projektu.

Pravda, ne vždy musí jít pouze přímo o dárky pod stromeček. Velmi dobře využil před časem předvánoční čas projekt Andělský adventní kalendář.

A to je něco, co byste se měli na příkladu Vánoc naučit - v každé části roku jsou nějaké svátky, prázdniny nebo akce. Nebojujte s nimi! Můžete se úplně stejně děsit jara, léta, podzimu nebo zimy. Když ale nezapomenete, že léto je nejen dobou letních prázdnin, ale třeba i časem festivalů, stejně jako zima není jen dobou lezavého počasí, ale i sáňkování, horkého grogu a dárků, a dokážete toho v kampani využít, nebudete příště už vidět svátky jako své nepřátele.