Startovač - financování projektů

Blog

Proč nepoletí? Kdy se pojede? Kudy? Na kolik kusů se letadlo poveze? Kdy se smontuje? Kdo na tom maká a kdy? Prostě o všem ohledně rozborky a sborky letadla TU-154M v našem nejnovějším startcastu. StartCast #17: Velký přelet Obrázek

Někdo sbírá známky, někdo mince a někdo letadla. Aneb s Martinem "Marty" Hrabecem o neskutečně úspěšném crowdfundingovém projektu, který dává termínu letečtí nadšenci zbrusu nové rozměry.  Nutnost pro letecké fandy!
Otázky:
1) 2:17 Proč se letadlo nepřesouvá vzduchem, ale po zemi?
2) 5:00 Jaký je aktuální stav stěhování a odměn?
3) 18:10 Zůstane v letadle původní avianika?
4) 21:26 Jak dlouho bude trvat montáž letadla?
5) 24:37 Na kolik hlavních kusů se letadlo na převoz rozmontuje?
6) 28:08 Budou součástí expozice i informace (historické a technické) o vzniku letadla?
7) 31:08 Účastní se na projektu i hokejisté, kteří byli v Naganu?

Bude film hotový dříve, než umřou vaši rodiče? Spáchá FF seppuku v případě, že film sestřelí kritika? Kolik času nad tím už strávil? Bude trailer? Bude "R" rated verze? StartCast #16: František Fuka Obrázek

Rozhovor s Františkem Fukou + pár filmových a hudebních ukázek, které se středně velkou pravděpodobností možná budou ve filmu.

Závody v gymnastice i na motorkách, knížky, divadelní představení i místo pro setkávání. To všechono se letos už stalo skutečností také díky vám! Přehlídka splněných slibů červen 2016 Obrázek

Kamil Holán je už i se čtyřmi bronzovými doma a probírá se fotografiemi ze závodů. Pokud si chcete zopakovat jak to na ostrově Man vypadalo, stačí zajít na jeho facebookový profil, kde má videa z těch nejnapínavějších úseků. Byl tam díky vám, poslali jste ho tam podporou projektu Pošli Kamila na Tourist Trophy 2016.

vydychano ve stratfordu.jpg

Co tam dělá ta česká vlajka? To jsou liberečtí členové dětského divadla Vydýcháno na mezinárodním divadelním festivalu ve Stratfordu. Co se tam dělo si ještě můžete prohlédnout na facebookové strance.

 gymnastka.jpg

Po mezinárodních gymnastických závodech Carlsbad RG Cup 2016 zůstala jen spousta fotografií, ale krásných.
Fotografie Romana Knedlika, Martina Kozáka

studanka.jpg

Otevíráme Studánku, říkal projekt a takhle tedy komunitní hospůdka vypadá už otevřená.
Studánka na FB

plakat_premiera_maly.jpg

Nezávislý studenský muzikál Cyrano už má po premiéře, ale v divadlech v Českých Budějovicích na něj ještě zajít můžete.

Lilith.jpg

 Bez vás by nevyšlo několik knížek, jako Poklad malé Lilith.

drak.jpg

A Chuť dračího života

FB stránka

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Startcast s Jirkou Doležalem a Honzou Emlerem, autory motivačního diáře Doller 15. StartCast: Doller Obrázek

Doller vybral 550 806 Kč od více jak 1000 startérů. Pokud plánujete kampaň, tak není nic lepšího, než načepat pár zkušeností od lidí, který uspěli.

Kampaň byla zde.

DOLLER

ruka s deskama.jpg

Máte-li zájem o Doller, tak si ho můžete stále objednat na adrese www.doller.cz

Ohlédněme se za Velkým přeletem a řekněme si, co ty čáry a kružnice v infografice vlastně znamenají. První miliónová kampaň roku 2016 Obrázek

Velký přelet byl takovým hezkým předjarním překvapením. Už proto že byl pěkně zpracovaný, ale také proto, že měl velmi dobře vedenou kampaň a samozřejmě hlavně pro svůj výsledek 1 220 811 Kč. Lidé by se měli učit z úspěchů i neúspěchů, ale z těch úspěchů je to přece jen trochu veselejší. Tak se podívejme, co nám Velký přelet vlastně říká.

Celou infografiku najdete zde: Velký přelet - infografika

Pokud vydělíte celkovou vybranou částku počtem podporovatelů, vyjde vám, že průměr 914,5 Kč, který je vysoko nad nejoblíbenější odměnou - tričkem za 516 Kč. To je první poučení, které je dobré si z takového projektu odnést - nikdy nestavte svoji strategii jen na nejoblíbenější odměně! Vždycky budete potřebovat dostatek lákavějších, i když dražších odměn, které zvednou celkový průměr o něco výš.

Schránka 01.jpg

Při pohledu na to, kudy šly peníze na projekt, zjistíte, že lidé u nás spoléhají při placení spíše na své stolní počítače a notebooky, než na mobilní telefony. Je proto stále ještě výhodnější posílat jim emaily a upozornění přes Facebook (které stále lidé čtou častěji na počítači), než například přes Twitter (který častěji kontrolují přes telefon).

Schránka 06.jpg

Tady máme pěkně vidět to, co jsem zmiňoval již dříve. I když je pánské tričko Velký přelet nejoblíbenější, vysoký průměr dělají další odměny jako třeba Letenka economy class nebo Kousek Naganského expresu.

Schránka 03.jpg

 Zelená křivka na následujícím obrázku představuje v podstatě čítankovou ukázku toho, jak mají crowdfundingové kampaně v ideálním případě probíhat. Pravda většinou takto vypadají spíše teoreticky s různými náhlými výkyvy. Na začátku vidíte opravdové "nahození všech motorů", když autoři kampaně okamžitě po spuštění informovali všemi komunikačními kanály maximum příznivců (velmi inspirativní byla hlavně práce s Cower Foto na Facebooku). Pak následuje pozvolnější stoupání uprostřed kampaně a opět velmi strmý finálový vzestup.

Ve skutečnosti projekt dosáhl původně nastavené cílové částky 400 154 Kč už druhý den kampaně (přesně během necelých 39 hodin). Tento průběh byl možný díky trvalé a nadšené fanouškovské základně a práci se stretch goals (cíle za hlavním cílem), pro které si dokonce v průběhu kampaně autoři nakreslili komiks.

Schránka 04.jpg